Handenterminalen

Koh Samet
söndag 15 november 2015 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Nu är vi på Koh Samet och njuter av den goda maten och en härlig atmosfär. Vi kommer att byta hotell från Panorama till ett annat hotell nere vid stranden som jag glömt vad det heter. Det är byggt på pelare ute i vattnet, häftigt. Där blir vi i fyra dygn. Sedan åker vi till Koh Cang,

Planering!
fredag 6 november 2015 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Nu börjar det närma sig, resan ner till Asien vill säga. Vi är klara med dom viktiga bitarna, så som flygbiljetter, hotell i Bangkok, de första tre nätterna. Den 14/11 åker vi vidare söderut från Bangkok till Ban Phe. Därifrån tar vi färjan över till koh Samet. Vi har bokat hotell

6 dagar kvar
måndag 26 januari 2015 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Nu är det inte långt kvar.. nu börjar jag faktiskt få resfeber. Vi har fått mycket gjort i helgen och har börjat plocka fram lite saker. Ska fortsätta ikväll. Skönt det ska bli med sol och värme *längtar*

Hanna Björkström
bruden08 i Asien 2015
Slut för denna gång!
torsdag 10 april 2014 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Så är vi då hemma igen. Vi kom hem i tisdags till ett icke så trevligt väder. Kändes lite snopet efter att ha haft kanonväder när vi åkte genom Tyskland. Men det är väl så med det svenska aprilvädret – kanske det finns en tjusning i det också. När vi kom till Malmö tog vi in

Lars-Åke Ursäter
BitteOLars i Vinterresan 2014
Resfeber.
söndag 5 maj 2013 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Hallå där! Just nu vill man bara att det ska bli måndag morgon. Har en jäkla resfeber så det lär inte bli mycket sömn under natten.. Våran taxi kommer och hämtar oss 05.45 imorgon för att köra oss till Arlanda. Planet lyfter 09.05 mot New York och vi kommer att flyga i ca 9 timmar. Så

Hemma igen.
måndag 22 april 2013 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Resan slut. Efter det obligatoriska besöket hos Calle´s i Heiligenhafen för vinpåfyllning, gasolpåfyllning och promenad i den trevliga staden Burg, tog vi färjan till Danmark och sedan bron till Sverige och Malmö där vi somnade. På morgonen efter den vanliga frukosten och de sedvanliga

Snön fortsätter yra ...
tisdag 11 december 2012 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

I dag var det så dags att att lägga sista handen vid husbilen. Var till Caravanhallen och fixade det sista. Allt under kontroll trodde vi.... men när jag skulle backa in i det smala grindhålet som ses på bilden så "råkade" jag fastna i ena grindstolpen och slet bort en positionslykta på

Packa, packa, packa!
torsdag 15 november 2012 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Nu är det inte många timmar kvar! Nu har vi fått ner det mesta i väskorna och imorgon ska vi växla in spargrisens svenska kronor till japanska yen. Resfebern har lugnat ner sig lite. Antagligen är det för att det känns så overkligt att det snart bär av. Bär av till andra sidan

Jocke Och Jojo Tallnäs Och Blom
JockeochJojo i Drömresan
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Planering, planering och ännu mer planering
måndag 1 oktober 2012 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Vi har ännu inte åkt någonstans men resfebern börjar smyga sig på. Väskor är beställda, hotellen bokade, någon sorts budget är upplagd och önskelistan är lång. Vi fick hem våra tågbiljetter för Japan i förra veckan och det känns att vi närmar oss. Nu är det pirrigt! Det står

Jocke Och Jojo Tallnäs Och Blom
JockeochJojo i Drömresan
Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Dagen innan avresa
torsdag 15 december 2011 - Handenterminalen, Stockholms län, Sverige

Jaha nu var det snart dax att åka till värmen, resväskorna är packade o klara. Vi drar imorgon, 9,30 kommer taxin och hämtar oss. Det ska bli så skönt att komma till värmen.Först tar vi oss till Phuket flygplats och det bär av till Koh Samui efter några timmars väntan. Skriver när vi

Asien 2015-2016

Asien 2015-2016

10 november 2015 - 15 mars 2016

Nu börjar det bli dags för vår 4 månaders resa. Vi börjar med att flyga ner till Bangkok den 10/11-2015 Vi planerar att vara kvar i Bangkok ca 3 dygn. Efter Bangkok åker vi vidare ner mot Trat.

Asien 2015

Asien 2015

1 februari 2015 - 27 mars 2015

Jag och min kille ska ut och backpacka i 2 månader i Asien. Först blir det Thailand sen Borneo, Malaysia och ev Indonesien :)

Vinterresan 2014

18 december 2012 - 22 april 2013

Drömresan

Drömresan

17 november 2012 - 5 januari 2013

Långresan som vi har planerat och sparat ihop till i 1,5 år blir äntligen av! 7 veckor, 2 kontinenter, 3 länder. Japan, Nya Zeeland och Australien.

USA 2011

USA 2011

24 juni 2011 - 17 juli 2011

USA 2011 Las Vegas Miami New York Cranberry Isles

Bali n' the Gili islands

Bali n' the Gili islands

30 maj 2011 - 21 juni 2011

Tre veckor: En vecka i Ubud i mitten av Bali En vecka på Gili Trawangan, en ö öster om Bali Sista veckan spenderas på unknown territories i södra Bali. (Det blev tillslut Seminyak FEEEEEEL... Det blev tillslut Sanur.)

Californiacation

Californiacation

14 juni 2011 - 27 juni 2011

då var det dags fly Svedala ett tag igen. åka A380

Thailand över jul och nyår

Thailand över jul och nyår

16 december 2011 - 7 januari 2012

Ja, då är det ÄNTLIGEN klart; vår resa till Thailand e bokad, nu ska Gillbergs fira jul och nyår på andra sidan jorden. Ska bli SÅ skönt och något annorlunda. Denna gång har vi bara köpt flygstolar och får se vad vi hamnar. VI LÄNGTAR =)

Lars-Åke Ursäter
BitteOLars