Tomelilla

Folkrace
lördag 18 augusti 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Folkrace på svampabanan! Nervöst och kul, och kittlande och riktigt roligt! Vill göra det igen! :)

Janna Nilsson
JannaNilsson i Sommaren 2012
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Inte länge till.nu....
lördag 3 mars 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

28 maj 2011 började vi så smått diskutera om att åka till Afrika med vänner; många fick frågan och 6 stycken nappade på detta: Kerstin och Kenneth, Lillan och Ronny och Pia och Sven-Erik. Vi har träffat Göran Göransson som har ett hus i Kenya och varit i landet ett flertal gånger och

Pia Lindström
tryde i Tanzania och Kenya 2012
Pirrigt!!!
torsdag 1 mars 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Dagen före den stora dagen. Äntligen e den här!!! Imorgon bitti bär det av och som vi har längtat. Vi blir hämtade 4.30 (oooh tidigt) och sen möter vi upp Mia med familj på Bil-Bengtsson i Sjöbo!! Sen bär det iväg mot Kastrup. Har vatt nervös oh haft fjärilar i magen hela dagen. Var

resan börjar sakta lida mot sitt slut...
onsdag 22 februari 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Eftersom dem har gjort mig (olivia) ansvarig för denna resdagbok har det blivit lite glest mellan inläggen. hehe! men ni får jätte gärna kolla in "sussiebryggare" & vera_wang för många trevliga inlägg och bilder. dem har varit mycket flitigare måste jag erkänna! Semestern har varit helt

Oh sunny day!
onsdag 15 februari 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Bilder säger mer än 1000 ord ;-)

Senast aktiv - från Tomelilla, Skåne län, Sverige
Framme & äntligen uppkopplad!
fredag 10 februari 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Hej alla där hemma i soliga eller jag menar snöiga Sverige! Här är det allt annat än snö och kyla. Vi har redan börjat vänja oss vid värmen och den goda maten så risken finns att vi inte kommer hem igen... Skämt å sido. Första dagen vaknade alla klockan fyra (frukosten öppnar halv

Inte långt kvar...
måndag 6 februari 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Nu är det inte långt kvar till vi åker. Allt går som planerat och det mesta är fixat. Nu packas det för fullt här på Österlengatan 11 och i morgon lämnar vi Tomelilla bakom oss, i alla fall för dryga 2 veckor ;)

6 dagar till avfärd
onsdag 18 januari 2012 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Med mindre än en vecka till avfärd har resenerverna börjat ge sig till känna på riktigt. Många från de andra kurserna har redan lämnat skolan och i korridoren råder packningshets samtidigt som rummet måste klara städinspektionen nu när vi flyttar ut. Vi på Urfolkslinjen sysselsätter

Hemma igen:)
söndag 30 oktober 2011 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Ja, då var man hemma igen och tillbaka i de vanliga gängorna. Vår sista dag i Barcelona (i måndags) blev lugn och utan fler kulturbesök (till Peters glädje ;) )Picasso museet som låg ett par hundra meter från hotellet hade stängt om måndagar men då finns det ju något kvar att besöka

Pa vag mot Los Angeles
fredag 3 juni 2011 - Tomelilla, Skåne län, Sverige

Hej igen! Da var det dags for lite uppdatering... Vi har verkligen kommit till frityrens och sockrets land, Pimme och Johan stormtrivs... Igar var vi i Yosmite National Park nastan hela dagen sedan korde vi och korde vi... Framat kvallen nadde vi Highway 1, dar vi korde langs kusten och kikade

Sandra Lundgren

1 juli 2012 - 31 augusti 2012

Tanzania och Kenya 2012

Tanzania och Kenya 2012

6 mars 2012 - 20 mars 2012

Vi återvänder till Afrika denna gången blir det Tanzania och Kenya tillsammans med 3 andra par. Första veckan tillbringar vi i Tanzania där vi kommer att besöka ett barnhem, vi kommer även att besöka bl. a Serengete, Ngorogoro och andra nationalparker. Andra veckan så flyger vi till Kenya och kommer där att bo vid kusten strax norr Mombasa där vi kommer att njuta av sol och bad och trevliga utflykter mm.

Oh, Island in the sun...

Oh, Island in the sun...

7 februari 2012 - 23 februari 2012

Nu är det äntligen dax för oss att återse pärlan i Karibien, BARBADOS! Jag lovar att "grannarna på Österlengatan", kommer att vara ett begrepp efter vår vistelse där :) Gör er klara familjen Lindström c/o, för nu drar vi!

Beautiful Barbados

Beautiful Barbados

7 februari 2012 - 23 februari 2012

A little trip to paradise :)

Adventures in the great Pacific

Adventures in the great Pacific

24 januari 2012 - 27 april 2012

9 weeks in Hawaii. 3 weeks in Fiji.

BARCELONA vs SEVILLA

BARCELONA vs SEVILLA

20 oktober 2011 - 25 oktober 2011

Mycket mer an fotboll :)

Lanzarote med Mia, Mattias och Moa :)

Lanzarote med Mia, Mattias och Moa :)

2 mars 2012 - 9 mars 2012

Vår familj ska åka till Lanzarote med Björns systers familj. Ska bli jätte skoj :)

USA-trippen

USA-trippen

28 maj 2011 - 19 juni 2011

Den 28 Maj åker jag, Pimme, Gabbe och Johan på vår efterlängtade roadtrip i USA. Vi startar i San Francisco där vi tillbringar ett par dagar med att besöka Alcatraz, Golden Gate osv. Vidare kör vi mot Napa Valley för att besöka vindistrikten där. Sedan fortsätter vår resa ner mot Los Angeles där vi besöker Universal Studios osv. Nästa destination är Grand Canyon och Las Vegas och ja, här behöver jag väl inte berätta som mycket om vad vi kommer göra, hehe... Från Las Vegas flyger vi sedan till Orlando där vi planerar besöka Disney World, Sea World, Kennedy Space Center osv. Sedan kör vi ner genom Florida och solar och badar samt besöker ställen som Everglades och Key West. Flyget hem till Sverige avgår sedan från Miami...

Thailand med omnejd

Thailand med omnejd

26 januari 2011 - 9 mars 2011

Back again... Denna gång ämnar vi trampa välkända såväl som okända stigar.... Planerna är Bangkok söderut till öarna Kho Chang och Kho Kod, för att sedan åka över till Kambodja: Sihaunoukville, Ankor wat och Phnom Penn, vidare till Vietnam och Ho Chi Minh. Men planer kan alltid ändras... Vi följer kanske vindens riktning....

This time for Africa

This time for Africa