Trelleborg Ö

Lund - Smygehuk
söndag 11 augusti 2013 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Dagsetapp: 59 km Totalsträcka: 2815 km Antal dagar: 33 Varav heldagar cykling: 23 Halvdagar (under 7 mil/dag): 5 Vilo-/resedagar: 5 Genomsnittssträcka per hel cykeldag: 109,8 km Snitthastighet: 18,05 km/h Antal cykeltimmar: 155 timmar Maxhastighet: 61,5 km/h (Malin), 51,2 km/h

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
Grand canyon
fredag 12 april 2013 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Godkväll! Så vi lämnade alltså Vegas och dess galenskaper och styrde kosan österut mot en ny stat, Arizona. Vi tittade på Hooverdammen som hastigast och fortsatte sedan till Grand Canyon som är ännu en nationalpark. Vi kom fram på eftermiddagen och hann njuta av ganska bra väder och en

Dag 33
torsdag 14 juli 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Dagens etapp: 81 km Total sträcka: 2566 km Totalt antal dagar: 33 Antal transport/vilodagar: 7 Antal halvdagar(cyklat under 7 mil): 4 Antal heldagar på cykeln: 22 Genomsnittlig sträcka/dag om man räknat bort transport/vilodagar och halvdagar: 107,4 km en genomsnittlig dag Efter frukost på

Smygehuk
lördag 18 juni 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Hej! Nu har vi börjat vår resa kan man säga. Vi har varit så långt söderut i vårt avlånga land som man kan komma, i Smygehuk. Vädret ska vi inte prata om. Det kan bara bli bättre. Vi har fått ändra våra resplaner lite pga sjukdom, så vi kommer inte att åka ända upp till Nordkapp.

fam.berggren
fam.Berggren i Sverige runt
Senast aktiv - från Stortorget 12, Vellinge, Skåne län, Sverige
Zanzibar och åter i Sverige
söndag 3 april 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Hej allihopa. Just nu sitter jag hemma i Sverige och skriver mitt sista inlägg om mitt och Annykas äventyr på den Afrikanska kontinenten. Efter 5,5 veckors resande sitter jag här med minnen för livet, och det finns ingen annan jag skulle vilja dela dessa med än min älskade vän Annyka! Jag

Sophie Jonerheim
SophieochTobias i Sophie och Annyka i Afrika
Senast aktiv - från Nelson, Nya Zeeland
Koh lipE
onsdag 16 februari 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Vi har haft ett par riktigt fina dagar på koh Lipe. Varmt... Hörde någon som pratade om att det var över 30 grader i vattnet, och jag vågar inte gissa hur varmt det är i luften :-) Vi fördriver dagarna med bad, snorkling, glassätande osv Det fungerar bra, man behöver inte göra mer.

Koh Lipe...Äntligen!
tisdag 15 februari 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Efter en lång båt transfer hamnade vi då äntligen på Koh Lipe igår eftermiddag! Detta är så nära Malaysia man kan komma i Thailand. Vi har hört så oerhört mkt gott om denna ö så det var med höga förväntningar som vi närmade oss. Här ÄR fantastiskt fint, men det ser inte alls ut

Ann 40 År
fredag 4 februari 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Här kommer några foto att minnas... Puss på dig!

Nedräkning...
onsdag 2 februari 2011 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

7 timmar till avfärd
söndag 26 december 2010 - Trelleborg Ö, Skåne län, Sverige

Hoppas ni alla har haft en riktigt God Jul!! Snart är det äntligen dags… Det känns som att man är en liten 5-åring som väntar på sin födelsedag (och jag vet exakt vad det innebär och hur förväntansfulla de är… ;) Klockan 5 imorgon kör Johnny oss till Kastrup – Jättesnällt

Madeleine Lindahl
Madeleine89 i Nyår i Orlando
Senast aktiv - från Tampa, Florida, USA
Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

En liten tripp i väst...

En liten tripp i väst...

27 mars 2013 - 16 april 2013

Treriksröset-Smygehuk

Treriksröset-Smygehuk

12 juni 2011 - 14 juli 2011

Skall cykla från Treriksröset och söderut i Sverige. Oklart hur långt och länge, men om kroppen och motivationen håller vore det kul att nå ända ner till Smygehuk. Är ingen cyklist och har ingen erfarenhet av något liknande tidigare så det blir spännande att se hur det går. Tanken är att cykla ca 10 mil/dag, plus vilodagar ibland, och då resans totala längd är ca 240 mil så får jag räkna med en månad för hela sträckan. Är ingen bloggare men tänkte lägga upp bilder här och skriva lite kort undan för undan om jag får tillgång till internet ibland. Tanken är främst att det är till för släkt och vänner, men även andra intresserade är såklart välkomna att kika.

Sverige runt

Sverige runt

18 juni 2011 - 6 juli 2011

Sverige runt. Vi börjar nere i Smygehuk och kör upp till Treriksröset. Från söder till norr. Längs med Finland upp och längs med Norge hem. Med på resan har vi familjen Bengtsson från Räng.

Sophie och Annyka i Afrika

Sophie och Annyka i Afrika

21 februari 2011 - 31 mars 2011

På resande fot i Kenya, Uganda, Tanzania och Zanzibar! :)

Thailand-tour2011

Thailand-tour2011

3 februari 2011 - 1 mars 2011

Nyår i Orlando

Nyår i Orlando

27 december 2010 - 4 januari 2011

En resa med Linda där vi än en gång beger oss över Atlanten. Denna gång blir det för att fira Nyår hos en annan kompis i Orlando.

Rundresa Indien

Rundresa Indien

24 september 2010 - 10 oktober 2010

Rundresa i Indien Delhi-Mandawa-Jaipur-Agra-Cochin-Kumarakom-Marai-Mumbai Följ med på en resa som tar oss till det spännande, mytiska och upplevelserika Indien Stina och Putte

Island 2010

Island 2010

21 augusti 2010 - 24 augusti 2010

En weekend med mormor till Island...

New York, USA

New York, USA

21 september 2010 - 28 september 2010

Jag o min väninna ska återigen göra en spännande resa tillsammans. Tidigare resor har varit Rom, Italien 2006 samt Beijing, Kina 2008.

Anders Ahlberg
andahl