Åkersberga

Snart så...
onsdag 7 februari 2018 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Äntligen kom kvällen innan resan. Lite pirriga och nervösa men vi njuter! I natt kl 04 bär det av.

Från romdrinkar och musik i laid back feeling till båtar stora som färjor
fredag 25 december 2015 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Dags att rapportera lite mer. Tre dagar spenderades i Key West, den härliga staden där stämningen är på topp dag som natt. Tänk barer som är öppna dag som natt och trubarurer som spelar blues, country, rock, swing och jazz. Allt detta i kombination med ett karibiskt klimat och fina

Linda Krantz
Tillmans i Florida 2015
Tropicana
lördag 26 september 2015 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Nu har vi varit på Tropicana i två veckor, vad har hänt. Det är promenad varje morgon 5,5 Km. Så är det frukost, bad i havet och er det blåsigt med underströmma badar vi i poolen. Det är de stadiga inslagen på dagen. Sen är det in till byn ta ut pengar, handla. Sen är det restaurang på

Nerresan dikt av Ingrid
måndag 21 september 2015 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

[2015-09-17 19:41:41] kurrelix: Diktning under vår resa till Spanien september 2015 . Mot Spanien vi far och Kielfärjan bekvämt vi tar. Ett möte med Tommy o Gunilla. Bra resesällskap, inte illa. Mot Greven vi drar och några kaffepauser i husbilen vi tar. Motsatta filen

Nerresan
söndag 13 september 2015 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Nu är vi framme i Spanien. Nerresan har gått bra. Vi startade söndagen den 5/9 gjorde första stoppet i Hova där vi hämtade el cyklarna och fortsatte till Lerum där vi övernattade på en rastplats. Måndag morgon startade vi mot Göteborg där vi gick och flanerade och handlade en mus till

Hemma
söndag 2 november 2014 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Hemma igen! Dimma, regn och typ 5 grader när vi landade i natt. Taxi hem och bums i säng, somnade runt 02:30. Idag har vi lite tvätt som ska fixas. Marcus drar till värmen igen med klassen nu i veckan. De ska ut och segla med Älva i Medelhavet i tre veckor... Så JÄKLA avundsjuk! Vill också!

Ann-Sofie Alvrud
Alvrudas i Marrocco 2014
Senast aktiv - från Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko
Slutord
torsdag 5 juni 2014 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Hej Resan hem började den 3 juni på morgonen. Vi beställde en suv till flygplatsen. Vanlig taxi tar högst 2-3 väskor (gissar vi). Vi hade 8 väskor. Det var osäkert om vi skulle få åka hem pga ett stort regn och åskväder som fanns runt New York. Men vi kom i väg, bara en halvtimme

Anki & Rolf Presley
Elvisresa i California road trip
Senast aktiv - från Edinburgh, Skottland, Storbritannien
Hemma!
måndag 6 januari 2014 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Jag tror jag snålade på flygbiljetterna när jag bokade resan för ett år sedan. Hem skulle gå via London Heathrow, en flygplats jag verkligen aldrig blivit kompis med genom årens resor dit. Det innebar 4 extra timmar flygmässigt och en transfer på tre timmar. När det var lördag natt 2400

Framme - Paradiset???
söndag 22 december 2013 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Framme! Vi lämnade Sverige fredag morgon vid 0900 och fick en toppen taxichaffis i form av min pappa! Sen bar det av. Vi flög via Copenhagen och sen tog vi en tolvtimmarsresa till Singapore med Singapore Airlines. Helt fantastiskt med tusentals filmer och spel. I Singapore fick vi vänta en timme

Hemma!
söndag 17 november 2013 - Åkersberga, Stockholms län, Sverige

Hemma igen! Har haft en underbart härlig vecka! Tack för det min älskade make! Tack till Marcus och Jessica för att ni var så duktiga! Tack till Eva och Lars-Åke för hjälpen med barnen och deras aktiviteter! Tack till Mats M som hämtade oss på Arlanda! Tack till er alla som följt oss

Ann-Sofie Alvrud
Alvrudas i Marocko
Senast aktiv - från Agadir, Souss-Massa-Draâ, Marocko
Ekstrands äventyr 2018

Ekstrands äventyr 2018

8 februari 2018 - 24 februari 2018

Följ oss på vårt äventyr med familjen till USA och Mexico 2018.

Florida 2015

Florida 2015

15 december 2015 - 2 januari 2016

Spanien 2015

Spanien 2015

6 september 2015 - 20 november 2015

I år kommer vi att skriva och fotografera när vi får tag i internet i resedagboken. Vi kommer att hålla till mellan Barcelona och Benidorm. Nerresan kommer att gå via Göteborg - Kiel - Luxemburg - Dijon - Lyon - Clermont-Ferrand - Narbonne - vidare till Spanska gränsen till en liten by som heter La Jonquera - Barcelona - Peniscola. Nu är vi framme i Comunidad Valencia. Vi kommer att träffa Kurt och Ingrid redan i Göteborg och då kan det bli en annan väg, vi får se.

Marrocco 2014

Marrocco 2014

24 oktober 2014 - 2 november 2014

Väntar på flyget till Köpenhamn. Undrar om jag kommer ihåg hur man gör!?!

California road trip

California road trip

20 maj 2014 - 3 juni 2014

Vi börjar nu närma oss vår resa:-) Vi har börjat att förbereda oss mentalt. Passet är fixat. Vi har fyllt i Esta. Humöret är på topp. Vi ser fram emot att möta våren i California.

Lööv på äventyr i Asien 2014

Lööv på äventyr i Asien 2014

20 december 2013 - 6 januari 2014

Med en 10 åring och en 8 åring ska vi upptäcka några guldkorn i Asien! 1) Langkawi, Malaysia 2) Bukit Lewang, Indonesien 3) Singapore, Singapore

Marocko

Marocko

9 november 2013 - 17 november 2013

Lördag 9/11 kl: 13:10 går planet till Marocko och Marracech!

Spanien 2013

Spanien 2013

11 september 2013 - 12 november 2013

Vi står nu i Malmö och skall ta färjan till Travemunde i morgon klockan tio.Vi äter lite mat och godis och tittar på Tv samt har det bra.Det kan dröja innan vi får internet men då blir det mer information.

Welcome to the Jungle

Welcome to the Jungle

4 november 2012 - 24 februari 2013

2apor.4länder.4månader. Den 4 november bär det av för två små tokiga apor att bege sig ut på äventyr! Jag, Lisa, & min vän Jacob kommer börja vår efterlängtade resa på ön Sulawesi i Indonesien. Under de två första veckorna på vår resa kommer vi leva, bo & jobba på ett Wildlife Rescue Center som ligger strax utanför staden Manado där vi kommer volontära & bidra i djurens rätt! Därefter fortsätter resan med backpacking i resten av Indonesien, sedan Thailand, Vietnam & även Nya Zeeland. Vi har en rad planerade events & händelser som vi kommer ta under vägen. Let the bucket list begin! Så bara häng med på dagboken så får ni säkert höra allt om det!! Planen so far är Indonesien mellan 5-29 november. Thailand 29- okänt datum. (Eventuellt kommer vi försöka resa via Kambodja, Burma eller Laos vidare till Vietnam.) Vietnam okänt datum-28 januari. Nya Zeeland 29 januari-20 februari. Vi avslutar resan i London för att åter igen anpassa oss till civilisationen & spendera våra sista pengar, hehehe.

Vietnam

Vietnam