Stockholms län

Flygresan
tisdag 10 juli 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Välkommen till Mias resedagbok. Mia och pappa kommer vara i Vietnam under fyra veckor.Vi är i en liten kuststad som heter Phan Thiet just nu. Mia sover fortfarande så Pappa startar den här dagboken och lägger in lite bilder från flygresan som började för drygt två veckor sen.

Avresa
söndag 8 juli 2018 - Sundbyberg, Stockholms län, Sverige

Aningen försenade från Sumpan lägger vi in Karlskrona i GPS-en och drar iväg. Husvakterna laddade, luften i däcken stabil, chauffören på plats och barnen fortfarande sams. Själv funderar jag över vilken bok jag ska läsa först... Tid för återhämtning och eftertanke!

På väg...
torsdag 5 juli 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu har vi kommit till Arlanda,  trötta, nervösa och förväntansfulla. Sitter och tar lite mat och ska snart till hotellet. Klockan ringer kl 4😳.

Olika typer av upplevelser
lördag 30 juni 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Det finns så många olika typer av upplevelser. Naturligtvis grovt beskrivet bra och dåliga. Men inom de riktigt bra är de helt olika och svenskan känns begränsad. Man vill ju gärna variera sig i sina beskrivningar. Man vill dela med sig av känslan. Vi (jag) har skrivit många inlägg. Både

Karin Halldin
MartinKarin i Familjebackpack i Malaysia -18
Senast aktiv - från Sverige
Semestern börjar
tisdag 12 juni 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Idag började vår resa äntligen. Efter skolavslutningen och lämning av Sid hos uppfödaren så åkte vi till Arlanda. Jocke skjutsade ut alla barnen, mig och ett lass med väskor.Blev middag på Arlanda o sedan incheckning på vårt hotell för natten✈️

Eva Strauss
[email protected] i USA 2018
Senast aktiv - från Huddinge, Stockholms län, Sverige
Hemma!
onsdag 27 juni 2018 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så var de här två veckorna slut! Men så skönt vi haft det. Och alltid skönt att komma hem också. Igår var nog den längsta dagen ever. Vi började med frukost en timme tidigare än vanligt för att hinna packa ihop oss innan utcheckning klockan 10. Sen intog vi solstolar på stranden. Det

Emma Skoog
emmamartin i Sicilien
Senast aktiv - från Tumba, Botkyrka, Stockholms län, Sverige
Resdagen!
lördag 23 juni 2018 - Tyresö, Stockholms län, Sverige

Vi har haft så fullt upp här hemma. Gått och lagt oss vid ca 3 varje natt och vaknat mellan 6-7 😀😂 Trött som attans. Idag åker vi! Vi har inte varit till Thailand på 10 år men idag sker det. Nu har vi 3 barn istället för 1 barn. Hur ska detta gå? Tim springer överallt, Neah har

På väg
söndag 17 juni 2018 - Bromma, Stockholm, Stockholms län, Sverige

En natt hos Alexander innan vi flyger med Icelandair mot Washington

På plats på första tåget
onsdag 13 juni 2018 - T-Centralen, Stockholms län, Sverige

Ut i Europa. Nu har vi en dryg timme kvar till Köpenhamn där vi ska checka in på vårt förbokade hostel och sen gå på tivoli. Resan har varit bra i den fullsatta 2:a-klassvagnen, trots att SJ inte lyckats få igång wifi. På andra sidan gången sitter Nils (cirka 3år) och hans

Frukost
onsdag 13 juni 2018 - T-Centralen, Stockholms län, Sverige

Croissant på Vetekatten.

Chrimmarins roadtrip 2018

Chrimmarins roadtrip 2018

8 juli 2018 - 8 juli 2018

Vi tar bilen mot Kroatien via Polen och Auschwitz, sen styr vi kosan dit vi känner för.

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

Safari i Tanzania och Zanzibar 2018

5 juli 2018 - 20 juli 2018

Drömresan Tarangire Nationalpark, Serengeti Nationalpark, masai landsby, Ngorongoro Crater, Lake Manyara Nationalpark, Zanzibar

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå??  :)

En resa till Thailand med 3 barn. Hur ska det gå?? :)

23 juni 2018 - 24 juli 2018

En efterlängtad resa till Thailand. Den stora skillnaden mellan förra resa och denna resa är att Neah har blivit stor 11 år. Vi har även fått Tim, som är 4 år och Isabella som är 1 1/2 år gammal. Hur ska detta sluta??? Vi är här en månad och mycket skall hinnas med. Dvs vi ska hinna handla, äta thaimat och handla lite. Äta lite till. Där emellan ska barnen underhållas.

Sicilien

12 juni 2018 - 10 juli 2018

Glasgow+lite flyg

Glasgow+lite flyg

16 juni 2018 - 16 juni 2018

Flyga lite och sen kolla in Glasgow.

Tågluff 2018 med Noa

Tågluff 2018 med Noa

13 juni 2018 - 28 juni 2018

Noa och jag tågluffar.

2018-06 Nya sommarstugan på Husarö

2018-06 Nya sommarstugan på Husarö

7 juni 2018 - 7 juni 2018

Röda stugan är tingad! Nu blir vi stugsittare i Stockholms yttre skärgård och hyr året runt från 1 juni. Vi kommer att åka båt fram och tillbaka mellan Finnboda och Husarö (se www.husaro.se) hela sommaren när det är fint väder och jämföra utsikterna.

Montenegro 2018

Montenegro 2018