Trelleborg

850 kr i p-böter
tisdag 12 september 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Det började bra, första dagen, sov första natten hos Tiina, vi skule ju starta tidigt, Tisdag morgon. Dåligt med p-platser på Sjöviksbacke, Årstadal. Fri parkering på natten, jag går upp kl 06:45 för att ställa bilen på en p-avgift plats kl 07:00, startar min Easypark app å betalar

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Sitter på båten till Rostock
torsdag 15 juni 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

så var vi äntligen påväg

Christian Rovik
Christian_Maria i Kroatien igen, 2017
I Old Faithful dag 2
söndag 23 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Lördag 1 okt. 2016  Old Faithful  /YNP  - dag 2Ännu en dag när vi startar dagen innan solen gått upp. Fast idag är det ganska mulet och dimma. Det har varit frost under natten och vi vandrar ut på ”boardwalks” dvs stigar av träplanker. Det är halt pga frosten så det gäller att gå

Fredagen 30 sept. 2016  från Mammoth Hot Spring  - till Old Faithful /YNP
tisdag 18 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Fredagen 30 sept. 2016  I Mammoth Hot Spring  - Old Faithful /YNPUpp med tuppen medan det fortfarande är mörkt ute. Vi letar efter de stora hjortarna, Elk (Wapiti)  speciellt hanarna som vi hör böla ända in vid hotellet, där de även ligger och sover under natten. Rangers vaktar området

Mammoth Hot Spring YNP - dag 3
söndag 16 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Torsdagen 29 sept. 2016  I Mammoth Hot Spring /YNP Ännu en tidig morgon då det fortfarande är mörkt. Idag tar vi frukost med i bilden. Vi får massor av fina bilder av de underbara höstfärgerna, speciellt de gula träden, Asp, är helt fantastiskt vackra. Vi får se mängder med Bison idag.

Mammoth Hot Spring YNP - dag 2
söndag 16 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Onsdagen 28 sept. 2016   I Mammoth Hot Spring /YNP Vi beger oss ut medan det fortfarande är mörkt ute. Vi besöker gejsrar och varma  källor som ligger strax intill hotellet. Hela området här omkring är geotermiskt område. När solen går upp är där bedövande vackert. Så vänder vi

Från Bozeman till Mammoth Hot Spring /YNP
lördag 15 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Tisdagen 27 sept.  2016   Från Bozeman till Mammoth Hot Spring/YNPVid frukosten är vi samlade hela gänget på hotellet i Bozeman. Vi är nu totalt 11 st inkl Henrik vår resledare på Wild Nature Fotoresor. Vi lämnar Bozeman och kör söderut. Ut ur Montana och in i Wyoming. Det blir flera

Anländer Bozeman
lördag 15 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Bilderna ligger visst på förra avsnittet. Det är lite rörigt innan jag hittar rätt på det nya sättet att lägga in allt.Måndagen 26 sept. 2016Vi 4 som redan är här i Bozeman, åker till Museet i Bozeman och tittar på bla en utställning om Dinusarier. Sen promenerar vi ner till Main

Utresa
lördag 15 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Under tiden jag varit iväg har Resdagboken uppgraderat  Resdagboken för att göra den bättre. Detta innebar att jag inte kunde komma in och lägga in mina dagböcker direkt när jag kom hem. Jag försöker med hjälp av supporten få det att fungera. Jag jobbar på det. Håll ut, resan finns

Planerna inför resan
söndag 2 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Då börjar det närma sig, endast två ynka dagar kvar till resans start!! Det är en konstig känsla som infinner sig när man tänker på vad som sker. Att jag slutat på mitt jobb efter fyra år där, hyrt ut min älskade lägenhet, var i skolan i veckan och tittade till alla som pluggar men

Emelie Sandberg
EEEsandberg i 80dagariAsien
Senast aktiv - från Vietnam
39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Kroatien igen, 2017

Kroatien igen, 2017

15 juni 2017 - 1 juli 2017

Delmål 1. Färja Trelleborg-Rostock, Moßbach, Tyskland. 2. Windischgarsten, Österike 3. Selce, Kroatien 4. Stobrec, Kroatien. Ca 5 dagar 5. Venedig, Italien 2 nätter 6. ?

80dagariAsien

4 oktober 2016 - 31 januari 2017

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

24 september 2016 - 7 oktober 2016

Nästa resa blir en fotoresa till Yellowstone & Tetons nationalparker i USA med Wild Nature Fotoresor.

På cykel Trelleborg-Calais

På cykel Trelleborg-Calais

29 juni 2016 - 17 juli 2016

På cyklar från Trelleborg via färja till Travemünde genom Tyskland, Holland, Belgien och in över gränsen till Frankrike. Första etappen av tre mot slutmålet Santiago de Compostela.

Husbil till Kroatien 2016

Husbil till Kroatien 2016

3 juni 2016 - 18 juni 2016

Tanken är att vi skall ta oss fortast möjligt till Dubrovnik, för att sedan köra i semestertempo längs kusten hem. Vi startar hemifrån 3 Juni med båten till Rostock från Trelleborg. Den skall vara framme 18.00 så då blir det några mil innan läger för natten. Dag 2 satsar vi på att komma en bra bit in i Österrike för att sedan dag 3 nå Dubrovnik. Vi får se hur dessa planerna står sig i verkligheten... Den som vill läsa mer om Kroatien kan med fördel titta på: http://www.expressen.se/allt-om-resor/bilsemester/upptack-stekheta-kroatien--det-har-far-du-inte-missa/

Bröllop på Mauritius

Bröllop på Mauritius