Nynäshamn S

Helvetesnatten 1 (vi räknar med fler)
tisdag 10 juli 2012 - Nynäshamn S, Stockholms län, Sverige

Tisdag: Distans 20,0 M, Vind SV, vridande till V under natten, 8-16 m/s. Avseglade från RIngsön och hade en härlig segling de första 5 M med nytt rekord 9,2 kn. Sedan slog sjösjukan till då skärgården öppnade sig och hela Östersjöns dyningar rullade in. Vi tog oss in i hamnen på Öja

I gryning och skymning
torsdag 10 november 2011 - Nynäshamn S, Stockholms län, Sverige

På Gran Canaria tar gryning/skymning 20 minuter var. Här är det en historia på ungefär tre timmar i varje riktning. Nu segar sig solen sakta straxt under horisonten bort i öster och i väster står fullmånen gulskimrande över viken. Igår hade vi brandgula, rödrosa, gyllene himlar både

Birgitta Axelsson
blax i Höst 2011
Senast aktiv - från Centralgatan 9, Nynäshamn, Stockholms län, Sverige
Nynäshamn gästhamn
måndag 19 juli 2010 - Nynäshamn S, Stockholms län, Sverige

Hejsan.Nu har vi tillbringat en dag i Nynäs.Vi fick massor av besök,Ingrids barnbarn Isabella å hennes mamma Maria å pappa Johan med flera sedan kom våra barnbarn Hanna Tilda med föräldrar,Hanna å Tilda hade bakat muffins jätte goda.I kväll flyger dom till Turkiet i 14dag.Tord o jag har

Landsort/öja
söndag 18 juli 2010 - Nynäshamn S, Stockholms län, Sverige

Just nu ligger vi på Landsort ön Öja igår fick vi vårt första regn men inte så länge,idag är det mulet men varmt 28g.Ska gå till Nynäshamn idag där ska vi träffa Anna Martin Hanna Tilda dom kommer ner till oss i båten,Hanna har lovat baka nåt gott.Mums.Dom åker till Turkiet på

Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Höst 2011

Höst 2011

1 september 2011 - 8 december 2011

Vi har en härligt fullbokad höst framför oss, och jag vill gärna ha er med på resan!

Jungfruturen med Nord West 420  MY5

Jungfruturen med Nord West 420 MY5