Katrineholm

Snart dags
torsdag 2 maj 2019 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Flyger Lö 5/5 6.30 Från Arlanda till Milan Malpensa (flygbyte i Amsterdam) Sedan Transfer till Genova. Båtresan startar ca 16.30

Lennart Lundström
Charlielelu i Kryssning
Senast aktiv - från Lissabon, Sintra, Portugal
Katrineholm
fredag 14 augusti 2015 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Startade med frukost som vanligt. Satt ute i solen och stickade ett tag innan det blev dags för en dusch. Sen fixade jag sallad till lunch. Sen åkte vi till Vingåker för att leta efter ett barnvagnsdäck som Joanna och Jeppe hade tappat. Vi hittade inget däck men jag hittade en Muminmugg på

Eva Esteby
Yran i Sommarsemester 2015
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Best Western park Arlanda
tisdag 1 april 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Perfekt resa med tåg till Stockholm och sedan var det bara att ta Flyg bussen till Arlanda. När vi kom fram så gick vi och käkade pizza och sedan tog vi bussen hit till hotellet. Tog bara 10 minuter. Bor bra på nedre våningen nära receptionen. Har tagit en Mariestad så nu är det dags

Ingemar Eriksson
Ingemar_Karin i California
Senast aktiv - från Vingåker, Södermanlands län, Sverige
Snart dags.
tisdag 1 april 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Så där, nu är det bara timmar kvar tills vi ska åka till stationen för att ta tåget till Arlanda. Solen skiner och det är ganska skönt. Kanske man skulle stanna hemma. Nej, det blir väl bra väder i San Francisco också även om det just nu är regnigt och ganska kallt. Men på fredag

Ingemar Eriksson
Ingemar_Karin i California
Senast aktiv - från Vingåker, Södermanlands län, Sverige
Sista kvällen
måndag 31 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Ja då var det dags att packa för sista gången för hemresa imorgon! Vi har haft några härliga men otroligt varma dagar här i Bangkok. Trots värmen har vi varit ute och sett en del. Igår blev det en båttur på floden och idag besökte vi zoo som var välskött och över våra

Delfiner
fredag 28 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Vi fick se både rosa och grå delfiner idag. Vilken lyckad båttur! Nu laddar vi inför flyget till Bangkok imorgon! Kram från oss

Senast aktiv - från Katrineholm, Södermanlands län, Sverige
Några få dagar till hemresa
torsdag 27 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Ja nu närmar sig hemresan. Vilken fantastisk tid vi haft och så mycket vi har sett och upplevt! Efter den mindre lyckade starten i Khanom har vi nu haft några underbara dagar. Vi bor i en bungalow precis vid poolen ut mot havet. Det är bara vi som är utländska turister och i veckan har det

Khanom
måndag 24 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Igår reste vi med minivan från koh lanta till khanom. Vi har oxå gjort resans första hotellboknings fadäs,för det visade sig att det fina hotellet på stranden med fyra stjärnor och pool med barnpool inte var så bra som det verkade! Efter alla tidigare lyckade bokningar hade vi fullt

Sista kvällen på lanta
lördag 22 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Idag har vi njutit av vår sista dag på Koh lanta. Vi har haft det underbart skönt här. Lanta är lugnt och fint med underbara stränder! För ett par dagar sen hyrde vi bil med våra nya vänner Lennart och Marianne. Då återvände vi till den lilla avlägsna stranden och åkte till utkiken

Gunung Mulu
torsdag 20 mars 2014 - Katrineholm, Södermanlands län, Sverige

Det blev inget med Danum Valley, tydligen så släpper de in folk i parken ifall de känner för det. Riktigt pissigt aggerande av dem då de sa att vi kunde komma tillbaka igen om en vecka och när vi gjorde det så neka de oss. Istället åkte vi till Sukau och kollade in djungeln där. Det var

Axel/ellen Berglund/krig
EAtravels i First backpack
Kryssning

Kryssning

2 maj 2019 - 2 maj 2019

Genova - Tarragona - Cadiz - Lissabon - Vigo - Cherbourg - Harwich - Amsterdam - Stockholm.

Sommarsemester 2015

Sommarsemester 2015

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Semestertripp med husvagnen. Lämnade hemma söndag den 2 augusti. Ska vara hos Tusse i hennes stuga i Ödängla utanför Mösterås onsdag den 5 aug. Fredag den 7 aug lämnar vi husvagnen vid Tusses stuga och tar en båten över till Gotland och tillbaka tisdag den 11 aug. Sen får vi se vad vi hittar på.

California

California

2 april 2014 - 29 april 2014

Flyg från Arlanda via Köpenhamn till San Francisco. Därefter bil söderut efter kusten till San Diego. Så har vi tänkt snedda österut till Palm Springs och vidare till Grand Canyon. Så blir det några dagar i Las Vegas innan vi styr mot Death Valley och sedan Yosemite och så tillbaka till San Francisco.

Thailand

Thailand

3 februari 2014 - 3 februari 2014

En underbar start på vår resa som startar här I Ban Phe! Sol och regn har det varit inledningsvis

First backpack

First backpack

1 februari 2014 - 3 augusti 2014

Koh Lanta Thailand

Koh Lanta Thailand

14 februari 2014 - 9 mars 2014

Börjar nu nedräkningen till denna resa. Denna gång följer även storasyster Johanna med:)

Florida 2013

Florida 2013

24 juni 2013 - 17 juli 2013

13 februari 2013 - 11 juni 2013

Vi är två stycken som ska åka till Australien den 13/2. Vi heter Patrik och Sofie. Vi ska vara borta i fyra månader.

Obamaland

Obamaland

5 november 2012 - 3 december 2012

Florida och karibien med vår 3åriga dotter, första gången utanför europa för henne ett upptaget intreese för oss. Let's go!

20 augusti 2012 - 20 augusti 2013

Emilia Köllner