Oxelösund

Avresan
måndag 9 juli 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Anlände till båten lördag natt efter bilresa från Luleå. Påbörjade packning och stuvning av oändligt mycket grejer. Mat för första etappen inhandlades i Stockholm på vägen ner. Söndagen ägnades åt fortsatt packning och stuvning samt kompletteringshandling på byn. På eftermiddagen

Måndag
måndag 23 april 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hejsan! Idag har vi bokat bussbiljetter till imorgon. Bussen går redan kl 12.25, sen har vi gått på stan en stund i regnet för att shoppa det sista. Nu ska vi packa och göra oss i ordning lite. Sedan ska vi gå och äta thai mat och säga hejdå till ägaren av restaurangen för han har vart

Söndag
söndag 15 april 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hej. Idag tog vi sovmorgon så jag vaknade bara för nån timme sedan. Det blir nog en lugn dag idag och vi tänkte plugga lite annars vet jag inte vad vi ska göra. Vi var i London igår igen för att shoppa en gång till. Jonathan skjutsade oss till tågstationen igen så vi slapp betala taxi,

Fredag
lördag 7 april 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hejhej! Idag var vi lediga från jobbet men gick ändå upp klockan 07.30 för att åka till London kl 09.00. Vi åkte tåg in till liverpoolstreet och sedan tunnelbana till oxford street. Det var lite svårt att veta vart man skulle men det gick bra iallafall, så där har vi vart hela dagen idag

Tisdag
tisdag 3 april 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hej. Idag började vi 09.00. Jag och Vrissara fick sätta prislappar på alla varor som skulle vara halva priset, det tog sin lilla tid men det var ändå skönt att vara två och göra något enkelt. Sen fick vi hänga upp strumpor och sånt. Det var allt vi gjorde idag.

Måndag
måndag 2 april 2012 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hejsan!I dag började vi kl 09.30. Då mötte Julie upp oss vid ingången och sa "just in time" vi fick lite bråttom på morgonen så vi kom fram en minut i halv, men vi han iallafall. Vi gick igenom massa saker om säkerhet, vi gick även runt och kollade hur det såg ut överallt och vart alla

resan börjar om 1 dagar
lördag 3 december 2011 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

:D

Erik Ahlin
EAhlin i Asien 2011
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Vidare färd...
onsdag 20 juli 2011 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Hej! Efter Mörte fortsatte vi vidare söderut genom skärgården genom många trånga sund och fina vikar. Vilket kräver bra utkik och noggrannt studerande av sjökort ;) Inget bra seglarväder, lite vind och molnigt. Vi stannade på kvällen och la i ankaret i en vik utanför Oxelösund. Hanna

Hanna Hansell
HannaHansell i Working on a dream segling
Senast aktiv - från Panama City, Panama
34 Dagar kvar!
onsdag 18 maj 2011 - Oxelösund, Södermanlands län, Sverige

Snart är det dax! bara 34 dagar kvar, nu längtar jag efter värmen det har varit så kallt här hemma och värmen verkar inte komma ännu. Vi åker 21 juni till Alanya och ska bo på Rose garden hoppas det är ett bra hotell, det ligger en bit ifrån stranden men det kan vara skönt med en

Susanne Hultin Eriksson

hajar i Alanya Turkiet
Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Colchester

4 december 2011 - 1 december 2012

Working on a dream segling

Working on a dream segling

19 juli 2011 - 19 juli 2013

Världsomsegling med Working on a dream, en Sun Odyssey 49. Besättningen består av mig själv Hanna och min pappa Hans som fast besättning.

Alanya Turkiet

Alanya Turkiet

21 juni 2011 - 29 juni 2011

Då firar vi midsommar i Turkiet i år igen!

Äventyr i Gambia

Äventyr i Gambia

20 januari 2011 - 4 februari 2011

Jaha då försöker jag mig på att få till en liten resedagbok via internet. Jag och Mange skall alltså åka till Gambia på tosrdag, om 2 ynka dagar. Ska bli fantastiskt skönt! Vi får hoppas på att det finns lite internetuppkoppling där så denna sida kan uppdateras ordentligt. Men för tillfället finns inget intressant att skriva utan detta gör jag mest för att lära mig! Ha det gott om det nu finns någon som läser detta!

Land of smiles!

Land of smiles!