Stockholms län

Testing testing

Admin Adminsson
resdagboken-support i test
Godmorgon

Igår bilade vi ner från Sundsvall till Hotell Connect Arlanda för att sova där inför take off till Heathrow - sk bli så häftigt att se den omtalade flygplatsen. Hotellet då... Nja, ett medelklass hotell som fungerar bra. Men det var lite irriterande med dem som hade fest i

Delay
tisdag 11 april 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Jag anlände i god tid till flygplatsen  (den som känner mig skulle bli förvånad över allt annat). Men planet är två timmar försenat. Det blir lång väntan, men kanske kan jag sova lite mer på planet.

Börje Johnsson
TomPengPung i Peking - Shanghai TR
Senast aktiv - från Peking, Kina
3 restips till dig som vill åka utomlands i år
tisdag 11 april 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

De senaste sju åren har jag rest runt väldigt mycket. Det var under hösten år 2010 då jag insåg att jag ville ta en annan väg här i livet och jag bestämde genast för att sälja alla mina saker för att ge mig ut i världen. Under min tid härute så har jag har bott i en hel del länder,

Snart dags att sova, planet går i morgon bitti

Vi valde att ta oss från Tyresö till Arlanda med kollektivtrafiken. Nu är Julia proffs på att åka rulltrappa med sin resväska :).  På väg till hotellet så säger jag att jag BEHÖVER kaffe NU annars får jag ont i huvudet. Julia kontrar direkt med: jag BEHÖVER glass NU annars får jag

I startgroparna hemma i Tyresö

snart åker vi till arlanda med buss, tunnelbana och tåg. där ska vi bo på HOTELL!!!!! i natt.

Förberedelser förkortad version

Birgitta har börjat packa. Dag har nytt pass. Synbar i folkvimlet och som rekommenderat solskydd har Dag en ny panamahatt. Bi:s kommentar Hum!? Vi hoppas att inget svårhanterligt händer Birgittas föräldrar. Syster Katarina i Falun, hemtjänsten och vårdcentralen får ett extra ansvar när vi

Dag K
Dancefly i Torremolinos 2017
Snart på väg
torsdag 6 april 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Det sista veckan har minst sagt varit hektisk. Flighter som blivit ändrade, utflyktbokningar som blivit fel osv. Men nu är allt fixat.Resnerverna hos mig och Elias är på bristningsgränsen medans coola Lucas mest är oroad att vi ska missa hans födelsedag.Men det kanske inte är så konstigt

Malin Andersson
Malande i Vietnam 2017
Resdag
måndag 3 april 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

idag var vi 9.30 på Arlanda , planet gick 12.25, nästan 9 timmar senare Så var det dags för avstigning,  sedan följde immigrationen, tullen, säkerhetskontroll igen och några timmars väntetid på Orlandoflyget. Nu på morgonkvisten Svensk tid så ska vi äntligen lägga oss! Godnatt!

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i Orlando 2017
Senast aktiv - från Chicago, Illinois, USA
Nu är det verklighet!

Efter sju svåra år och många besvärjelser så är vi faktiskt på väg, ja ni läste rätt. I och för sig så sitter vi inte på planet än (det går 15:05) så än kan saker hända...Det var svårt att åka hemifrån och lämna ungarna själva (de har ju folk som tittar till dem hela tiden),

Födelsedags- och bröllopsresa

Födelsedags- och bröllopsresa

23 april 2017 - 30 april 2017

Detta är tänkt att bli en kombinerad 60-års present och bröllopsresa till Islay, Skottland med goda vänner i whiskyns tecken tillsammans med min nyblivne make

Broby

Broby

10 april 2017 - 11 april 2017

Nu lämnar vi Stockholm och reser till skånska Broby, spännande!

Torremolinos 2017

Torremolinos 2017

18 april 2017 - 29 april 2017

Dans- och upptäcktsresa tillsammans med hjärtevännen Birgitta Wahlberg och danskompisar från Svennes Dansklubb i Midsommarkransen Stockholm. Skavsta - Malaga - Torremolinos ToR

Orlando 2017

Orlando 2017

3 april 2017 - 14 april 2017

Vi gav oss av, igen, denna gång valde vi USA!,

Julia och mormor reser till Mallis

Julia och mormor reser till Mallis

10 april 2017 - 16 april 2017

Julia 8 år reser till Mallorca med mormor (jag). Det är Julias första utlandsresa utan sina föräldrar. Vi ska bo tillsammans med morfar (Kjell A) och massor med andra cyklister som reser med Trip on sport. Vi ska bada och turista mycket och cykla lite......övriga på hotellet ska cykla mycket och turista lite.......bra kombo.

Peking - Shanghai TR

Peking - Shanghai TR

11 april 2017 - 28 april 2017

Japan

Japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

Långhelg på Island

Långhelg på Island

16 mars 2017 - 19 mars 2017

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

Andreas Johansson
Verono