Stockholms län

Packningsförberedelser
måndag 23 januari 2017 - Tyresö, Stockholms län, Sverige

Kamerautrustning är tung och skrymmande men nu har vi lyckats få ihop väskorna och de väger dessutom inte för mycket. Nu är vi mycket förväntansfulla.I morgon eftermiddag bär det av med taxi till Arlanda där vi ska övernatta på Clarion hotell.

Flygdag
onsdag 18 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag flyger vi till Australien! :)

Thomas Mikrut
Mr.Aloha
Vid gaten.
torsdag 19 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett glas vin senare. Vi harbunkrat gin så vi kan bjuda medresenärer på en GT, klassisk sommardrink. Frankfurt nästa. Inga fadäser ännu utom att Gunillas pass var försvunnet vilket medförde en gråtskvätt. Men det låg ju i ryggan i stället för i väskan.

Anders Westerlund
anderswesterlund
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Förberedelser
måndag 16 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tanken på att på egen hand utforska delar av Alaska växte fram rätt snabbt efter att i flera år ha följt otaliga av de dokumentärserier om livet i denna udda delstat som sänts på Discovery Channel och National Geographic Channel m.fl. Ambitionen att besöka släkten i Seattle hade funnits

Mellanlandning i Stockholm
torsdag 12 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tåget upp till Stockholm gick hur smidigt som helst! Sen kom snälla Åke o hämtade oss på stationen. Vi åkte sedan hem till resten av hans goa familj instack öl o käkade! Nu sitter vi på båten över till Helsingfors med en whiskey i plastglas o "Marianne-godis" o väntar på att gå upp o

Ingen sovmorgon
onsdag 11 januari 2017 - Källbacken 6, Stockholms län, Sverige

Så var det äntligen dags för året vinterresa.14 nätter på Agonda Beach i Goa ,Indien Alarmet ljuder 03:30 arla morgon eftersom plan till Asterdam går 06:20.Sedan tar vi oss vidare till Bombay(9h) där vi får vänta några timmar ( på natten) på 1 timmes planet till Goa. 20h efter vi

Sofia och Jocke HolmNordstrom
SofiaochJocke
Senast aktiv - från Agonda, Goa, Indien
Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Nu är vi påväg!
onsdag 11 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så har vår resa äntligen börjat! Lägenheten är städad och nycklarna överlämnade till andrahandshyresgästen. Väskorna är packade och förhoppningsvis har vi inte glömt någonting. Barnen är på bra humör! Vi har tagit det ganska lugnt under morgonen. Bara pulat på med de sista

Fanny Barck Österman

IkkaoErica
Senast aktiv - från Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland
Nyårsaftonsfrukost
lördag 31 december 2016 - Boo, Stockholms län, Sverige

Familjen äter sporadiskt, Andreas ligger och sover, han är lite hängig. Åkte en snabb sväng till Sandra och Mats för att låna lite tälgstenar till kvällens middag som ska anordnas hos Schmetzers.Vi är nog lite nervösa, huset ser ut som kaos : /Känns som att det ligger lite irritation i

Australien 2017

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

Tanzania, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

Tanzania, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

24 januari 2017 - 6 februari 2017

Jeepsafari

Washington State och Alaska 2017

Washington State och Alaska 2017

8 juli 2017 - 30 juli 2017

Sommarresa som tar sin början i Seattle, fortsätter i Barrow, Anchorage, Talkeetna, Fairbanks, Wiseman, Coldfoot, Deadhorse och i Prudhoe Bay vänder jag kosan tillbaka längs Dalton HIghway till Anchorage igen. Därefter flyg till Homer och sen tillbaka till Anchorage via Seward.

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Ris(k)resa

Ris(k)resa

12 januari 2017 - 28 januari 2017

Årets vinterresa är till Goa, Indien efter tips från grannen hemma. Flyg och boende på stranden har vi förbokat, så vi skall husera på stranden i 14 dar och så lär vi väl veta om vi tål maten eller magsjuka får leva på ris , Indien är ju trots allt Indien. Vi har bokat en Beachfront bungalow på Agonda Paradise och bilder ser lovande ut . http://www.booking.com/hotel/in/agonda-paradise.en-gb.html? Flyger med Jet Airways via Amsterdam -Bombay till Goa ,med några sega timmar på Bombays flygplats både ner och hem, men biljetterna var billiga c.a 5 000 SEK per person

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

Sri Lanka

Sri Lanka

1 januari 2017 - 15 januari 2017

Nu åker hela familjen till Sri lanka! Flyget går kl 17 med en mellanlandning i Istanbul sen tar vi nattflyget till Sri Lanka. Framme måndag morgon, där börjar vår trip till tre olika destinationer, och förhoppningsvis en liten Safari på det. Vi ska slappa, läsa böcker, träna och försöka prova på att surfa. En vecka tillbringar vi på en av världens 10 vackraste stränder. Unawatuna. Häng med!

Semester 2017

Semester 2017

31 december 2016 - 12 mars 2017

Semester äventyr

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Linnéa Engberg-Henricsson
kjell56andersson
Senast aktiv - från Tyresö, Stockholms län, Sverige

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!