Stockholm

Flygdag
onsdag 18 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Idag flyger vi till Australien! :)

Thomas Mikrut
Mr.Aloha
Förberedelser
måndag 16 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tanken på att på egen hand utforska delar av Alaska växte fram rätt snabbt efter att i flera år ha följt otaliga av de dokumentärserier om livet i denna udda delstat som sänts på Discovery Channel och National Geographic Channel m.fl. Ambitionen att besöka släkten i Seattle hade funnits

Mellanlandning i Stockholm
torsdag 12 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Tåget upp till Stockholm gick hur smidigt som helst! Sen kom snälla Åke o hämtade oss på stationen. Vi åkte sedan hem till resten av hans goa familj instack öl o käkade! Nu sitter vi på båten över till Helsingfors med en whiskey i plastglas o "Marianne-godis" o väntar på att gå upp o

Nu är vi påväg!
onsdag 11 januari 2017 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Så har vår resa äntligen börjat! Lägenheten är städad och nycklarna överlämnade till andrahandshyresgästen. Väskorna är packade och förhoppningsvis har vi inte glömt någonting. Barnen är på bra humör! Vi har tagit det ganska lugnt under morgonen. Bara pulat på med de sista

Fanny Barck Österman

Erica Fjäll
IkkaoErica
Senast aktiv - från Listvyanka, Irkutsk, oblast, Ryssland
Uppsamling på centralstationen i Stockholm

Resan började för mig med att jag mötte upp körvänner längst tunnelbanan från Bagarmossen till Centralstationen. Väl där var vi fyra yrvakna själar som tog tog tåget till Arlanda medan andra tog bussen.

Fredrik Söderström
Tirithen
Senast aktiv - från Puducherry, Indien
E4:an mot värme
torsdag 15 december 2016 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

När vi packat färdigt och Kevin hade kommit från Växjö och Lucas hade varit på innebandy träningen så gav vi oss iväg norrut mot Stockholm.Lång resa på mörka hala vägar, men rullade på bra i alla fall.När vi kom upp till Stockholm skulle vi leta upp där vi skulle sova över.Det blev

Micce Rosén
Micce
Senast aktiv - från Puerto Plata, Dominikanska republiken
21 dagar kvar...
tisdag 20 december 2016 - Stockholm, Stockholms län, Sverige

Nu börjar det äntligen närma sig avresa! Bara 21 dagar kvar innan vi börjar vår fem månader långa bröllopsresa. Det mesta är fixat som pass, visum, lägenheten är uthyrd och hyrbilar, flygbiljetter och hus är bokade. Ändå känns det som att det dyker upp nya saker hela tiden som ska

Fanny Barck Österman
fannybarck
Senast aktiv - från Auckland, Nya Zeeland
Reseförberedelse
tisdag 20 december 2016 - Årsta, Stockholm, Stockholms län, Sverige

Sitte nu och tar sista koppen kaffe i väntan på avfärd med buss och tåg till Arlanda.Allt är packat och klart. Fick ompacka i sista minuten då handbagaget endast får väga 8 kilo.Bara cabinväska vägde 4 kg och var halvtom = 7,5kg, så jag fick ta ryggsäcken istället.Får hoppas att jag

Agneta Lönnroos

Tigers2017
Australien 2017

Australien 2017

18 januari 2017 - 31 mars 2017

Mikrut's parental leave in Australia. :)

Washington State och Alaska 2017

Washington State och Alaska 2017

8 juli 2017 - 30 juli 2017

Sommarresa som tar sin början i Seattle, fortsätter i Barrow, Anchorage, Talkeetna, Fairbanks, Wiseman, Coldfoot, Deadhorse och i Prudhoe Bay vänder jag kosan tillbaka längs Dalton HIghway till Anchorage igen. Därefter flyg till Homer och sen tillbaka till Anchorage via Seward.

Tågluff ner till Thailand

Tågluff ner till Thailand

11 januari 2017 - 3 februari 2017

Jag och Micke kommer ta oss ner till Thailand med tåg. Startar i Helsingborg med tåg mot Stockholm, båt till Finland, vidare med tåg mot Moskva där vi hoppar på tåget som vi ska åka transsibiriska järnvägen med. Landar i Peking där vi tar oss vidare ner mot Thailand.

Körresa till Indien

Körresa till Indien

19 december 2016 - 19 december 2016

Kören Röstjärn bestämde sig för att åka till Indien. Några av oss åkte dit innan andra, några stannade lite senare. Inplanerat var förutom umgänge ett antal framträdanden på olika platser i de södra delarna av landet.

Erica & Ikkas world tour

Erica & Ikkas world tour

2 januari 2017 - 2 juli 2017

Sydafrika Garden Route

Sydafrika Garden Route

3 januari 2016 - 3 januari 2017

Åker med Singelresor i Norden AB till Sydafrika över jul och nyår,

16 december 2016 - 16 december 2016

Hej. Jag ska köra till uppsala nästa Fredag. 3 platser tillgängliga. Jag ska lämna från Luma, Hammarby Sjöstad/Stockholm

Jul på Dominikanska

Jul på Dominikanska

15 december 2016 - 29 december 2016

Dax för dominikanska igen. Denna gång firar vi jul på ön, lite utflykter annars mest slappa!

Från Kuba till USA

Från Kuba till USA

18 november 2016 - 7 januari 2017

Via London till Havanna med Therese, därifrån ensam till Panama för några dagar innan det bär av till Costa Rica där jag ska möta upp Tiina och vi ska resa ihop några dagar. Sen drar jag till LA och träffar Los tres bandidos, dvs. Thomas, Nemo och Joar och med dem ska vi bila i Kalifornien.

Thailand

Thailand

6 november 2016 - 21 november 2016

Min bror frågade mig för några månader sedan om jag vill följa med Honom till Thailand. Då jag precis har fyllt 50 år så var det läge att tacka ja 😀

vailancio Rodrigues
Thomas Mikrut
Mr.Aloha

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!