Värmdö SO

Genom Mysingen med jolle på släp :-)
torsdag 12 juli 2012 - Värmdö SO, Stockholms län, Sverige

[u]Torsdag:[/u] Distans: 26,6 M, Vind: S 8 m/s, FÖG: 4,9 kn. Vaknade upp i en guppig och livlig hamn, Nynäshamn. Åt frukost, rastade skeppshunden och fyllde vattentanken. Sedan blåste vi upp och gjorde i ordning gummijollen, den flöt! Vi lämnade Nynäshamn kl 13:10 och seglade norrut genom

I em bär det av
onsdag 15 december 2010 - Värmdö SO, Stockholms län, Sverige

Vi åker till arlanda kl 13 i eftermiddag. Semester Tjohooo!!!

Summering
söndag 16 maj 2010 - Värmdö SO, Stockholms län, Sverige

Trots att det regnade mycket så hade jag en otroligt bra vecka på ön Faial, Azorerna. Det var lite som jag hade otur med som var kopplat till vädret, var att det inte var något seglarväder (inga båtar gick ut på nöjessegling, för kallt i vattnet för att Tonfisken skulle ha kommit in. Den

Hemma igen
söndag 16 maj 2010 - Värmdö SO, Stockholms län, Sverige

Att sitta en natt på en flygplats är inget vidare, varför jag tog en flygbuss in till Lissabons centrum. Jag ville lyssna på lite Fado musik i som finns i den gamla delen av Lissabon. Inne i stan fanns knappt en människa ute. varför undrade jag. Tillslut hittade jag en kille som kunde

Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Expeditionen går till Thailand

Expeditionen går till Thailand

15 december 2010 - 7 januari 2011

Vi åker med våra kamrater till Koh Chang, Thailand. Vi är tre familjer och totalt 21 personer, det låter galet men vi brukar ha semester tillsammans... Först ska vi åka till Koh Kut, sedan till Koh Mak över jul och till sist till Koh Chang över nyår. Resan avslutas i Bangkok ett par dagar.

Azorerna, Faial och Pico

Azorerna, Faial och Pico

5 maj 2010 - 15 maj 2010

Jag är lite nyfiken på Azorerna och den centrala ögruppen. Kommer att bo på ön Faial, 1500 km väster om Portugal ute i Atlanten. Vid den tiden ska visst valar, delfiner och havssköldpaddor ta sig förbi öarna. Tänker även vandra, cykla och segla kring och på öarna. Närmast belägen ö är Pico. Pico är belägen 7 kilometer öster om Faial (Ilha do Faial). Ön är 42 kilometer lång, har en maximal bredd på 15 kilometer och en yta på 447 kvadratkilometer, vilket gör ön till den näst största av de azoriska öarna.

Leif Gisslen
lgisslen