Veberöd

Tankar för dagen
fredag 23 mars 2018 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Lite bränsle och förfest i bilen.

Matsäcken är packad!
fredag 23 mars 2018 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Räcker detta? Ändå ca 1,5 timme i bilen det rör sig om 🤔

Framme i Japan!
onsdag 2 september 2015 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Efter ungefär ett dygns flygande och väntande är jag och Malin äntligen framme i Japan och har installerat oss på hotellet vi ska stanna på över natten. Nyduschade och iklädda väldigt vackra badrockar, har vi ätit koppnudlar och nu uppdaterar vi våra bloggar. Förhoppningsvis kommer jag

Hannah Hogan
gayjin i ett år i japan
Väntan
tisdag 24 december 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Nu är det snart dags. Har gått och lagt oss förhoppningsvis färdigpackade så att vi kan åka kl.9.00 när Johan hämtar oss. Har varit en fantastisk julafton men nu är det resan som finns i tankarna.

long time no see
tisdag 3 december 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Hej allihopa!! Jag vet att det har varit hundra år sedan jag skrev, jag ber om ursäkt för detta, men ärligt talat, ni som känner mig visste nog att detta skulle hända. ;) Det har uppenbarligen hänt mycket sedan jag skrev sist, men jag tänkte jag nämner det viktigaste. För någon vecka

project II
söndag 6 oktober 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Hej allihopa! Nu har jag äntligen fått mitt liv tillbaka och kan skriva vad jag har gjort de senaste dagarna! Vi hade vårt första stora projekt, där vi skulle samarbeta med film making studenterna. Film making studenterna fick välja en redan utvald scen från 5 olika filmer: American Beauty,

Släpp alla känslor.
lördag 21 september 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Jag tänkte berätta vad vi har gjort denna veckan när vi hade gästlärare som heter Joel Kirby. Han har varit med i några filmer och han skulle komma och jobba med oss i en vecka, vilket innebar att vi hade bara våra morgonlektioner i en timme och sen hade vi honom resten av dagen. Så på

första veckan avklarad
söndag 15 september 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Jag kommer inte ihåg var jag slutade i det senaste inlägget, men jag tror jag skrev fram till och med torsdag, så jag fortsätter därifrån. Maya och jag blev bjudna hem till en av de trevligaste amerikanarna här som bor precis vid oss. Det var jättekul! vi spelade ett roligt amerikanskt spel

school is starting!!!
onsdag 11 september 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Så efter helgen var det dags att börja skolan! Det var både spännande och nervöst. VI började med träning med en gym/muskelgubbe som ska work out med oss. Han var inte så tuff som vi trodde att han skulle vara, vi stretchade typ hela tiden och han visade vad han kunde göra, på killarna i

Senast aktiv - från Veberöd, Skåne län, Sverige
Den långa resan till Prag.
fredag 6 september 2013 - Veberöd, Skåne län, Sverige

Min resa började med att jag skulle ta flyget 07:05, vilket betydde att jag skulle ta tåget 05:16, men efter en massa förseningar fick jag och mina resekompanjoner ta tåget 06:05. Detta innebar att vi hade extremt lite tid på oss att checka in väskorna OCH gå genom security. Vi klarade att

Senast aktiv - från Veberöd, Skåne län, Sverige
Vejby Beach, the great adventure!

Vejby Beach, the great adventure!

23 mars 2018 - 23 mars 2018

På fredag händer det! För tre hela dagar kommer vi lämna Veberöd för att bege oss nordväst, till Vejby Strands äventyrliga omgivningar! Vi ser fram emot vackra saltstänkta löprundor längs havet, frosseri i Ben & Jerry och två nätter av ostörd sömn. Vad mer resan kan bjuda på ser vi fram emot att upptäcka! Kommer vi till exempel stanna på en mack och äntligen byta torkarblad? Vem vet?!

ett år i japan

ett år i japan

1 september 2015 - 30 juli 2016

här hoppas jag att kunna uppdatera alla som vill veta om mitt utbytesår i Japan, då jag pluggar vid Keio University i Tokyo.

Vietnam, Thailand 2013-2014

Vietnam, Thailand 2013-2014

25 december 2013 - 20 januari 2014

En termin i Prag

En termin i Prag

6 september 2013 - 21 december 2013

Då är det dags för mig att pröva mina vingar och flyga ut i den stora världen. Det gör jag genom att åka till Tjeckiens huvudstad Prag för att studera skådespeleri på Prague Film School. Jag kommer vara där i 4 månader och under den tiden kommer jag skriva om mitt liv och mina upplevelser här, så att ni kan följa mig. Med mig kommer jag ha min trogna följeslagare i form av min kamera och tillsammans ska vi capture the essence av Prag. Ha det bra, så hörs vi!

Australien

Australien

4 september 2012 - 3 december 2012

Thailand 2011 med inledning i Wien

Thailand 2011 med inledning i Wien

2 december 2011 - 6 januari 2012

Långresa till Thailand med avstickare till Malaysia som startar med en tripp till Wien för lite avkoppling och "internkonferens" med jobbet..

Thailand 2011

Thailand 2011

3 mars 2011 - 18 mars 2011

Vi är ett sällskap om fem stycken,jag,min fru,min dotter,min storebror och min bästa vän som bestämde oss för att ta en tur till Thailand i två veckor. Vi flyger till Phuket och åker ner till Karon för att stanna där i två dagar för lite omställning och aklimatisering. Vi åker sedan till Koh Lanta för vila och avkoppling och där stannar vi i sex nätter vid södra delen av Long Beach. Därefter åker vi tillbaka till Karon i sex nätter till för lite mera aktivitet o shopping och där emellan sol,bad o GT. :)

Charterresa till Turkiet

Charterresa till Turkiet

27 juli 2011 - 10 augusti 2011

En riktig charterresa till ett barnvänligt hotell i Side,Turkiet. Resan går iväg tillsammans med grannarna.

Sydostasien, Australien & Nya Zeeland

Sydostasien, Australien & Nya Zeeland

15 oktober 2009 - 21 maj 2010

Min första backpack-resa :)

Fredrik Andersson
fredomia