Vendelsö

Norweigan alltså
måndag 26 juni 2017 - Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Så nu har vi gjort det vi inte behövde göra, skaffat oss internationella körkort, har haft sådant oflyt på sista tiden så jag chansar inte på den. Vidare så skulle vi checka in, 24 timmar innan avresa. Klockar tiden medan vi sitter i bilen men kommer inte in på rätt ställe i appen (kl

Norweigan alltså
måndag 26 juni 2017 - Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Packar, planerar och en släng av resfeber infinner sig långsamt
söndag 25 juni 2017 - Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Irrar mest omkring och funderar på vad som är viktigt att ha med. Mkt är viktigt i mitt huvud men får inte plats så jag behöver sortera vad som FAKTISKT är viktigt. Jobbade igår och avslutade alla måsten så att jag har möjlighet att stänga av just det under resan, möter upp min

Packar, planerar och en släng av resfeber infinner sig långsamt
söndag 25 juni 2017 - Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Getting ready
torsdag 18 december 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Yes, there is an English version further down... Ja, som vanligt så blir det ett "pack-inlägg" inför start. Vi är något försenade. Vissa saker ligger framme, Daniel kämpar med att föra över filmer till de telefoner och paddor som ska med, och allt ligger på laddning. Vi har blivit

Anna Sjöberg
Condan i Sand mellan tårna
Arlanda, here we come!
torsdag 9 januari 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Hemresan har gått bra! Trötta och sega, men så nöjda med vårt äventyr!! Detta skulle vi kunna göra om igen och igen och igen..... Tack Malapasqua för en otrolig upplevelse av lugn, gästvänlighet och en aldrig sinande generositet!!

Nu drar vi oss hemåt!
onsdag 8 januari 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Vaknar 08.00 denna sista morgon på Malapasqua. Lite småplock innan vi går till Krogen på hörnan och äter en lättare frukost. Lite molnigt men vinden är skön. Hem och packar och städar. Typ 12 påsar med skräp och tomburkar :-) Känns konstig tomt på nåt sätt att lämna ön nu när vi

Sista dagen!
tisdag 7 januari 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Soligt, molnigt, blåsigt, kvavt = normalt väder på Malapasqua! Sista heldagen!!! Frukost på Angelinas och sedan en promenad till Exotic för att säga hejdå! Mys och sista kvällen på Ocean Vida. Tack och hej då!!! Känns sorgligt att behöva säga adjö.... Stannar på stranden på vägen

Sol och mer snorkling!
måndag 6 januari 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Soligt och vaaaaarmt! Frukost på Angelinas och sedan en dag i solen på Teapanee´s strand. Jättefin snorkling och nästan ensamma på stranden. Skööööööönt!!!!!! Tua är numera helt biten av snorkling!! Hurra!! :-) Gott med en kall efter snorkelturen!! Efter tre timmar kan vi börja ana

Lata dagar.......
söndag 5 januari 2014 - Storm Security, Vendelsö, Stockholms län, Sverige

Ok väder idag. Mulet men varmt! Tua vaknar idag med ÄNNU fler myggbett!!! Uj uj uj......... Men hon är glad ändå... Vi har faktiskt ström på morgonen så att vi kan få i oss lite kaffe!! Verandahäng med kaffe och dagbok! Kurts arbetare har gjort ett jätteryck och förbereder gjutning av

Californien med Frida 2017

Californien med Frida 2017

27 juni 2017 - 19 juli 2017

Det blir en roadtripp utan dess like längs Californiens västkust, LA, San Francisco, Vegas, GrandC, med avslut i LA

Sand mellan tårna

Sand mellan tårna

19 december 2014 - 11 januari 2015

Äntligen dags för lite sol och värme. Denna gång en något kortare resa, inte så många aktiviteter utan mest återhämtning. Vi kör Asien denna gång. Ett snabbt stopp i Singapore, sedan vidare till Kambodja med Siem Reap och Angkor Wat som mål, därefter Thailand med Koh Jum och Koh Mook ett par veckor. Avslutar denna (för oss korta) semester med ett dygn i Kuala Lumpur. Ni får gärna följa oss, men vi utlovar inte så mycket action utan mest sol, bad och... Sand mellan tårna :) Finally the time has come for some warmth and sun. This time a bit shorter holiday than normal, not so many activities and mostly recovering from a very intense and exhausting year. We will visit Asia this time. A quick stop in Singapore, then off to Cambodia with Siem Reap and Angkor Wat as main attractions. Then off to Thailand, with Koh Jum and Koh Mook for a few weeks. We will finish this (for us very short) holiday with 24 hrs in Kuala Lumpur.

Tredje gången gillt!

Tredje gången gillt!

27 juni 2013 - 8 juli 2013

För tredje gången går resan till Sulawesi, men för första gången kommer vi bara vara i Lembeh!

Malapasqua

Malapasqua

22 december 2013 - 9 januari 2014

Inlands & Islands

Inlands & Islands

1 februari 2013 - 14 februari 2013

Nu irrar vi iväg till Afrika, Tanzania närmare bestämt. Kombinerad resa med safari och dykning! Kan det bli bättre?

10 dagar på Cypern

10 dagar på Cypern

19 juli 2012 - 29 juli 2012

I år blir det 10 dagar på ett och samma ställe. Varför det blev just Paphos på Cypern beror på att vi hittade billigt flyg med Ryan air. Hotellet bokade vi på booking.com. Både jag och Jörgen har varit på Cypern tidigare, men inte tillsammans. Vi tar väl en sväng till Agia Napa också för att se om vi känner igen oss.

Atlantkryss Rio de Janeiro - Venedig

Atlantkryss Rio de Janeiro - Venedig

14 mars 2012 - 4 april 2012

Flippilinerna, here we come!

Flippilinerna, here we come!

19 oktober 2011 - 2 november 2011

177