Grisslehamn

Borka brygga
lördag 24 juli 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Anita och Sture kom med tåget till Hudiksvall. Vi beslöt att stanna över natten och bese stan en fredagskväll. På lördag förmiddag kastade vi loss och seglade hela vägen med god fart. Gick in i Enångerfjärden till ett litet samhälle, Borka brygga. Här lade vi fast Eda vid

Evy Dahlgren
Edabaten i Sverige runt
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Idag tar vi skuttet
tisdag 29 juni 2010 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

EFter en snabb och lyckad färd genom Stockholms skärgård via Gräddö för bunkring. Genom Gräddö kanal i vackra Roslagen hamnade vi igår i Grisslehamn Där några av oss spelade äventyrsminigolf medan Rolf och Marcus prövade fiskelyckan, den var god!

Tack!
söndag 2 augusti 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vill bara tacka Mamma pappa Lena Anders Frida Ida Sussie Anders Rebecca Samuel som varit en del av vår resa denna semester. Vi hade mycket trevligt när vi var ute och det finns massor av moments att plocka fram när höstmörkret kommer... vi kommer att skratta länge åt Niklas och Norrpada.....

SÄLAR
tisdag 28 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Igår när vi skulle lägga till tappade vi vårt ankare...snopet. :O) Tur vi alldid har ett i resev med oss. Idag begav vi oss vid 8.30 för vi visste att vi skulle få kryssa större delen av resan ner mot "vår" skärgård. Mycket riktigt kryss.. kryss.. kryss. Tur vi e medlemmar i svenska

bland gångar och logement på kyrkogårdsön
måndag 27 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Lämnade av världens bästa matroser igår i Spillan. Snacka om att det blev tyst på båten, inget hejdlöst skratt inget båk bara vi två och tystnaden. Märklig känsla :O) Kryssade genom Furusundsleden och mötte den ena stora båten efter den andre... gick riktigt nära en av båtarna (

orm,häst, fisk och fågel
måndag 20 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Jaha så var det regn igen..... Vi la ut från gäshamnen i Grisslehamn kl 11.20 och satte fart mot..ja vi visste inte rikigt. Då vi planerat att vi ska träffa "dalarna" i Öregrund eller Östhammar försökte vi febrilt att få tag på dom-vart ska vi??? Hur gör vi... våra tankar blåste

Det regnar!
söndag 19 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Vaknade i natt av att det öste ner... FAN våra handdukar hänger ute... jag lyssnade lite och bestämde att det va redan kört. Dom va dyngsura:O( Sov till 10, ja det e så vi vill ha det.Frukost blir till lunch på så sätt. Tvättade (gratis!!!!!hahahaha) men inte fan blir det torrt när det

sol,sol strålande sol
lördag 18 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Idag ligger vi i Grisslehamns marina, en gästhamn som i boken får bra poäng men av oss får den bara sådär.... trångt, grunt MEN det är jätte schyssta toaletter:O) Ikväll är det dans på marinan med live band, men vi tar äventyrsgolfen istället- det tycker barnen e roligare:O) Igår

Kusinträff!!!
måndag 6 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Oj, vilken överaskning idag :-) !!! Leif och Evabritt hade bjudit in våra kusiner på lunch, och jag visste inget förrän första bilen anlände. Kusin Göran och hans fru Carina hade jag inte träffat på ca 15 år, trots att vi efter en stunds pratande kom underfund om att vi faktiskt åkte

Eva Söderstedt
emsj i Segelsemester
Senast aktiv - från Haninge C, Stockholms län, Sverige
35 distans till Hölick från Storjungfrun - torsdag
fredag 3 juli 2009 - Grisslehamn, Stockholms län, Sverige

Det blev en ganska lång dag igen... 35 distans med halvdålig vind. Till Hölick kom vi vid 18-snåret, och där vinkade våra båtgrannar från Öregrund in oss på en ledig plats bredvid dom =) Om det varit varmt och solig tidigare så var det HETT denna eftermiddag - gassande hett!!! Och inte

Eva Söderstedt
emsj i Segelsemester