Trelleborg

Soluppgång kl 4:15 från båten!
lördag 22 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Vi sov gott efter att ha kört på båten 22:00 och ätit sen middag igår (fredag)Klockan ställde jag på 04:15 för att fota soluppgång men missade ändå början. Vi körde i land i Trelleborg kl 5:45.

Nu börjar tre veckors äventyr!
torsdag 6 juni 2019 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Hej!Nu äntligen börjar vårt bil äventyr!När alla har frågat oss vad vi har för mål svarar jag att hem är vårt mål. Vi åker rutten-Sverige, Tyskland, Österrike & Italien T&R.Vi åkte i morse från Stockholm 9:30. Det har varit sol hela dagen och årets värmetopp på 30C. Vi har

Med färjan mot solen.
måndag 23 april 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Anlänt till Trelleborg där vi tar färjan till Rostock. Några timmars sömn innan vi lägger till kl 06 imorgon bitti. Sen blåser vi genom Tyskland så fort det bara går. Det italienska röda guldet hägrar 🍷

Marcus
MacAndrea i Vin & Kiteresan
Senast aktiv - från Åseda, Kronobergs län, Sverige
Hemma igen efter en jättetrevlig resa till Ghana
lördag 20 januari 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Lördagen 20 januari 2018. Så är vi i Europa igen med byte i Amsterdam på morgonen för vidare färd till Köpenhamn. Där tar jag farväl av Annelie och Johan. Chris möter mej i Trelleborg och så är jag hemma igen. Lika roligt det är att ge sig iväg på en resa, lika trevligt är det att

faster Lena i Fotoresa till Ghana
Landskrona-Trelleborg 90 km
måndag 5 juni 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Fin cykling från Landkrona till Löddekpinge, vi passerade Barsebäcks golfbana där gårdagens masterstävling monterades ner. Vi stannade på center syd för lunch och diverse inköp, resans enda Mc Donalds. Vi stannade i Lomma för en eftermiddagsglass. Vi passerade Malmö och passade på att

Färdig packad - torsdag 11 jan 2018
torsdag 11 januari 2018 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Så är väskorna färdigpackade och jag skall sova några timmar innan det är tid att åka tidig morgon. Vi skall landa i Accra imorgon kväll. Vet inte hur det kommer att bli med internet uppkopplingen eftersom vi kommer att vara långt ute i byarna där det inte finns sådana faciliteter. Jag

faster Lena i Fotoresa till Ghana
850 kr i p-böter
tisdag 12 september 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Det började bra, första dagen, sov första natten hos Tiina, vi skule ju starta tidigt, Tisdag morgon. Dåligt med p-platser på Sjöviksbacke, Årstadal. Fri parkering på natten, jag går upp kl 06:45 för att ställa bilen på en p-avgift plats kl 07:00, startar min Easypark app å betalar

Leif Jonsson
lionkungen i 39. Östersjön runt
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Sitter på båten till Rostock
torsdag 15 juni 2017 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

så var vi äntligen påväg

Christian Rovik
Christian_Maria i Kroatien igen, 2017
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
I Old Faithful dag 2
söndag 23 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Lördag 1 okt. 2016  Old Faithful  /YNP  - dag 2Ännu en dag när vi startar dagen innan solen gått upp. Fast idag är det ganska mulet och dimma. Det har varit frost under natten och vi vandrar ut på ”boardwalks” dvs stigar av träplanker. Det är halt pga frosten så det gäller att gå

Fredagen 30 sept. 2016  från Mammoth Hot Spring  - till Old Faithful /YNP
tisdag 18 oktober 2016 - Trelleborg, Skåne län, Sverige

Fredagen 30 sept. 2016  I Mammoth Hot Spring  - Old Faithful /YNPUpp med tuppen medan det fortfarande är mörkt ute. Vi letar efter de stora hjortarna, Elk (Wapiti)  speciellt hanarna som vi hör böla ända in vid hotellet, där de även ligger och sover under natten. Rangers vaktar området

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Vin & Kiteresan

Vin & Kiteresan

23 april 2018 - 20 maj 2018

Med husbil genom europa för att dricka vin och surfa Kite :)

Fotoresa till Ghana

Fotoresa till Ghana

12 januari 2018 - 20 januari 2018

Skall resa till Ghana med några fotokompisar, Peter Löfqvist Fotoresor. Skall även besöka byarna på landsbygden där vi har placerat ut vatten tunnor med 7M vattenprojekt.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

Cykelresa Sverige-Italien 200 mil.

3 juni 2017 - 3 juli 2017

En cykelresa från Falkenberg till Caorle i Italien med Michael och Pär. Cykling, upplevelser, historia, oviktigt vetande

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Kroatien igen, 2017

Kroatien igen, 2017

15 juni 2017 - 1 juli 2017

Delmål 1. Färja Trelleborg-Rostock, Moßbach, Tyskland. 2. Windischgarsten, Österike 3. Selce, Kroatien 4. Stobrec, Kroatien. Ca 5 dagar 5. Venedig, Italien 2 nätter 6. ?

80dagariAsien

4 oktober 2016 - 31 januari 2017

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

Yellowstone & Grand Tetons Nationalparker i USA

24 september 2016 - 7 oktober 2016

Nästa resa blir en fotoresa till Yellowstone & Tetons nationalparker i USA med Wild Nature Fotoresor.

På cykel Trelleborg-Calais

På cykel Trelleborg-Calais

29 juni 2016 - 17 juli 2016

På cyklar från Trelleborg via färja till Travemünde genom Tyskland, Holland, Belgien och in över gränsen till Frankrike. Första etappen av tre mot slutmålet Santiago de Compostela.

Leif Jonsson
lionkungen