Skåne län

Australien/Nya Zeeland/Bali

Australien/Nya Zeeland/Bali

26 december 2019 - 29 januari 2020

Reser till Australien över nyår 2019/2020, sedan bär det av till Nya Zeeland, där vi ska bila runt både på sydön och nordön. Avslutar resan med fem dagar på Bali.

Lilo & Klara i Thailand och singapore

Lilo & Klara i Thailand och singapore

17 februari 2019 - 14 mars 2019

En resa till varma lugna Thailand och Singapore, god mat, soliga dagar och varma nätter

A och C öar i Karibien

A och C öar i Karibien

14 februari 2019 - 16 mars 2019

Två veckor på Aruba och två veckor på Curacao. Naturupplevelser både på land och i havet.

Bali-Lembongan -Gili Meno- Bali

19 januari 2019 - 19 januari 2019

Start sida

Start sida

4 oktober 2018 - 4 oktober 2018

Här kan ni läsa om våra tidigare Resor https://www.resdagboken.se/m/challenger

Portugal och sen???

Portugal och sen???

30 september 2018 - 11 oktober 2018

Limone har fyllt 30 år. Flera års sparande med fokus på en årsdagsresa, en resa med mor och dotter. Planeringen är att Limone flyger till Skåne söndagen den 30 september där vi i Lund tillbringar kvällen med att packa om och på bästa sätt förbereda oss. På måndagen ska vi ta tåget till Köpenhamn och därifrån flyga till Portugal. Skjuts beställd från flyg till Albufera där vi två "semestrade" för 25 år sedan. Två nätter bokade på hotell där och sen så....?

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Ö-luffning i Kroatien

Ö-luffning i Kroatien

6 september 2018 - 26 september 2018

Vi flyger till Dubrovnik via Zagreb. Sover i Dubrovnik i 5 nätter. Sen beger vi oss ut på Ö-luffning i Kroatiens arkipilag. Vi avser besöka Korcula, Hvar och Split. Därifrån tar vi bussen tillbaka till Dubrovnik. Kroatien blev självständigt 1991 efter en blodig skilsmässa från Jugoslavien. Landet gränsar till Slovenien, Ungern, Serbien, Bosnien-Hercegovina och Montenegro. Kustlinjen är ca 1778 km och landet har ca 1246 öar. Vattnet i Adriatiska havet är kanske Europas renaste. Jag tänker lägga in bilder och lite text och Ni får gärna skriva texter/inlägg och lägga in bilder. Jag reser med Inger och vi skall vandra åka båt, tanka mycket sol, göra utflykter och lära oss en del om Kroatien. Och framför allt njuta av det goda klimatet. Välkomna att följa oss!