Arlanda

Snart lyfter vi
söndag 24 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Små trötta hjärtan har varit så mysiga och efter en super frukost så är det enbart sång och leenden just nu. Strax boarding.

Els-Maj Enqvist
enqvist-molloy i Adventure in Ireland
På väg!
lördag 9 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vi tog oss iväg lite tidigare i morse för att hinna hälsa på Gun en sväng. Sen hämtade vi upp Anders som skjutsade oss till Arlanda. Deras bil hade gått sönder så de lånar Volvon under de här två veckorna, perfekt att spara in på parkeringskostnaden! Nu sitter vi och väntar vid gaten,

JumboStay
onsdag 6 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Första natten på resan mot Nya Zeeland - bra boende på JumboStay 🙂

Snart åker vi!
fredag 1 februari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Väskorna är incheckade och nu är det bara en timme kvar till avgång och vi har hunnit leka och äta lunch! Snart drar vi! 🛫☀️

Arlanda så det räcker och blir över..
lördag 19 januari 2019 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Då var det dags igen för En liten skön sol &bad semester igen.. dagarna innan har varit ovanligt lugnt, mest lite förelbredelser osv med allt så som saker och lite kontakt med skolan där nere. Juste för er som inte känner till detta så tänkte jag läsa en nybörjarkurs i

Resan börjar!
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Här börjar vår resa.Snön faller i Stockholm och vi är på väg till Bangkok för att spendera en natt där innan vi åker vidare till Ban Phe.

Hicka vid incheck
torsdag 13 december 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

nu sitter vi på Arlanda, både vi och väskor incheckadehela vägen till Cairns. Dock tog incheckningen lite tid och till slut säger killen att systemet sa att han inte fick släppa in oss i Australien 😄 Men efter en stund kunde supervisor släppa spärren och vi kom in. Möttes vid loungen

Anna Sjöberg
Condan i The "Strawberries" down under
Äntligen!
torsdag 1 november 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är väskorna packade och vägda och ja, med 400 g marginal höll vi oss under de tillåtna 60 kg. Det låter ju väldigt mycket men jag vill påpeka att vin är tungt. Vid incheckningen spottade Magnus Lyxfällan-Patrick. Han ska tydligen flyga med oss till Bangkok.Just nu sitter vi i en lounge

Linda Henriksson
LindaHenriksson i Belöningen - Thailand!
Incheckning!
måndag 15 oktober 2018 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är vi incheckade och klara utan problem! Vi väntar på att få flyga iväg på vår resa om 1,5 timme och om 20 timmar landar vi i Hong Kong 😀

Billigt, billigt

Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Adventure in Ireland

Adventure in Ireland

23 februari 2019 - 28 februari 2019

Med Isabelle och Matteus på sporlovs äventyr på Irland.

Nya Zeeland och Cook öarna

9 februari 2019 - 23 februari 2019

Where the streets has no name

Where the streets has no name

19 januari 2019 - 16 februari 2019

Tanken med denna lilla sol och bad resa är att jag förhoppningsvis ska besitta lite mer kunskap angående det thailändska språket hehe

Orlando/kryssning Jungfruöarna

Orlando/kryssning Jungfruöarna

24 december 2018 - 7 januari 2019

Ni som känner oss vet att julen inte är något för oss! Vi tar släden 09.50 från Umeå på julafton och åker iväg på den kortaste tripp vi någonsin gjort till USA!

Thailand 2018/2019

Thailand 2018/2019

13 december 2018 - 4 januari 2019

Familjeresa

The "Strawberries" down under

The "Strawberries" down under

13 december 2018 - 9 januari 2019

Once again we travel south, quite far south, to Australia. For some this will be the first visit (the grandparents), and for some lucky teen, her fifth... We will spend some weeks travelling the east coast from Cairns down to Brisbane and meeting up with our dear Aussie friends along the way. We'll end the trip in beautiful Sydney, meeting up with some Swedish friends. And the name of the trip. Well, we blame the Aussies, and our not-so-international last name. They have some trouble pronouncing it so they call us the Strawberries...Watch out, here we come!

Belöningen - Thailand!

Belöningen - Thailand!

1 november 2018 - 1 december 2018

Tre veckor för avkoppling i fantastiska Huay Yang med en avslutande vecka i Krabi.

Down Under - Resan som äntligen blev av!

Down Under - Resan som äntligen blev av!

15 oktober 2018 - 13 januari 2019

För 10 år sedan var vi i USA och firade min 40 års dag och då sa jag att när jag fyller 50 år, så vill jag att vi firar den i Australien. Nu närmar sig dagen D då vi börjar vår resa föra att fira min 50 årsdag. Vi kommer att besöka Hong Kong, Australien, Nya Zeeland och Thailand under vår tre månader långa resa. Välkommen att följa med oss på vår livs resa Down Under.

Emma Eklund
kinder84