Stockholms län

Promenad till krogen
tisdag 11 augusti 2020 - Rånö, Stockholms län, Sverige

Vi ligger kvar på Rånö. En rundslinga på ön, ca 6km, med lunch på Rånö källan. Härlig fisksoppa med besk och mustig Brändö Brown ale. Rekommenderas! Tillbaka svettiga på båten, svalkande dopp i 18-19 gradigt vatten. Dags för sol,, sudoku och vila!

Ändrad taktik
måndag 10 augusti 2020 - Rånö, Stockholms län, Sverige

Vår planering att gå söderut utan plan och mål, har ändrats. Vi vill hellre köra korta etapper och ta det riktigt lugnt. Vi stannar därför i Stockholmss skärgård! Efter en härlig solskensmorgon tog vi en sväng ner på södra Mysingen och vände sedan snett tillbaka och in till Rånö.

Kasta loss!
söndag 9 augusti 2020 - Ornö, Stockholms län, Sverige

Vi har nu avverkat vår första, korta etapp på resan utan bestämt mål. Vår Saga 26, är tungt lastad så att vi ska klara livets nödtorft. Fortfarande många båtar ute, men vi hoppas att många börjar jobba snart.

Hemma
lördag 11 april 2020 - Norrtälje, Stockholms län, Sverige

Hejsan allaImorrn är det två veckor sedan vi kom hem, en vecka tidigare än planerat. Men så blev det den här gången pga...ja ni vet varför och det var skönt att komma hem, men samtidigt skrämmande. När jag kom in till city för att ta mig vidare till Norrtäljebussen som skulle ta mig

Margaretha Brunström
tantbrun58 i ThungKhamin
Senast aktiv - från Khao Lak, Phang Nga, Thailand
Hemma igen
lördag 4 april 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Lör 4/4Vi har verkligen sovit ut! Frukost på hotellets restaurang. Vi checkar ut vid 10,30. Skönt att kunna ta bagagevagnen från rummet till bagageinlämningen. Säkerhetskontrollen och vidare till Pontus in the air. Hummersoppa och kaffe hinner vi med innan vi behöver gå till gaten. Det är

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Resan som inte blev av !
lördag 14 mars 2020 - Solna, Stockholms län, Sverige

Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige fr.o.m idag.Vi skulle ha lämnat Sverige i morgon eftermiddag.Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd.Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma :-(

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Flyga kort
torsdag 12 mars 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Taxin kom 4,45. Frukost nr 1 i lugn och ro i SAS Lounge. Till Arlanda kl 7. Frukost nr 2. Nu sitter vi i SAS Lounge och väntar på flyget till Singapore som går kl 9,45.

Ingela Johansson
Droemmen i Australien
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Hemma och vänder

Så var man hemma och vänder, rent bokstavligt nästan. Imorgon bär det av till Madrid, så får vi se hur det är för nere.

Nu bär det av
lördag 29 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Sitter och väntar på mitt flyg som ska ta mig ner till London Heathrow. Strax boarding

Ditresa
lördag 8 februari 2020 - Arlanda, Stockholms län, Sverige

Resan påbärjas ju långt innan avfärd, men i det här fallet så går flyget kl 19.55 på lördag kväll. Så det blev en lite långtråkig dag i väntan på färden till Arlanda ca kl 17 hemifrån. Sonen skjutsade ut oss, mot att han fick låna bilen medans vi var borta... Flygesan tog ca 12

miblo69
miblo69 i Mauritius