Stockholms län

Det är nära nu
måndag 16 oktober 2017 - Solna, Stockholms län, Sverige

I morgon (tisdag) startar vårt äventyr !!!!Kl 07:30 kommer taxin och hämtar oss.Första stoppet blir Singapore där vi stannar i 14 timmar innan vi flyger vidare.I Singapore ska vi åka till Raffles Hotel och ta oss en Singapore sling och äta jordnötter :-)På torsdag förmiddag, lokal tid,

Söndag i Stockholm
söndag 15 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vid 09.30 frukost.Vilken tur det fanns havregrynsgröt till Titti.Snart tar vi oss in till city via Märsta, kollektivtrafik.Billigast så.Köpa ny kamera bl.a.Sedan släktbesök.Måste också tala om att våra två väskor inte vägde så mycket som befarat.Den stora 13,8 kilo , den mindre 12

Umeå-Arlanda
lördag 14 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Klockan ringer 05.00.Hjälp det är en hel del att greja med innan taxin kommer 06.45.Sedvanlig STRESS.Mycket folk ute på Umeå City Airport.Träffar en barndomskompis med make. Trevligt.Flygresan avlöper väl, landar vid utrikes.Blir buss till inrikes.Vilken tur , som vi är medlemmar i Nordic

Nu börjar resan!

Ja då var dagen äntligen här! Idag jobbade vi bara halvdag, sen stökade vi runt hemma under eftermiddagen. Sen var det dags att ta tåget till Arlanda, det var hur mycket folk som helst på tåget men det gick ganska smidigt. När vi kom till Arlanda checkade vi in på #bluradissonarlanda

Dag 1 resedag med flyg.
torsdag 12 oktober 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Upp mitt i natten för bli körda av Evelina till Arlanda. Strulig incheckning men vi fick platser brevid varanda fram till Chicago. Så vi är nöjda.säkerhetskontrollen är alltid spännande då Niklas inopererade vagusnerv stimulator inte får gå genom magnetbågen. Som han har för minska

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Memphis, Tennessee, USA
Ta Stockholm med storm – Bra tips och en Casinostugan bonuskod
måndag 2 oktober 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Om du ska åka en sväng till Stockholm har vi några bra tips till dig, som kommer att göra din semester lite smidigare och mer njutbar. Först vill vi tipsa dig om att du gör lite research innan du väljer vilka museer du ska besöka, så att du kan välja platser som resonerar med dina

Amanda Björkhagen
Editor i USA
Senast aktiv - från Malta
Hemma
tisdag 26 september 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Resan mot Europa från Singapore gick fint. Inga direkta konstigheter. Lyckades sova några timmar iaf. på långflygningen mellan Hong Kong och Zürich. Mycket bra. Eftersom jag sov när första serveringen var, och bara vaknade till när de dukade av. Då frågade flygvärdinnan vad jag ville ha

Reser från Arlanda
torsdag 21 september 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Det bästa med att flyga från Arlanda är att vi får träffa Cederqvists. Vi fick rå om Hilma hela dagen. Bus i lekparken och myslunch på Gotti i Arninge. Vid tre körde Hanna oss till flyget. Vi hann med en stund i loungen. Skönt med business class. Vi åker med Qatar via Doha till Tokyo.

Ingela Johansson
Droemmen i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Reser från Arlanda
torsdag 21 september 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Det bästa med att flyga från Aröanda är att vi hälsar på Cederqvists. Vi fick rå om Hilma hela dagen. Bus på lekplatsen och myslunch på Gotti i Arninge. Vid tre körde Hanna oss till flyget. Hann besöka loungen innan vi gick ombprd. Skönt med Business class. Vi reser med Qatar via Doha

Ingela Johansson
Droemmen i Japan 2017
Senast aktiv - från Kyoto, Kyoto prefektur, Japan
Mindre än en dag kvar
torsdag 21 september 2017 - Stockholm Arlanda Flygplats, Stockholms län, Sverige

Nu har vi väntat o längtat i flera veckor... alla är så redo att få komma iväg och nu medan vi i fam. Boberg är på väg till Arlanda för att övernatta håller fam Bolin/Samuelsson på med de sista detaljerna. Snart åker vi....

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

Anneli och Olovs USA-resa hösten 2017

13 oktober 2017 - 3 november 2017

Vi kommer bila runt 3 veckor i västra USA, med start och stopp i Los Angeles.

USA

20 september 2017 - 20 oktober 2017

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

Jaris och Eva-Helens kombinerade studie och upptäcktsresa

17 oktober 2017 - 19 juni 2018

Den här gången ska vi resa runt i Nya Zeeland och Australien. Vi börjar med Nya Zeeland under ca 6månader innan vi åker till Australien. Naturupplevelser utöver det vanliga, vandra, dyka, vinprovningar m.m. under totalt 8 månader.

Vår Bästa Greklandsresa med hela familjen

Vår Bästa Greklandsresa med hela familjen

22 september 2017 - 29 september 2017

Vår gemensamma Greklandsresa till ön Kos. Vi åker hela familjen Boberg/Samuelsson/Bolin. Här kan ni ta del av våra soliga dagar i semesterparadiset. Följ med oss, Emelie, Hannah, Filippa och Frank med mammorna och papporna.

Kalifornien 2017

Kalifornien 2017

27 augusti 2017 - 21 september 2017

Rundresa Sthlm-LA-Sequoia-Yosemite-San Francisco- Carmel by the Sea-Santa Barbara-LA

39. Östersjön runt

39. Östersjön runt

12 september 2017 - 30 september 2017

Så är det dags att sluta cirkeln, tidigare i år har jag varit tur å retur Danmark, senare körde jag genom hela Norge, Oslo till Kirkenes, ner i Finland till Lahtis. Nu skall säcken knytas samman, och Tiina skall med. Tyskland, Polen, Litauen, Lettland, Estland, Lahtis Finland. En spännande bilresa utanför den heta turist säsongen.

Tågluff i Europa

Tågluff i Europa

18 augusti 2017 - 20 september 2017

Två pensionärer på tågluff i Europa Resan startade lite kaotiskt med buss som inte kom. Delade taxi med ett annat par på väg till Mallorca. Vi kröp fram på motorvägen men kom fram i tid. Verkar som om hela Stockholm ska ut och flyga. Enorma köer överallt på Arlanda och självklart är det förseningar vg landningen i Berlin. Men vi har ingen brådska. Lite hungriga kanske och less på allt som inte fungerar.

Karl-Ove Karlsson
Karl-Ove