Stockholms län

Nu är det verklighet!

Efter sju svåra år och många besvärjelser så är vi faktiskt på väg, ja ni läste rätt. I och för sig så sitter vi inte på planet än (det går 15:05) så än kan saker hända...Det var svårt att åka hemifrån och lämna ungarna själva (de har ju folk som tittar till dem hela tiden),

Johanna Janols Rengeborg
Rengeborg i Thailand 2017
Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Reseinformation
tisdag 21 mars 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Snart börjar vår efterlängtade resa. Bara 3 veckor kvar.Det kommer ta oss ca 24 timmar innan vi når första resmålet, Hoi An. Där kommer vi vara ca 1 vecka innan färden går vidare till Phu Qouc för några dagar samt några avslutande dagar i Saigon (Ho Chi Minh City)Alla våra hotell har

Malin Andersson
Malande i Vietnam 2017
Övernattning på hotell, arlanda
lördag 18 mars 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

idag har hela dagen varit rörig, packade dock ihop mina grejer redan igår och drog till föräldrarna.men hemma hos mina föräldrar var det grejer överallt, kändes som de skulle flytta hemifrån 😂🙈katterna blev skjutsade till hotell idag och de verkade trivas på direkten 🤗Nu är vi

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Så är Meeting point avtalad
lördag 18 mars 2017 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

På Tisdag möter Koos upp på Menlyn Park Mall, Menlyn/Pretoria. Sedan lotsar han oss ut i teränglådan.  Johannesburg - Pretoria, ca: 40 minuter, Pretoria - Maratbe National Park, ca 4 timmer. Hur långt in i parken vi bor vet jag inte ännu.Tiina har hittat platsen på sin "platta", där hon

Reseförsäkringen gäller inte...............
torsdag 16 mars 2017 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

........för Volontär resor. Visste ni det. Jag gjorde det inte, men hon Tiina hon kan läsa paragrafer hon. Ok, det kostade en extraförsäkring. 707 kr för 14 dagar. Hummm, de var dyrt de.Idag fick jag en mail från Sydafrika:===========================Sabrina told me today that next week we

Nu är vi på väg igen !!!!
torsdag 16 mars 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Den här gången blir det ingen långresa och inte heller någon dykning !Planet till Reykjavik avgår om någon timme. Sitter nu i loungen på Arlanda i väntan på avgången.När vi landar åker vi direkt till Blå lagunen för att bada där, actionkameran är med som är vattentät.... Därefter

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Långhelg på Island
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Epilog
lördag 11 mars 2017 - Södertälje, Stockholms län, Sverige

Nu har jag varit hemma i Sverige i några dagar och lyckats få in bilder i datorn så tänkte lägga till några bilder i dagboken och tänker att jag lika gärna kan skriva något också.Hela resan blev precis som jag ville det, massa upplevelser, känsla av äventyr, träffa folk, prata spanska

Anders Severson
Severson i Karibien
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Hemma, å testen av Resdagboken gick jättebra.
torsdag 9 mars 2017 - Sigtuna, Stockholms län, Sverige

Återvänt till hemmets ljuva vrå.Avslutade Danmark med ännu en nostalgi trip i Köpenhamn, besökte mitt första och sista boende.Sedan turen över bron å fick visa körkort, det var den stora flykting kontrollen!!!!Så bar det av till Halmstad, å en gammal resekompis, från Rosabussarna, Peru

Leif Jonsson
lionkungen i 36 Nostalgitur i Danmark
Senast aktiv - från Sigtuna, Stockholms län, Sverige
Strand, rom och cigarrer
torsdag 9 mars 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Hejsan hoppsan! Det där med internet på Kuba är en historia i sig. Man måste köpa kort för viss tid, sen gå till vissa ställen där det finns wi-fi, det är oftast hotell eller parker. Internet går långaamt och jag har med mig en gammal långsam mobil. Så när jag för två dagar sedan

Anders Severson
Severson i Karibien
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Det närmar sig.
tisdag 7 mars 2017 - Järna, Stockholms län, Sverige

Bara en arbetsdag kvar nu innan det bär iväg.

Bertil Olsson
Berra1960 i Thailand 2017
Senast aktiv - från Järna, Stockholms län, Sverige
Japan

Japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

Långhelg på Island

Långhelg på Island

16 mars 2017 - 19 mars 2017

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Vietnam 2017

Vietnam 2017

7 april 2017 - 22 april 2017

En efterlängtad återresa till äldsta sonens födelseland. Denna resa är uppdelad i 3 etapper, sightseeing och upplevelser, sol och bad och sist men inte minst SHOPPING!!

Thailand 2017

Thailand 2017

9 mars 2017 - 25 mars 2017

Tjockklubben på ännu ett äventyr med Filippa

36 Nostalgitur i Danmark

36 Nostalgitur i Danmark

9 mars 2017 - 9 mars 2017

En av mina stora idoler, Hans Joensen, (min tidigare medarbetare) har inviterat på "Inflyttnings party", då kommer man å samtidigt blir det en rundtur i Köpenhamn med omnejd. Jag har ju bott och arbetat 22 år i Danmark. Samtidigt skall det bli spännande att testa hur den nya Resdagboken fungerar.

Thailand

Thailand

21 februari 2017 - 8 mars 2017

Karibien

Karibien

16 februari 2017 - 9 mars 2017

Sverige - Puerto Rico - Dominikanska republiken - Kuba - Sverige (via Moskva)

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

Ho chi minh och vägen till Guldkortet

4 februari 2017 - 12 februari 2017

Vägen till och bli guldmedlem på Cathay Pacific. Mycket flyg, Ho chi Minh...

Australien med familjen

Australien med familjen

8 februari 2017 - 2 mars 2017

Abba Sigge Hugo och Putte i Australien 2017!!!

Sabrina Sidmalm
SabrinaSidmalm