Stockholms län

13 augusti 2020 - 16 augusti 2020

Med Sagan utmed kusten

Med Sagan utmed kusten

9 augusti 2020 - 31 augusti 2020

Ett strövtåg med båt från Ingarö och söderut utan bestämda mål

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Sol, bad och avkoppling

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul

Mot de glada 20 talet

Mot de glada 20 talet

19 december 2019 - 10 januari 2020

Denna vinter så startar resan redan före Jul. Vi skall tillbaka till samma plats som förra året, dock 1 vecka längre denna gång (många röda dagar runt årsskiftet i år, ger en bonus vecka) , dvs 3 veckor. Vi åker med TUI igen De ,förhoppningsvis, *Glada 20-talet* kommer vi fira under vår vistelse i Puh Quoc Vietnam och kommer tomten hitta oss ?

Jul & Nyår i Malaysia

Jul & Nyår i Malaysia

13 december 2019 - 12 januari 2020

Åker till Kuala Lumpur och stannar 3 nätter sen flyg till Singapore för att gå på en kryssning som tar oss till Kambodja. Tillbaka till Singapore och sen har vi inget bestämt ännu

Kenya 2019-2020

Kenya 2019-2020

14 december 2019 - 19 januari 2020

Semester i Kenya, bland annat i Watamu, Mombasa, Likoni. sol o bad, safari och biståndsarbete förhoppningsvis.