Haninge S

Hemma igen + sista dagarna i New York
tisdag 2 april 2013 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Hej igen, vi landade igår kl 07.00 och blev hämtade på Arlanda av Petter och lilla Aline. Underbar känsla att få krama om dem. Resan gick bra, även om vi hade svårt att sova på planet. Därför kroknade jag rejält igår em. Gick och la mig kl 17.30 och efter att ha vaknat många gånger

Paradiset Stora Jolpan.
söndag 1 augusti 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

När vi lämnar Stor-Asken går vi upp mot Högmarsö för att titta lite närmare på Furusunsds slip. Igår kväll var bryggan full med båtar, nu fanns inte en enda kvar. Kvar var till synes en massa skrotfädrdiga båtar. Solen skiner och der blåser ca 8 m/sek, vi går vidare söderut genom

Stor-Asken
lördag 31 juli 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Följer Anita och Sture till busshållplatsen, där bussen tar dom till Norrtälje för att sedan fortsätta till Göteborg. Vi går till macken för att tanka diesel och fortsätter sedan söderut i Furusundsleden. Vädret är mulet och det blåser så efter några timmar går vi in bland öarna

Gräddö Rådmansö
fredag 30 juli 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Denna fredag blir blåsig, så vi lämnar Grisslehamn och går Väddöleden, där är vi inte så utsatta för vinden. Leden går mellan fastlandet och Veddö, en lång led med 3 broar och många fina fastigheter av olika storlekar. En grävd del, Väddökanalen, tar oss ut på Bagghusfjärden där

Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Utö – och tjocka släkten till slut… =)
onsdag 4 augusti 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Vi tog en lugn morgon i måndags, sovmorgon och lite shopping i Nynäshamn innan vi satte kurs mot Utö. Att det blev Utö berodde på vädret – dimma och regn, då är det inte så kul med naturhamn… Mysingen var dimmig och regnig på trippen över, Åsa höll koll på radarn då det var

Eva Söderstedt
emsj i Segelsemester 2010
Senast aktiv - från Haninge C, Stockholms län, Sverige
Sol sol underbara sol!
tisdag 13 juli 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Våra dagar här är inte så olika från varandra. Idag har vi badat, solat, läst böcker och tagit oss en tur in till Lanthandeln. Jag trivs här. Ingen insyn, inga störande grannar, ingenting. Som Bengan sa idag, undra om man kommer att bli folkskygg när man kommer hem... Började dagen med

daimkola i Semesterpå Ornö
H
måndag 12 juli 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Hej!! Nu har vi kommit fram till Ornö. Helt underbart!!! Solen skinner, håller nog på att få solsting, men försöker dricka mycket. Huset vi bor i ligger precis vid vattnet. ALLTSÅ PRECIS VID VATTNET!!! Det är fantastikst fint här. Egen klippstrandig, ingen insyn. Precis vad jag ville ha

daimkola i Semesterpå Ornö
Senast aktiv - från Haninge S, Stockholms län, Sverige
Midsommar i stockholms södra skärgård
söndag 27 juni 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Sommaren är här! Vi är ute ur kanalen, Midsommarafton på Ringsön. Varmt vatten, bad, midsommarmat och solnedgång över havet.

Segling update
söndag 6 juni 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Dålig fart på megabiten i ytterskärgården, så därför skriver jag en liten sammanfattning ikväll, lite för att testa denna sida inför sommaren. Torsdag kväll Gick för motor ut till Finnhamn Fredag Kanonsegling från Finnhamn ut till Björkskärs skärgård, ost om Möja. Helt solo i

Micke Resenius
resse i Långhelg med Helga
Senast aktiv - från Kallhäll, Stockholms län, Sverige
Hemflugna
torsdag 11 februari 2010 - Haninge S, Stockholms län, Sverige

Dagen för hemfärd kom, även om jag bett för att den skulle hålla sig borta, allt gott har sitt slut. Vi lämnade hotellet i tisdags kväll och flög 12,5 timmar till Amsterdam, sedan böt vi flyg och anlände 9.20 onsdag morgon på Arlanda, resande fot cirka 20 timmar. Den långa flygrutten

On the road in the USA 2013

On the road in the USA 2013

2 januari 2013 - 1 april 2013

Vi närmar oss en riktig äventyrsresa. Under 3 månader skall vi, huvudsakligen med bil, utforska södra och västra USA. Det känns STORT och spännande. Mer om detta när vi är på väg. Vi hoppas att ni som kommer följa oss via Resdagboken får en viss behållning och ger oss feedback from back home. Men först skall vi fira jul med barn och barn-barn. Vi hörs, kram from T & R.

Semesterpå Ornö

Semesterpå Ornö

11 juli 2010 - 16 juli 2010

En lugn och skön semester, med förhoppningsvis lite lite spännande ävnetyr.

18 juni 2010 - 8 augusti 2010

Segelsemester 2010

Segelsemester 2010

24 juni 2010 - 8 augusti 2010

Detta är andra semestern i segelbåt. I år börjar vi semestern med midsommarfirande i Stockholms södra skärgård. Därefter är planen att färdas via Göta kanal och Trollhätte kanal till Göteborg. Sedan vidare söderut och runda Skåne/Blekinge för att segla längs östkusten norrut tillbaks hem. På vägen hoppas vi kunna besöka Ven, Bornholm, Öland, Gotland och kanske även Gotska Sandön.

Långhelg med Helga

10 maj 2010 - 15 september 2010

Malaysia - Thailand

Malaysia - Thailand

14 januari 2010 - 10 februari 2010

En dryg månads semster med mor, bröder och svägerska :) Resplanen kommer att se ut något liknande: Stockholm - Kuala Lumpur - Langkawi - Södra Thailands Ö-värld - (Bangkok) - Kuala Lumpur - Stockholm. Målet är att leva lätt och enkelt, vara aktiva, upptäcka och insupa olika kulturer och miljöer.

Segla

Segla