Värmdö NO

Årets första dopp!
fredag 13 juli 2012 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Fredag: Distans: 24,9 M, Vind: SW 8 m/s, FÖG: 5,3 Kn. Lämnade Mörtö-Bunsö 12:30 för fortsatt färd norrut. Nämndöfjärden avverkades för motor, mest p.g.a. batteriladdningsbehov (samt att slippa plattlänsa). Efter Nämndöfjärden väntade Kanholmsfjärden där vi hissade (rullade ut)

Söderöver.
lördag 30 juli 2011 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Vi passar på i de nordliga friska vindarna att ta oss söderut i en betydligt högre fart än motorn kan ge oss, trots den finländska dieseln. Runmarö, Nämdö och Ornö med all sin omkringliggande vackra skärgård passerade under fm-timmarna. Tror Mani med besättning fått hemlängtan i de

After sail i Sandhamn
fredag 29 juli 2011 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

De nordliga ökande vindarna förde oss snabbt till Sandhamn, där vi stämt möte med våra gamla kamrater från Uppsalatiden Pelle o Agneta Schultz. De har ett sommarviste på ön. Eftersom vindarna var ganska kraftiga från nord och vi inte ville blanda oss i det organiserade kaoset runt

Finnhamn
torsdag 28 juli 2011 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Eftersom vindarna var så fördelaktiga för oss och att passagen över Ålands hav inte är så lång, fortsatte vi söderut genom skärgården. Vi gick in vid Arholma och sedan mellan Yxlan och Blidö ner i Husaröleden till Finnhamn och st. Jolpan. Där Måns och Ofelia jobbat till och från.

Rockfest och Sandhamn
måndag 25 juli 2011 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Sista kvällen med Mikael och Lena avslutades med ”Rockfest” på Slipen (ett lutande hus där man tar upp båtar på en räls). Kvällen började lite lugnare med middag på Café & Krog med gös och lam racks. Fröken Lundstedts som spela på Slipen började lugnt, men senare blev det drag och

Out in the archipelago
onsdag 11 augusti 2010 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Toivo and Boel got back yesterday so had to move all my 85 bags to Dad's. My vagabond existance goes on. Today I went out to Gällno to see my friends Gunnel and Gunnar. Gunnel and I used to go to school together. She joined our class when we were 11. As she lived in the archipelago she had to

Lena Pledger
Plodgette i Lena's Summer Trip to Sweden
Senast aktiv - från Huntingdon, England, Storbritannien
Day out at Sandhamn
lördag 24 juli 2010 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Dad and I have taken the boat, appropriately named Cinderella, to Sandhamn. A lovely little fishing village a long way out in the archipelago. We have had lunch at the inn. Strömming, type of small herring, which I cannot normally abide. Don't know what came over me, senility perhaps. Toivo comes

Lena Pledger
Plodgette i Lena's Summer Trip to Sweden
Senast aktiv - från Huntingdon, England, Storbritannien
Grattis Hälsning
tisdag 20 juli 2010 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

GRATTIS MARGARETA Ingrids SMS går inte fram så hon sänder dig ett Stort GRATTIS på Namnsdagen via Resdagboken.Ha en bra dag

Kungliga motorbårsklubben/Högböte
tisdag 20 juli 2010 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Igår kom vi till Möja gick till KMK=Kungliga motorbåtsklubben deras klubbholme,oj va stora båtar,nästan bara Princess o Storebro,å så nåra NordWest.Nu håller vi på att ge oss iväg norrut,det blir nog Gräddö gästhamn.Vädret är som vanligt SOOL.

Lisslö
fredag 25 juni 2010 - Värmdö NO, Stockholms län, Sverige

Midsommarafton sol och morgonbad, till och med Anders badar. Idag stannar vi i denna skyddade och mysiga vik, har en vilodag med läsning i solen. Sill och färsk potatis med fläderbärsnubbe därtill därefter jordgubbar och grädde. På kvällen grillar vi på berget, en mycket lugn och rofylld

Evy Dahlgren
Edabaten i Sverige runt
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Östersjön runt, medurs.

Östersjön runt, medurs.

29 maj 2011 - 15 augusti 2011

En segling Östersjön runt sommaren 2011.

Näske - Göteborg med båt

Näske - Göteborg med båt

15 juli 2011 - 14 augusti 2011

Vi ska inte jorden runt, men vi tänkte åka båt till Göteborg. Det blir säkert några naturhamnar, men vi trivs även bra när det är lite mer civiliserat med bra sanitets möjligheter samt någon restaurang, krog eller pub. Resan ner till Göteborg är planerad att göras i två etapper, Näske – Nyköping med större delen av resan i Stockholms skärgård och Nyköping – Göteborg via Göta och Trollhätte kanal.

Jungfruturen med Nord West 420  MY5

Najadregatta

Najadregatta

1 september 2009 - 7 september 2009

Segling från Norrköping till Sandhamn-Najadregatta

Ombord på Albertina i Stockholmsskärgård.

Ombord på Albertina i Stockholmsskärgård.

10 juli 2009 - 1 augusti 2009

Semestersegling ombord på familjens segelbåt genom i Stockholmsskärgård.

Sthlms skärgård

Sthlms skärgård