Vingåker

Hemma igen
lördag 21 mars 2015 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Så är vi hemma igen, kom hem sent igår kväll. Vi åkte från Lake Worth i torsdags förmiddag och valde att åka vägen, A1A, alldeles utefter havet. Mycket fina trädgårdar och hus på sina ställen men havet såg vi inte mycket av. Det var bebott överallt så något hav såg man inte. Till

Ingemar_Karin i Florida
Ännu så länge hemma
onsdag 25 februari 2015 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Nu är det strax dags att ge sig av till Arlanda. Febern har gett med sig och ryggen verkar hålla. Men det kanske beror på medicineringen.Doktorn var ju tveksam till att jag skulle resa men vi får väl se hur jag mår i morgon bitti. Det finns ju vårdcentral på Arlanda...........

Ingemar_Karin i Florida
Hongkong
tisdag 18 februari 2014 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Hej allehoppa! Nu är vi i Hongkong. Resan har gått jätte bra än så länge. Vi har sovit nästan hela vägen. Nu väntar vi på vår sista flygtur på 9h till Sydney. Man är trött men jag trodde de skulle vara jobbigare. Nästa gång jag skriver är vi äntligen i Australien :) /Anna

Anna Katrineholm
AnnaKarmenas i Australien 2014
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Äntligen framme och landat!
måndag 23 december 2013 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Halloj! Nu är har vi sovit första natten i Koh Chang. Vill börja med att säga att hela stället är magiskt! Vi har nog kommit till paradiset. Resan hit gick bra trots allt som hände på vägen till hotellet, men vi överlevde allt i alla fall och det var ju huvudsaken. Första doppet i

Larvidsson i Thailand
Västerås
fredag 20 december 2013 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Nu sitter vi här i Västerås och längtar tills klockan blir lite mer så vi kan åka till Arlanda. Vi försöker att hålla oss vakna så vi kan slumra till på flyget. Hoppas alla får en fin jul för det kommer vi att få. Hör av oss när vi är framme!

Larvidsson i Thailand
Flyg fran Orebro
fredag 8 februari 2013 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Resan fran Orebro gick riktigt bra. Direkt till Phuket och darefter minibuss till Ao Nang. Skon kansla att redan vara har nar alla andra borjar sin fredag pa jobbet...... Medan jag sov hade Erkki köpt lotter som jag fick skrapa. Skrapade fram en fin doft åt honom.

Pectopah
söndag 15 april 2012 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Nu sitter vi här på hotellrummet i Moskva och har lagom ont i fötterna. Det regnar ute men det är för varmt här inne, det är nog fint att ha varmt här eftersom de har så kallt ute. Efter lite finska matspcialiteer på en saluhall och diverse turistströvande i Helsingfors hoppade

Nu åker vi!
torsdag 12 april 2012 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Det här är alltså systrarna Wilhelmssons gemensamma resdagbok. Tora fotar och skriver och Ebba skriver och kommer med glada tillrop. Nu har vi just tagit den sista goda koppen kaffe och ska bege oss till Vingåkers tågstation för att börja vår resa. Japp, man kan åka vart som helst från

Äntligen här !! =)
torsdag 28 april 2011 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Världens bästa mamma och syster körde upp mig till Arlanda! Ingenting gick bra den dagen. Jag hade panik när ja skulle packa så slängde ner allt jag kunde hitta hemma. Hur lätt är det att packa för 6 månader borta? Jag hade förstås inte vägt väskan hemma utan tänkte bara att de får

Hemma några dagar nu
tisdag 1 mars 2011 - Vingåker, Södermanlands län, Sverige

Nu har vi varit hemma några dagar. Vi har hunnit få ordning på dygnsrytmen och solbrännan håller på att släppa - tror det mesta sitter på insidan av kläderna! Vietnam kan jag tänka mej att återvända till. Men jag vill till någon annan del av landet då - är för nyfiken på nytt för

Florida

Florida

25 februari 2015 - 20 mars 2015

Börjar med att övernatta på hotell vid Arlanda. Så blir det flyg till Miami via London. Efter några dagar där så blir det en 4 dagars kryssning till Bahamas och vidare till Key West innan vi kommer tillbaka till Miami. Så har vi hyrt bil och åker söderut till Marathon och så åker vi nog en sväng till Key West. Därefter blir det Everglades City och sedan vet vi inte vart det bär.

Australien 2014

Australien 2014

17 februari 2014 - 19 mars 2014

Jag & min kompis Josefin ska åka till Australien & vara borta en månad. Vi ska börja i Sydney & avsluta i Cairns. Nu inför resan är vi väldigt förväntansfulla & spända. Men detta så ska bli så kul! /Anna Karmenäs

Thailand

Thailand

21 december 2013 - 11 januari 2014

Upptäcker landet.

Thailand, Ao Nang

Thailand, Ao Nang

7 februari 2013 - 22 februari 2013

Vi som var färdiga med Thailand......nu är vi påväg dit igen. Sex år sedan sist.

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

På spåret förbi Stalin, Djingis Khan, Mao och Frodo

12 april 2012 - 30 maj 2012

Vi (Ebba och Tora) åker transmongoliska järnvägen, stannar ett tag i Peking och fortsätter sedan till Nya Zeeland.

Cypern

Cypern

25 april 2011 - 31 oktober 2011

Stek och äventyr i Florida.

Stek och äventyr i Florida.

22 februari 2011 - 4 mars 2011

Min pappa fyller femtio och det firar vi med att åka till Florida hela familjen ) förutom galna bror Allan som är i Nya Zealand). Där vankas det bland annat sol och bad och fet mat och Harry Potterland!

Vietnam

Vietnam

8 februari 2011 - 23 februari 2011

2 veckors semester i Vietnam. Flyger till Ho Chi Minh (Saigon) och sedan vidare till Phan Thiet

Thailand!

Thailand!

10 januari 2011 - 2 februari 2011

Ett besök i Afrika

Ett besök i Afrika

31 oktober 2010 - 14 november 2010

Jag, min mamma och min lillebror har åkt för att hälsa på kusin Vincent och moster Anna. De bor mitt i Malis huvudstad Bamako.

Ingemar_Karin
Hanna Tyllström