Stockholms län

Bilsemester på hemmaplan
söndag 17 maj 2020 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Coronaviruset har satt djupa spår i turistnäringen. Flygbolag, restauranger och hotell lider fortfarande av krisen, och många har tvingats bomma igen sina verksamheter för gott. Efter tre långa månader i karantän ser det dock ut som att vi börjar se ett ljus i den mörka tunneln. Det

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Resan som inte blev av !
lördag 14 mars 2020 - Solna, Stockholms län, Sverige

Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige fr.o.m idag.Vi skulle ha lämnat Sverige i morgon eftermiddag.Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd.Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma :-(

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Flyga kort
torsdag 12 mars 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Taxin kom 4,45. Frukost nr 1 i lugn och ro i SAS Lounge. Till Arlanda kl 7. Frukost nr 2. Nu sitter vi i SAS Lounge och väntar på flyget till Singapore som går kl 9,45.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Nu bär det av
lördag 29 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Sitter och väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow. Strax boarding

Lars Eriksson
Lukas2 i Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid
Senast aktiv - från Madrid, Spanien
Ditresa
lördag 8 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Resan påbärjas ju långt innan avfärd, men i det här fallet så går flyget kl 19.55 på lördag kväll. Så det blev en lite långtråkig dag i väntan på färden till Arlanda ca kl 17 hemifrån. Sonen skjutsade ut oss, mot att han fick låna bilen medans vi var borta... Flygesan tog ca 12

Mike Blomgren
miblo69 i Mauritius
Tillbaka i Stockholm
tisdag 3 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Båten anlände Värta-hamnen 10.15 o sedan tog vi tunnelbanan tillbaka till Globen där bilen stod parkerad för att sedan åka hemåt efter en riktigt minnesvärd helg med mycket bra musik.

Bordning
söndag 1 december 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

På förmiddagen checkade vi ut o tog tunnelbana till Värta-terminalen, var väldigt tidiga på terminalen men kunde ta det lugnt o njuta av ett par öl i väntan på bordning. På kvällen spelade bla Eleine, Manimal o såklart Sabaton i Starlight Palace.

Fridag i Stockholm
lördag 30 november 2019 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tog en fridag i Stockholm med bla besök i Gamla stan o lite shopping.