Arlanda

Nu e de nära!
lördag 11 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det strax dags att boarda SAS planet till Hong Kong. Sen blir det Cebu Pacific till Cebu, bil i fyra timmar och sist en banka båt i 40 minuter innan vi äntligen är framme på Malapasqua. Hurra!!

Tua & Joakim Andersen
TuaJoakim
Senast aktiv - från Fardhem, Gotlands län, Sverige
Nu är vi snart på väg!
fredag 10 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Klockan ringde 02.45 och vi kom iväg 03.15 som vi hade planerat. Väglaget var bra, det var kallt, torrt och lite trafik. Bilen parkerade vi på Sebe:s, det har vi gjort tidigare och det har alltid fungerat bra så varför ta nåt annat? När vi kom till Arlanda var det massor med folk och långa

På väg
onsdag 8 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Planet är 2 timmar försenat men vi fick gratis middag.vi kommer iaf hinna med vårat nästa flyg i Istanbul.

Äntligen påväg 🙏🏻
måndag 23 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vi startade dagen 7:30 hemma i Sverige för att ha gott om tid på oss till Arlanda. På nyheterna talas det om en seriekrock på E4:an och det var inte riktigt det man ville höra en dag som denna... men vi hade väldigt tur för det var mest i södergående riktning. Istället för att komma sent

annalovisab
annalovisab
Senast aktiv - från Trosa, Södermanlands län, Sverige
I morgon bär det av
tisdag 24 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

En övernattning på Petter Stordalens fina hotell här på Arlanda startar resan med.En härlig middag på våning tolv med Hummersoppa, Halstrad röding och därefter en syrlig cheesecake.med espresso.Denna resa kan väl ändå inte gå fel :D

kjell56andersson
kjell56andersson
Senast aktiv - från Tyresö, Stockholms län, Sverige
Vid gaten.
torsdag 19 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett glas vin senare. Vi harbunkrat gin så vi kan bjuda medresenärer på en GT, klassisk sommardrink. Frankfurt nästa. Inga fadäser ännu utom att Gunillas pass var försvunnet vilket medförde en gråtskvätt. Men det låg ju i ryggan i stället för i väskan.

Anders Westerlund
anderswesterlund
Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Då var det dags
lördag 31 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett års väntan och sparande är över. Om 1 timme lyfter flyget med första mellanlandningen i Tyskland. början av sista dagen på året firas med en tuborg till kraftigt överpris i baren på Arlanda inför ett dygns flygtid.

Oscar Forsén
oscarforsen
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
And Off We Go
torsdag 29 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Bagaget incheckat. Värktabletter och nässpray inköpta för att mota dunderförkylningen som brakade loss inatt. Sista jobbmailet skickat från flygplatsen. Fick hot om försenad avgång pga storm i Istanbul. Men nu sitter vi här bara 1 h sen. Kommer förhoppningsvis hinna till

Resan börjar
lördag 7 februari 2015 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det dags. Gizma är in checkad på hundhotellet och vi in checkade online på flyget till Bangkok.Aeroflot ska förhoppningsvis ta oss dit på 14 tim inklusive 3 tim i Moskva.

monika söderlund
monake
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
Australien med familjen

Australien med familjen

8 februari 2017 - 2 mars 2017

Abba Sigge Hugo och Putte i Australien 2017!!!

Tanzania, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

Rosa bussarna

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

23 januari 2017 - 13 februari 2017

Kickstarta året med en ny resa och inte minst en nyfunnen resekompis! 🌎 Med start i LA och ett antal stopp på Highway 1 kommer vår roadtrip att ta sin början. Många nationalparker och enastående natur väntar... 🌵🌱 San Francisco, Arizona, Zion och New York är några som ska bockas av under resans gång - som vi längtar! ✨

Stora Sydafrikaresan 2017

Semester äventyr

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Malapasqua

Malapasqua

11 februari 2017 - 24 februari 2017

Äntligen ska vi tillbaka till Malapasqua. Förra gången (2013) hade ön precis drabbats av tyfonen Yolanda. Vi klev rakt in i en katastrofzon. Tacksamma idag för att vi fick rensa stränder och stötta befolkningen då, men nu längtar vi till att bara få njuta av ett grönskande och soligt Malapasqua.

Anders Westerlund
Senast aktiv - från Molkom, Värmlands län, Sverige

Resmål

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!