Arlanda

Övernattning på hotell, arlanda
lördag 18 mars 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

idag har hela dagen varit rörig, packade dock ihop mina grejer redan igår och drog till föräldrarna.men hemma hos mina föräldrar var det grejer överallt, kändes som de skulle flytta hemifrån 😂🙈katterna blev skjutsade till hotell idag och de verkade trivas på direkten 🤗Nu är vi

Jenny
Jenberth i Japan
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Nu är vi på väg igen !!!!
torsdag 16 mars 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Den här gången blir det ingen långresa och inte heller någon dykning !Planet till Reykjavik avgår om någon timme. Sitter nu i loungen på Arlanda i väntan på avgången.När vi landar åker vi direkt till Blå lagunen för att bada där, actionkameran är med som är vattentät.... Därefter

Nu e de nära!
lördag 11 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det strax dags att boarda SAS planet till Hong Kong. Sen blir det Cebu Pacific till Cebu, bil i fyra timmar och sist en banka båt i 40 minuter innan vi äntligen är framme på Malapasqua. Hurra!!

Tua & Joakim Andersen
TuaJoakim i Malapasqua
Senast aktiv - från Fardhem, Gotlands län, Sverige
Nu är vi snart på väg!
fredag 10 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Klockan ringde 02.45 och vi kom iväg 03.15 som vi hade planerat. Väglaget var bra, det var kallt, torrt och lite trafik. Bilen parkerade vi på Sebe:s, det har vi gjort tidigare och det har alltid fungerat bra så varför ta nåt annat? När vi kom till Arlanda var det massor med folk och långa

På väg
onsdag 8 februari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Planet är 2 timmar försenat men vi fick gratis middag.vi kommer iaf hinna med vårat nästa flyg i Istanbul.

Äntligen påväg 🙏🏻
måndag 23 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Vi startade dagen 7:30 hemma i Sverige för att ha gott om tid på oss till Arlanda. På nyheterna talas det om en seriekrock på E4:an och det var inte riktigt det man ville höra en dag som denna... men vi hade väldigt tur för det var mest i södergående riktning. Istället för att komma sent

I morgon bär det av
tisdag 24 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

En övernattning på Petter Stordalens fina hotell här på Arlanda startar resan med.En härlig middag på våning tolv med Hummersoppa, Halstrad röding och därefter en syrlig cheesecake.med espresso.Denna resa kan väl ändå inte gå fel :D

Vid gaten.
torsdag 19 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett glas vin senare. Vi harbunkrat gin så vi kan bjuda medresenärer på en GT, klassisk sommardrink. Frankfurt nästa. Inga fadäser ännu utom att Gunillas pass var försvunnet vilket medförde en gråtskvätt. Men det låg ju i ryggan i stället för i väskan.

Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Då var det dags
lördag 31 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett års väntan och sparande är över. Om 1 timme lyfter flyget med första mellanlandningen i Tyskland. början av sista dagen på året firas med en tuborg till kraftigt överpris i baren på Arlanda inför ett dygns flygtid.

Oscar Forsén
oscarforsen i Semester 2017
Senast aktiv - från Mũi Né, Phan Thiet, Vietnam
Japan

Japan

17 mars 2017 - 31 mars 2017

Besöker Japan för att få se min bror gifta sig :)

Långhelg på Island

Långhelg på Island

16 mars 2017 - 19 mars 2017

Australien med familjen

Australien med familjen

8 februari 2017 - 2 mars 2017

Abba Sigge Hugo och Putte i Australien 2017!!!

Tanzania, Serengeti, Ngorongoro, Zanzibar

Rosa bussarna

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

Första resan tvåtusensjutton 🇺🇸

23 januari 2017 - 13 februari 2017

Kickstarta året med en ny resa och inte minst en nyfunnen resekompis! 🌎 Med start i LA och ett antal stopp på Highway 1 kommer vår roadtrip att ta sin början. Många nationalparker och enastående natur väntar... 🌵🌱 San Francisco, Arizona, Zion och New York är några som ska bockas av under resans gång - som vi längtar! ✨

Stora Sydafrikaresan 2017

Semester äventyr

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Jenny
Jenberth