Sigtuna N

Nu har resan börjat
lördag 28 maj 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu är det snart dags att stiga ombord, SJ ??, incheck ??, en bira och lite i magen! Next Chicago!

Ewa o Kjell Rosenberg
Goldhill
Senast aktiv - från Mora, Dalarnas län, Sverige
Arlanda by night
tisdag 10 maj 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Bilresan ner gick bara fint. Kl är nu 02.50 och vi har checkat in. Nu har vi tagit vår först drink och väntar på avgång kl 06.35. Äntligen är vi på väg. ;)

Gunilla Bergman Westin
AndersoGunilla
Senast aktiv - från Bräcke N, Jämtlands län, Sverige
Då är vi på väg :)
tisdag 12 april 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Hej kära dagboksläsare. Nu är det dags för lite äventyr igen. Jag reser med familjen den här gången så det blir nog lite lugnare äventyr än vanligt. Om ni vill ha mina uppdateringar till era mail kan ni lägga till er mailadress i resedagboken. Om ni är med i sändlistan redan och inte

Peder Molin
PederM
Senast aktiv - från Frösön, Östersund, Jämtlands län, Sverige
Incheckade men flyget är försenat!
tisdag 29 mars 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

God morgon! Då var vi alla incheckade, nyfikade och nyshoppade. :-) Efter en bilresa med många fladdriga nerver är nu alla trådar under kontroll men pga försenat flyg finns risk att de börjar fladdra igen. Påskägg och tidningar som tidsfördriv gör sitt just nu iaf. Vi har dock letat

Anette  Rosén
RebeckaSofia
Senast aktiv - från Enköping, Uppsala län, Sverige
100 kr för en öl på flygplatsen... finns det nått värre.
onsdag 24 februari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Idag händer det, idag reser jag äntligen till det beryktade landet i fjärran, där jag inte har en jävla plan mer än att åka söderut. Vilket iofs duger för mig, har inte refklekterat så mycket på resan vilket märks nu när jag sitter här på flygplatsen utan min favvo tshirt, hur fan

SanCo Bosnjak
Nepalgoat
På flygplatsen
onsdag 24 februari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Nu väntar vi bara på att få gå ombord och ta oss igenom den långa flygresan, för att sedan bara njuta!!!

Ingela X
CeciliaX
Senast aktiv - från Kisa, Östergötlands län, Sverige
Nu är det dags!
onsdag 10 februari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Här sitter jag nu med kaffe, macka och pirr i magen! Det är 1,5 timme kvar innan flyget lyfter och tar mig till Indien via Dubai. Jag är så glad över tiden jag haft med alla nära och kära som peppat inför resan ❤️ Det känns jättekul att kunna dela äventyren med er genom denna

Sara Eriksson
Aventyr2016
Senast aktiv - från Varkala, Varkala, Kerala, Indien
5F
söndag 7 februari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

För omväxlings skull ska det bli kul att sitta lite längre bak i planet. Jag har plats 5F och skymtar en flygplansmotor när jag tittar ut genom fönstret.

Första flighten
söndag 7 februari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Efter en god natts sömn har vi tagit oss till Arlanda och via SAS Gold Lounge nått gate 5 A för boarding sv SK483 mot Oslo.

Rese-dag
tisdag 12 januari 2016 - Sigtuna N, Stockholms län, Sverige

Alltså, den här dagen började i ett rasande tempo, men går nu bara långsammare och långsammare. Jag började på jobbet med att studsa runt 80 morgontrötta minutrar och när jag kom hem var jag speedad och ännu mer studsig (vet ni hur många kaffekoppar man hinner dricka på 80 minuter?!

Sofia Henriksson
Bubbelfian
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Chicago med omnejd

Chicago med omnejd

28 maj 2016 - 21 juni 2016

Nu bär det åter av västerut, denna gång kommer resan börja och sluta i Chicago. Det blir en bil som vanligt, en bild på den när vi hämtat den. Först blir det några dagar i Chicago.

USA 2016. Texas

USA 2016. Texas

10 maj 2016 - 26 maj 2016

En två veckors rundtur i Texas med bil. I sällskap med Gunbritt och Gunnar

Familjeresa på Filippinerna

Familjeresa på Filippinerna

12 april 2016 - 23 juni 2016

Hej. Nu ska jag ut och resa lite. Den här gången blir det med en massa barn och en fru, då det blir nog lite mindre äventyr, kan jag tänka mig. Vi ska åka till min frus hemtrakter och vara där ett tag, sen kommer den äldsta sonen och en kompis den 25 maj och då ska vi åka till några paradisöar, Coron och Palawan.

Första flygningen går till NY,

Första flygningen går till NY,

29 mars 2016 - 5 april 2016

Vår första flygtur går tvärs över Atlanten för att hälsa på morbror Johan med familj! Med oss har vi mamma,mormor och morfar. Vi ska för första gången träffa vår kusin Allessandra, hennes mamma Angelika och hennes släkt! Det är närmare 6-6.5 år sedan Rebecka träffade sin morbror och Sofia var bara ett par månader den gången. Nedräkningen går långsamt men snart så! ??

Backpack Asien runt runt runt

Backpack Asien runt runt runt

24 februari 2016 - 24 april 2016

Tjena nära å kära, tänkte att eftersom jag allmänt lever i stunden och är jävligt glömsk så ska jag starta en ny resedagbok, vilket kan vara jävligt klokt, kanske inte vem fan vet. Bilder kommer upp i mån om wifi,tid och nyktert tillstånd. Börjar i Bangkok slutar i vem vet, men jag kommer hem oroa er inte.

Äventyr Jorden runt

Äventyr Jorden runt

10 februari 2016 - 7 juni 2016

Följ mig runt världen till några av mina drömresmål!

4 lounger, 4 länder

4 lounger, 4 länder

7 februari 2016 - 8 februari 2016

Australien

Australien

23 februari 2016 - 16 mars 2016

Vi åker till Australien och ska besöka...

Definitely Dubai

Definitely Dubai

12 januari 2016 - 19 januari 2016

Efter att ha kommit över traumat med den senaste resans 4-jättelånga-dagars hemfärd från Brasilien, har nu reslustan väckts till liv igen. Vi firar födelsedag i Dubai en hel vecka (och därtill förhoppningsvis en dag i Oman).

Swaziland

Swaziland

19 december 2015 - 19 mars 2016

3 månaders volentärsjobb i Swaziland tillsammans med familjen Norragård.

Gabriella Nilsson
Simonochmalin

Resmål

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!