Skåne län

Mot Svolvaer - och sedan Byske

Mot Svolvaer - och sedan Byske

10 augusti 2019 - 20 augusti 2019

en chans att se/återse naturlig skönhet på Lofoten.... måste upplevas!

Danmark - Norge 2019

Danmark - Norge 2019

15 juli 2019 - 31 juli 2019

Då vi inte fick ihop tillräckligt med tid för att som planerat åka till Nordkap i år får vi 'nöja oss' med att göra en lite kortare tripp. Vi åker ner genom Sverige för att via Öresundsbron ta oss an Danmark, och fortsätta norrut. Häääääng med!

Tilax resa

Tilax resa

7 juli 2019 - 22 juli 2019

Tilax på Semester , när Matte och Husse är i Grekland

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

Island runt på 5 dagar - sommaren 2019

21 juli 2019 - 27 juli 2019

1 dag, 1 natt i Reykjavik, 5 dagar och 4 nätters camping/vandringsresa runt Island.

Thailand 2019

Thailand 2019

24 juni 2019 - 16 juli 2019

Vi reser dit hjärtat tar oss, Thailand. Återbesök i Chiang Mai och sedan till sol och bad på Railay Beach och Phi Phi. Sista veckan ligger öppen. Idag åker vi.

Bilresan Stockholm-Italien T&R  sommar 2019

Bilresan Stockholm-Italien T&R sommar 2019

6 juni 2019 - 25 juni 2019

Äntligen skall jag Lotta och min man Peter resa med våra två barn Annie 9 år och Theodor 11år. Det skall bli en spännande resa som skall göras på ca tre veckor. Stockholm Sverige-Tyskland-Österrike-Italien T&R med bil. Vi har spanat in olika ställen på förhand som intresserar oss alla på olika sätt. Peter brinner lite mer för Tyskland & alperna i Österrike med snö och coola vägar på höga höjder mer än vad jag kanske gör men jag vill gärna se det och tycker att det är mycket vackert och häftigt och älskar såklart de vackra vyerna. Jag gillar kanske mer solen och stränderna vid hav eller sjöar med små charmiga byar som det vimlar av i Italien. Gamla städer med dess charm och även maten och vinet i Italien lockar mig kanske lite mer än för Peter. Barnen tänker mest på glass och bad i olika former karuseller och lekplatser men de gillar också coola platser som grottor och borgar och hotellrummen är tydligen något de tycker är spännande att se varje gång. De är vana vid att åka bil då vi pendlar ganska ofta till Vemdalen från Huddinge ( 52 mil ) Självklart tjafsar de med varandra och ibland får man säga till men det brukar bli så att när vi är borta så finner de varandras sällskap ganska naturligt. ❤️ Vi har preliminärt bokat några boenden ner första vecka som går att avboka om vi vill. Vi har bokat ett säkert kort och det är första stoppet på tysk mark på badlandet Tropical Island utanför Berlin. Bra med en lite överraskning för barnen efter många timmar i bilen! Nu håller vi tummarna. ❤️

Segling på väg

Segling på väg

15 maj 2019 - 15 maj 2019

Segling

Japan 2019 - "Stora Japanresan".

Japan 2019 - "Stora Japanresan".

11 april 2019 - 22 april 2019

Rundresa i Japan. Besök bl.a i Tokyo, Kyoto, Hiroshima, Kagoshima samt Osaka.

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter