Södermanlands län

En vecka kvar...
lördag 3 mars 2018 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Sitter här hemma på Tjuvholmen. Ute är det snö och kyla. Melodifestivalens andra chansen på tv. Det ser vi dock INTE på. Äter ost, salami och kex och dricker rödvin. Och rom och cola! Har det alltså bra men längtar ändå bort. Om en vecka äter vi ost, salami och kex och dricker rödvin

kentomadelen i Phu Quoc
Förberedelser!
lördag 13 januari 2018 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

I kväll har vi träffats och ätit god middag och planerat vidare inför resan till Phu Quoc. Bara 58 dagar kvar nu!!!Vi har bokat parkering och bokat hotell inte långt från Arlanda för övernattning kvällen innan. Så härligt att få börja resan med hotellfrukost istället för en tidig

kentomadelen i Phu Quoc
Countdown
onsdag 8 november 2017 - Stigtomta, Södermanlands län, Sverige

50 dagar kvar....

Alla pusselbitar börjar falla på plats!
torsdag 2 november 2017 - Stigtomta, Södermanlands län, Sverige

Hej hej.Vi tänker att vi vill samla vår Thailandresa och förhoppningsvis många andra kommande resor framöver på ett och samma ställe. Du får gärna följa oss här.Nu börjar alla stora pusselbitar falla på plats. Vi ser så mycket fram emot resan men än är vi inte i mål. Visum,

Visumfoto
torsdag 20 juli 2017 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Visumfoto var det sista att införskaffa, så nu är alla handlingar klara att lämnas in till Kinesiska ambassaden.

Lars Erik
lekan54 i Höstäventyr
Senast aktiv - från Kungsör, Västmanlands län, Sverige
På väg..

Jaha, då sitter man på Connect Hotel Skavsta och funderar vad jag gett mig in på😀Har en tidig flight i morgon till Biarritz i södra Frankrike. Därifrån ska jag ta mig  till Saint-Jean Pied de Port där jag börjar traska måndag morgon.Börjar klia lite i vandringsfötterna..hoppas inte

Sömnlös!
fredag 17 mars 2017 - Nyköping, Södermanlands län, Sverige

Resan med stort R närmar sig med stormsteg och jag ligger vaken med en galet jobbig panikångest och tårarna sprutar åt alla håll, som många av er redan vet lider jag av flygfobi..varför reser jag undrar kanske många, först och främst är svaret att jag skulle aldrig kunna förlåta mig

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Inför sista arbetsdagen
torsdag 26 januari 2017 - Eskilstuna, Södermanlands län, Sverige

Planerat försäljningen fram till onsdag, tvättat och laddar batteriet på lastbilen över natten. Skrivit ihop en liten kom-ihåg information till vikarien. Retat alla som man känner att man ska ha semester.Växlat pengar, skrivit ut de papper man kan tänkas behöva på resan. Kontrollerat

Jonas Backman
Skogaholm i Filippinerna 2017
Senast aktiv - från Panglao, Centrala Visayas, Filippinerna
5 dagar kvar!
onsdag 18 januari 2017 - Trosa, Södermanlands län, Sverige

Sverige bjuder på töväder numera. Men klagar inte för dagens morgonpromenad fick bli i denna fina miljö - man får ju passa på nu när man är ledig och allt 🤓🌲

Måns säger hej då till skolan
måndag 16 januari 2017 - Långsätterskolan, Södermanlands län, Sverige

Skolan lät meddela att det gick lite maginfluensa och annat gojs bland eleverna, så Måns fick säga hej då några dagar tidigare. Rastfavoriten Smashball fick sig en kram på vägen😉

Therese Thell Dalin
FamiljenThellDalin i Dalins äventyr
Senast aktiv - från Bang Tao Beach, Phuket, Thailand
Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Thailand - Koh Lanta

Thailand - Koh Lanta

29 december 2017 - 4 juni 2018

Efter 3 års drömmar, planerande och sparande ska vi äntligen bege oss ut i världen i 5 månader. Som vi längtat. Nu kör vi.

El Camino Santiago de Compostela

El Camino Santiago de Compostela

4 juni 2017 - 2 juli 2017

Höstäventyr

Höstäventyr

27 september 2017 - 18 oktober 2017

En kulturresa för att besöka några platser jag vill se. Börjar med Kina, sedan Kambodja och avslutar med Thailand.

Japan

Japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

Filippinerna 2017

Filippinerna 2017

30 januari 2017 - 2 mars 2017

Rundresa på tre av Filippinernas 7000 öar :-)

Dalins äventyr

Dalins äventyr

22 januari 2017 - 27 mars 2017

En månad i husbil på Nya Zeeland, fem dagar i Australien (Sydney mer specifikt) och 24 nätter i Thailand med hela familjen! Ska bli sååå härligt😎!

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

23 januari 2017 - 13 februari 2017

Kickstarta året med en ny resa och inte minst en nyfunnen resekompis! 🌎 Med start i LA och ett antal stopp på Highway 1 kommer vår roadtrip att ta sin början. Många nationalparker och enastående natur väntar... 🌵🌱 San Francisco, Arizona, Zion och New York är några som ska bockas av under resans gång - som vi längtar! ✨

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Nordöstra Brasilien

Nordöstra Brasilien

14 december 2016 - 27 januari 2017

Brasilianska nordostkusten med bas i Fortaleza

Christopher Såthén
ChrisFlen