Arlanda

Nu är vi på väg igen!
måndag 16 september 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I år har det blivit något annorlunda resor, St Helena och Sydafrika i våras, Kanada över midsommar och nu en resa till Uzbekistan (eller långbortistan som en av Eva-Helens kollegor sa). Vi bokade resan via Albatros resor som ordnar gruppresor runt om i  världen. Uzbekistan är troligen

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Sidenvägens Uzbekistan
Senast aktiv - från Samarkand, Uzbekistan
Etapp ett avklarad väntan på flyget
onsdag 12 juni 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Åkte med Flixbuss från Linköping 07.15. Sov större delen av resan. När vi kom till Arlanda var det oklart var vi skulle lämna vår incheckade väska...Först åt vi vår medhavda matsäck sedan åt vi på donken, där var det lätt kaos och vi fick vänta ganska länge på maten. Nu lite

Johan Leo
Skier68 i Öluff Grekland 2019
Senast aktiv - från Amorgos, Egeo, Grekland
Arlanda - Delhi
lördag 1 juni 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en natt flygresa har vi äntligen landat i Delhi, nu har vi ca tio timmars väntan tills flyget till Mumbai går. Vi hinner stuva om i våran packning, duscha och vila, mer orkar vi nog inte även om hade önskat att hinna se lite av Delhi 🙂

På väg, på väääääääääääg...
måndag 6 maj 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så märkligt att ha en ledig helg innan resa, undrar hur vi tänkte här? Nåja, det gjorde ju inte alls så mycket, men inte blev packningen mer affektiv för det, snarare tvärtom.... Min resepackning brukar följa ett mönster, så även denna gång.I fas 1 är jag chillaxad. Möjligtvis att

På väg
onsdag 20 mars 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi nedbäddade på hotellet på Arlanda efter fått lite mat. Magen. Känns lyx att börja semestern med en hotellnatt på hemmaplan. det är inget vi är vana med. Brukar mest stressa som galningar när vi ska iväg.Som sagt är det jag och gubben som åker själva och på charter

Johanna
rengeborg i Kap Verde mars 2019
Senast aktiv - från Karlskrona, Blekinge län, Sverige
Snart lyfter vi
söndag 24 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Små trötta hjärtan har varit så mysiga och efter en super frukost så är det enbart sång och leenden just nu. Strax boarding.

Els-Maj Enqvist
enqvist-molloy i Adventure in Ireland
På väg!
lördag 9 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vi tog oss iväg lite tidigare i morse för att hinna hälsa på Gun en sväng. Sen hämtade vi upp Anders som skjutsade oss till Arlanda. Deras bil hade gått sönder så de lånar Volvon under de här två veckorna, perfekt att spara in på parkeringskostnaden! Nu sitter vi och väntar vid gaten,

JumboStay
onsdag 6 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Första natten på resan mot Nya Zeeland - bra boende på JumboStay 🙂

Snart åker vi!
fredag 1 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Väskorna är incheckade och nu är det bara en timme kvar till avgång och vi har hunnit leka och äta lunch! Snart drar vi! 🛫☀️

Arlanda så det räcker och blir över..
lördag 19 januari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Då var det dags igen för En liten skön sol &bad semester igen.. dagarna innan har varit ovanligt lugnt, mest lite förelbredelser osv med allt så som saker och lite kontakt med skolan där nere. Juste för er som inte känner till detta så tänkte jag läsa en nybörjarkurs i

Sidenvägens Uzbekistan

Sidenvägens Uzbekistan

16 september 2019 - 24 september 2019

Vi ska testa att åka på en gruppresa som inte har något med dykning att göra ! Resebyrån (Albatros,se) beskriver resan så här: "Sidenvägens karavanstäder har årens lopp besökts av tungt lastade kameler och handelsmän – vi följer deras spår till legendariska Samarkand, Bukhara och Tasjkent. Vi färdas med höghastighetståg genom Kyzylkum-öknen och på livliga basarer blir vi frestade av vävda mattor, sirligt konsthantverk och siden. I de historiska städerna väntar glittrande kupoler, tusenåriga moskéer, haremsgemak och ett färgmättat virrvarr av de vackraste mosaiker. Vi dyker ner i myterna och historien där Alexander den stores och Djingis Khans riken uppstod, briljerade och brast."

Öluff Grekland 2019

Öluff Grekland 2019

12 juni 2019 - 29 juni 2019

Äntligen ska vi åka till Grekland! Öluffa, med bad sol och god mat.

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

Kap Verde mars 2019

Kap Verde mars 2019

20 mars 2019 - 29 mars 2019

Ett avbräck i vintern med maken. Charter är inte vår grej men nu ska det tränas på att göra ingenting.

Adventure in Ireland

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Nya Zeeland och Cook öarna

9 februari 2019 - 23 februari 2019

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen