Svedala NV

2 dagar kvar!
tisdag 3 maj 2016 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Det är nära nu. Helt underbart. Längtan sedan vi bokade flyg i höstas, då var det ca 235 dagar kvar till det var dags. Nu är det som sagt två. Följ vår resa här.

Niklas Karlsson
NL1975 i Rom 2016
Förord
fredag 1 juni 2012 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

[b]Okej! [/b] Sommaren 2012 åkte vi på en jävla resa, som kanske också är mer känd som Transsibiriska järnvägen och mer där till. Med start från Stockholm till Moskva för att sedan korsa Mongoliet på väg till Kina och slutligen hamna i Thailand, skulle jag påstå att vi hann med

Khao Lak
torsdag 12 juli 2012 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Hej alla! Efter fyra dagar valde vi att lämna Koh Yao Noi. Inte för att det på ngt sätt var dåligt men ett par dagar in på vistelsen så gjorde en monsun att vi tröttnade på Robinson livet och ständigt regn. Varmt som f-n men ganska blött. Just det ”blöta” gjorde att de högljudda

Fricks i Thailand sommaren 2012
Nästa ställe!
tisdag 3 juli 2012 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Efter en vecka lämnar vi Railay Beach för att styra kosan mot Koh Yao Noi vilken ligger en bit nordväst om Krabi stad. I vanlig ordning är timingen perfekt då man skall ta sig från A till B. I ett ögonblick har personalen beställt en longtail båt som hämtar oss och bagaget. Väl framme

Fricks i Thailand sommaren 2012
Båttur!
söndag 13 februari 2011 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Hej alla glada! Allt at bra har i paradiset! Nu har vi varit ute pa var lilla battur! Jattemysigt! Vi fick syn pa delfiner, jatte vackra var dom! Men tyvarr inga apor, bad luck.. Pa tisdag ska vi aka till djungeln for att se pa djuren. Vi kommer stanna vid ett stort vattenfall, dar det finns

BSjordenrunt i Indien
I väntans stunder...
lördag 15 januari 2011 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Nu är det inte lång tid kvar innan vi bär oss av ut i världen på vår tre månader långa resa(24 dagar kvar för att vara exakt)! Lite oroliga blir vi när man ser på nyheterna om översvämningarna i Australien..Men vi hoppas att det blir bättre tills vi kommer :) Här kommer ni kunna

BSjordenrunt i Indien
Senast aktiv - från Svedala NV, Skåne län, Sverige
Borta bra men hemma bäst!
tisdag 13 juli 2010 - Svedala NV, Skåne län, Sverige

Hej alla! Nu är vi hemma igen. Efter närmare 11 h i luften så landade vi åter på Kastrup. Vi är alla trötta men mycket nöjda med såväl upplevelser som väder. Med dessa veckor i "bagaget" så har vi koll på vad vi vill göra nästa gång vi åker till Thailand. Dessvärre fungerade

Fricks i Thailand
Rom 2016

Rom 2016

5 maj 2016 - 11 maj 2016

Tottis sista kväll med hemmapubliken!!

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

Transsibiriska, Dumplings, La'ab och Djinge

2 juni 2012 - 26 juni 2012

Thailand sommaren 2012

Thailand sommaren 2012

25 juni 2012 - 18 juli 2012

Den 25 juni bör det återigen av till Thailand. Via Köpenhamn, Wien, Bangkok landar vi på tisdag kväll i Krabi där "någon" hämtar oss och skjutsar oss till Longtail-båten som tar oss till den första anhalten på denna fyra veckors resa Railay Beach. Väl där så får vi se var vi söker oss!

Indien

Indien

8 februari 2011 - 25 februari 2011

Thailand

Thailand

24 juni 2010 - 13 juli 2010

Sommaren 2010 åker vi på en tre veckor lång Thailandsresa. Beroende på väder, intresse och dagsform så detaljbokar vi inte vårt resmål. Vi startar med ett par nätter i Krabi/Ao Nang! I denna dagbok kan du läsa om vad vi gör samt se våra resmålsbilder.

Niklas Karlsson
NL1975