Norrtälje SO

tips om vad vi skall göra tack
lördag 18 januari 2014 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Vi är nybörjare på stor städer och behöver tips och råd, har bokat hotell vid time squere. puss göran

Göran Svensson
gurans i The apple
Åbo, Nådendal - Kappelskär
torsdag 5 juli 2012 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Vaknar tidigt. Vi skall åka med färjan 09:30 och måste vara där en timma innan. Vi missar våran frukost, för cafe`t öppnar inte förrän 08:00. Bert och Thomas har varit förutseende och köpt varsin youghurt kvällen innan. Nescafe och mjölk finns på rummet. Vi åker med Finnlines från

Ingvor Jonsson
voring i Finland
Senast aktiv - från Sävedalen, Västra Götalands län, Sverige
Hemma igen
torsdag 29 mars 2012 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Resan hem gick utan förseningar eller andra missöden. Vi hade gott om tid både i Hong Kong och London. Endast en mellanlandning är det optimala så klart men......då blir det dyrare! Vi klev innanför dörren i Sth 00.30 den 28 mars efter mer än 30 timmar på resande fot varav drygt 24 i

En härlig helg
söndag 4 september 2011 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Hej igen, jag har precis kommit hem från en mkt härlig weekend semester hos Anitha och Jan. Ute på Blidö har det varit fint väder god mat och ett underbart sällskap. Tackar för en underbar helg med mkt gott för själen :) Jag hoppas ni alla mina vänner har haft en skön helg med och att

Tony Ericsson
Tuppen62 i That´s Life :)
In the beginning
söndag 17 juli 2011 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

”Hur kommer det sig att du valde att läsa till Sjökapten?” är den vanligaste frågan jag får av människor som får reda på att jag är sjöman. I det här fallet ställdes den av den nya DU-eleven Agnes när vi stod och väntade på IMO-bilar på lastdäck nu i veckan. De många olika

Therese Schumacher
TheBossII i Praktikperiod 4 - Del 2
Senast aktiv - från Nådendal, Finland
Singapore
tisdag 18 januari 2011 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Nu har vi äntligen kommit fram till Singapore och installerat oss på vårt enkla men trevliga hotell. Det var en jobbig flygresa på 12,5 timmar från London.Vi har nyss varit ute i Little India och ätit en mycket kryddstark currykyckling. Det är varmt och skönt i luften.Tyvärr misslyckades

Fortsatt planering
lördag 8 januari 2011 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

De flesta bitar brjar nu falla på plats.Vi börjar dessutom tröttna på all snö, så litet sol som omväxling skulle vara skönt.

Planering
söndag 2 januari 2011 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Idag börjar vi att planera vår resa på resedagboken.

Out in the archipelago
måndag 26 juli 2010 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Dad and I have been on a great excursion to Rödlöga in the outer archipelago. Vaxholm was grey and cloudy but the old man insisted the sun would shine when we got all the way out there. We boarded the boat just after 9.30 and spent a pleasant 3 hours on board before reaching our destination. And

Lena Pledger
Plodgette i Lena's Summer Trip to Sweden
Senast aktiv - från Zürich, Schweiz
Back in Svedala
onsdag 14 juli 2010 - Norrtälje SO, Stockholms län, Sverige

Nu är Helga åter i svenska vatten och känner sig något tryggare än i det Ålänska stenröset. Vi seglade över igår och det var hur lungt som helst. Det blev visserligen bidevind, men vi sträckte hela vägen till Arholma och var i hamn ca 14. Tonåringen gick alltså upp redan 7.30, finsk

The apple

26 juni 2012 - 6 juli 2012

Australien igen, vår tredje resa dit

Australien igen, vår tredje resa dit

5 mars 2012 - 27 mars 2012

London, HongKong, Brisbane, Lennox Head, Byron Bay, Perth, Margaret River, Albany, Busselton, Bunbury

Praktikperiod 4 - Del 2

Praktikperiod 4 - Del 2

20 juni 2011 - 26 augusti 2011

Del 2 av min fjärde och sista praktikperiod ska spenderas på ett för många, de som har läst mina tidigare inlägg, välbekant fartyg; Finneagle. Och som förra gången ombord ska jag åka mellan Kapellskär och Nådendal (Finland).

Australien

Australien

17 januari 2011 - 14 mars 2011

That´s Life :)

That´s Life :)

28 oktober 2010 - 31 december 2015

Livet är en resa, så denna resa är mitt försök att hålla mina nära och kära uppdaterade med vad jag gör och hur jag mår

Lena's Summer Trip to Sweden

Lena's Summer Trip to Sweden

13 juli 2010 - 25 augusti 2010

Fläskiga Helga on Tour 2010

Fläskiga Helga on Tour 2010

18 juni 2010 - 25 juli 2010

Segling via Väddö kanal till Öregrund, Åland Kökar och ?

Göran Svensson
gurans