Arlanda

Vid gaten.
torsdag 19 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett glas vin senare. Vi harbunkrat gin så vi kan bjuda medresenärer på en GT, klassisk sommardrink. Frankfurt nästa. Inga fadäser ännu utom att Gunillas pass var försvunnet vilket medförde en gråtskvätt. Men det låg ju i ryggan i stället för i väskan.

Anders Westerlund
anderswesterlund
Senast aktiv - från Arlanda, Stockholms län, Sverige
Nu åker vi
onsdag 11 januari 2017 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en pirrig dag med de sista förberedelserna och tåg till Arlanda via Stockholm sitter jag nu här med gänget. En färdknäpp är redan inköpt för att underlätt sömnen på planet. Efter mellanlandning i Addis Abeba beräknas ni landa i Nairobi imorgon kl 09.30. Resan kommer att börja

Då var det dags
lördag 31 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ett års väntan och sparande är över. Om 1 timme lyfter flyget med första mellanlandningen i Tyskland. början av sista dagen på året firas med en tuborg till kraftigt överpris i baren på Arlanda inför ett dygns flygtid.

Oscar Forsén
oscarforsen
Senast aktiv - från Adelaide, South Australia, Australien
And Off We Go
torsdag 29 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Bagaget incheckat. Värktabletter och nässpray inköpta för att mota dunderförkylningen som brakade loss inatt. Sista jobbmailet skickat från flygplatsen. Fick hot om försenad avgång pga storm i Istanbul. Men nu sitter vi här bara 1 h sen. Kommer förhoppningsvis hinna till

Resan börjar
lördag 7 februari 2015 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Nu är det dags. Gizma är in checkad på hundhotellet och vi in checkade online på flyget till Bangkok.Aeroflot ska förhoppningsvis ta oss dit på 14 tim inklusive 3 tim i Moskva.

monika söderlund
monake
Senast aktiv - från Västerås, Västmanlands län, Sverige
På väg!
onsdag 28 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Efter en underbar kväll på hotell (bubbel, ost och kex och goda vänner kan aldrig bli fel) så for vi mot Arlanda 7.30. Parkerade på Beta och tog bussen till terminal 5. Incheckning och säkerhetskontroll tog tid men gick bra. Killarna hann (förstås) med en stänkare  medan vi tjejer ordnade

Madelen Ekstrand
kentomadelen
Senast aktiv - från Nyköping, Södermanlands län, Sverige
Snart på väg söderut.....
tisdag 27 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Frukost har vi ätit. Bl.a. havregrynsgröt.Det har snöat.En massa plogbilar är på start-landningsbanan.Nu landade ett plan! Air Berlin.13.30 lyfter vi mot Bangkok.Snart lämnar vi rummet.Har checkat in.See you later...

Elisabet Trigwell
chortipvilla
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ankommit Arlanda
måndag 26 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Så är vi på plats, Arlanda.Clarion Sky City.Vilken tur , fick ett superior sky city rumVåning 12. Kikare ingår!Fin utsikt mot start-landningsbana och flygledartornet.God middag, Kitchen and Table.Även det våning 12.Titti Hummersoppa och Blondie efterrätt. Vit chokladbrownie med gräddeoch

Elisabet Trigwell
chortipvilla
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Snart är jag i luften
tisdag 20 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

I incheckningen påträffades jag Christina S som även är singel resenär.  Vi har fixat platser bredvid varandra. Vi har några gemensamma intressen så som släktforskning och vandringar. Nu intar jag min obligatoriska öl innan vi går till gaten.

Agneta Lönnroos
Agnes56
Senast aktiv - från Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Incheckade och klara
fredag 16 december 2016 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Ja nu är bagaget incheckat, vi kom igenom security med fiskespö som handbagage och har nu tagit frukost i loungen. Äntligen är det dags för vår efterlängtade semester och den är välbehövlig efter en hektisk höst. Vi hoppas kunna lägga upp bilder och några beskrivningar av ett och

Anna Sjöberg

Semester äventyr

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

Fam Höckert Wall på Sri Lanka

28 december 2016 - 3 februari 2017

Sista chansen till långresa mitt i vintern. Sen är vi fast i samhällets system med skolplikt i måååånga år framöver. Resan går till Sri Lanka, det vi ikväll har upptäckt är ett av dyraste länderna i Asien. Lika pålästa som alltid. Vi hoppas på att få uppleva såväl sol och bad såsom häftig natur, djurliv och kultur. Och äta kokosnötter, inte att förglömma, Agnes stora mål med resan. Väskorna är packade, sista julskinkan uppäten, barnen är taggade, nu väntar lite sista nattjobb. Budgetar som måste uppdateras, tidrapporter skrivas, webbutbildning som måste vara klar innan årsskiftet och styrelseprotokoll som måste skickas. Alltid ute i god tid. Men sen väntar 5 veckors äventyr!!!

Hawaii!

Hawaii!

27 december 2016 - 15 januari 2017

Far 161228 till Hawaii för att njuta av livet och fira Kent som fyller 50 år 161230. Vi ser fram emot bad, värme, upplevelser och massor av glädje :-)

Sydafrika Garden Route

Sydafrika Garden Route

3 januari 2016 - 3 januari 2017

Åker med Singelresor i Norden AB till Sydafrika över jul och nyår,

Kurre kurredutt

Kurre kurredutt

16 december 2016 - 10 januari 2017

Nu är det dags igen. Nu till en helt ny del av världen, nämligen Söderhavet och det närmaste vi kommer Kurre kurredutt-ön. Vi kommer efter ett kortare stopp i Los Angeles att bege oss till tre av öarna inom Cook Islands. Aitutaki, Atiu och Rarotonga, innan vi har ett stopp i LA även på väg tillbaka. Wifi ska finnas, och vi försöker uppdatera i mån av ork och något att rapportera. Vi misstänker att det inte blir så mycket action utan mest sol, bad, snorkling, lite fiske och så vila i kombination med bokläsning. Välkommen att följa med!

Thailand

Nu packar jag

NYC 2016

NYC 2016

16 november 2016 - 30 november 2016

En resa till den stora staden, ihop med dottern. Vi tänker bese museer och andra sevärdheter men även strosa omkring och bara vara....

Anders Westerlund
Senast aktiv - från Molkom, Värmlands län, Sverige

Resmål

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!