Upplands Väsby

Hemma igen.
tisdag 12 mars 2019 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Nu är jag hemma i kalla Sverige igen. Jag har packat upp min väska, tvättat mina kläder och plockat upp mina souvenirer.Det skönaste med att komma hem?Kaffe som smakar som riktigt kaffe ska, en dusch i vatten som inte luktar klor, att sova i sin egen säng och att ta på sig rena kläder från

HumlanR i USA roadtrip 2019
Förväntningar
söndag 17 juni 2018 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Nu är handpenningen betald på nästa resa! I februari 2019 bär det av till USA! Närmare bestämt en rundresa med kursen Miami, Orlando, New Orleans och Las Vegas. Huvudsyfte med resan är såklart Mardi Gras i New Orleans, men jag gissar att det kommer bli en mängd utflykter och upplevelser

HumlanR i USA roadtrip 2019
På väg!
lördag 10 mars 2018 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Checkat in på Infra City för en natt. I morgon bitti far vi till Arlanda för att ta oss vidare till Phu Quoc, Vietnam. Vi är grymt taggade och känner oss lyckligt lottade som får uppleva ännu en resa tillsammans. Bästa resgänget ju!!!

Madelen Ekstrand
kentomadelen i Phu Quoc
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
En sammanfattad tågluff!
söndag 21 juni 2015 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Budapest Vi ankom till flygplatsen på kvällen, tog oss till staden medelst mycket billig och lättförståelig offentlig transport. Vi bodde uppskattningsvis 50 meter från tågstationen, på ett oklanderligt budgethotell (Baross City Hotel). Bra läge, helt OK invändigt och frukost över

Snart åker vi!
torsdag 28 maj 2015 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Om 2 dagar åker vi! Packningen är halvklar, kylen nästintill tom (eller så tom den kan bli i vårt hushåll), todo-listan för lördag är gjord och blomvattnare utsedda! Om 2 dagar går flyget mot Budapest och vår tågluff tar sin början :) Som vi längtar! Om det är någon (förutom våra

I dag är det dags!
söndag 29 juni 2014 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

I eftermiddag åker vi till USA och Fort Lauderdale. Äntligen!

Philip  Elverskog
philletousa i USA resan
Senast aktiv - från Miami, Florida, USA
matförgiftning, bra start!
onsdag 29 januari 2014 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Allt har gått fint idag med flygning mm. Svärfar/pappa Pär hämtade oss i sin nya volvo. Bjöd oss på sushi i kungens kurva som var jättegott och fick extra lyxsushi för att vi skulle på honeymoon, jättetrevlig kille! Väl hemma hos mamilani började jag (christian) sega ner mer och mer

Sökes!
onsdag 12 september 2012 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Inför vår resa söker vi nu lite praktiska saker att ha med sig. Det är bl.a.: - Tvättlina - Liten ficklampa - Hänglås - Regnskydd (engångs funkar lika bra som flergångs) - Myggnät - Extra buntband - Adapter till USA - Guidebok till en eller flera av följande länder: Turkiet, Thailand,

Sara Granholm
SassaOchCarro i Första resan!
Senast aktiv - från Ko Pha-ngan, Surat Thani, Thailand
Borta bra, men hemma bäst!
måndag 6 augusti 2012 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Sista inlägget för denna resa... Vi hade ju tänkt att vara ute en vecka till, men killarnas hemlängtan gjorde att vi styrde kosan hemmåt. Lördagen bjöd som sagt på bra väder. Vi spenderade dagen vid lekparken och poolen. Tyvärr har vi inte lyckats att få de små till vilda badungar, utan

Artur Malicki
Vuuk i 3 veckor husvagn...
Snart bär det av!
söndag 22 april 2012 - Upplands Väsby, Stockholms län, Sverige

Om några timmar åker jag på min livs första långsemester. En resa som det planerats för i över 20 års tid, men som vi tagit tag i på allvar först i år. För mig blir det min hittills längsta och även dyraste resa, men det hoppas & tror jag kommer att vara värt varenda krona! Vet inte

Andreas Persson
sirpersson i Florida
Senast aktiv - från 2 Lincoln Rd, Miami Beach, Florida, USA
USA roadtrip 2019

USA roadtrip 2019

21 februari 2019 - 11 mars 2019

Roadtrip i USA med Karlstadgänget.

Phu Quoc

Phu Quoc

11 mars 2018 - 26 mars 2018

Så var det dags för en resa igen! Den 11 mars åker vi med Tommy och Bettan till Phu Quoc, Vietnam, för två veckor med sol, bad och lata härliga dagar. Som vi längtar!

Callermos tågluff 2015

Callermos tågluff 2015

30 maj 2015 - 19 juni 2015

USA resan

USA resan

29 juni 2014 - 26 juli 2014

I denna blogg kommer jag att lägga upp bilder från USA. Så att ni ska kunna följa mig och min familj.

Bröllopsresa

Bröllopsresa

30 januari 2014 - 15 februari 2014

Den efterlängtade bröllopsresan! Äntligen dags för oss att åka på våran första semester tillsammans.

Första resan!

Första resan!

24 september 2012 - 1 oktober 2012

Packlistan är fixad och första resan är äntligen bokad!

3 veckor husvagn...

3 veckor husvagn...

22 juli 2012 - 5 augusti 2012

Premiär semester med vår "nya" beggade husvagn, Cabby 580 TL från 1984,

På andra sidan (Atlanten)

På andra sidan (Atlanten)

14 april 2012 - 31 maj 2012

Nu ska vi hälsa på Chuck Bass, Rory Gilmore och Lucas Scott.

Florida

Florida

23 april 2012 - 17 maj 2012

Roadtrip i Florida.

Australien

Australien

23 januari 2012 - 2 juli 2012

Åker till Darwin i norra Australien för att läsa en termin på Charles Darwin University. Innan jag sätter igång med läsandet blir det lite backpacking med storasyster Shama.Vi landar i Sydney och kommer röra oss uppåt längs kusten.

HumlanR
Tobias Josefson