Stockholms skärgård

Hemma
fredag 10 februari 2012 - Stockholms skärgård, Sverige

Efter 43 timmars resa så är vi då hemma igen efter vår ö-luffning i Filippinerna. Vi reste från Cebu - Hongkong - London - Sthlm. Många timmars väntan i Hongkong och London gjorde att resan tog så lång tid. Vi var inte så kaxiga då vi landade på Arlanda. Sista dygnet hade de ställt in

Utresa
fredag 15 juli 2011 - Stockholms skärgård, Sverige

Kryssningen började med drink på fördäck innan vi fick tillgång till hytten o efter vi packat upp i hytten var det mat o sedan dricka bla i whiskeybaren.

Avsegling Svinninge
tisdag 19 juli 2011 - Stockholms skärgård, Sverige

Hej! Nu har vi äntligen börjat resan! Avseglade från Svinninge Marina klockan två och begav oss ut i Stockholms skärgård. Bara stålgenua pga motvind men kom fram efter middaggen (vilket var en ovanligt lyckad lasagne om kocken får säga det själv) till Mörte Brunse där vi ligger för

Hanna Hansell
HannaHansell i Working on a dream segling
Senast aktiv - från Panama City, Panama
All inclusive
måndag 6 juni 2011 - Stockholms skärgård, Sverige

Stockholm till Sundsvall. Vi bestämde med Pi och Ulla att ses på Rosättra varv, så vi gled förbi Rödlöga och Svartlöga utan att stanna, dessa så vackra avsnitt av Stockholms skärgård, men mot Rosättra för att titta på nya båten. Gasolslut.... Inget förmiddagskaffe...;-(( Båtmacken

Vi är nu på väg till Finland
söndag 11 juli 2010 - Stockholms skärgård, Sverige

Vi är nu på väg till Finland, har ätit en trerätters lyxmiddag ikväll och kollar nu på Vm-finalen i fotboll mellan Spanien o Holland, rätt många Spaniorer på båten. Rebecca har hittat sin säng uppe vid taket.

Rundresa Filippinerna

Rundresa Filippinerna

16 januari 2012 - 8 februari 2012

Snart ger vi oss i väg på ett nytt äventyr. Vi ska till Filippinerna för första gången. Ska bli mycket intressant. Vi ska luffa mellan öarna med enbart ryggsäck som baggage.

Working on a dream segling

Working on a dream segling

19 juli 2011 - 19 juli 2013

Världsomsegling med Working on a dream, en Sun Odyssey 49. Besättningen består av mig själv Hanna och min pappa Hans som fast besättning.

Östersjön runt, medurs.

Östersjön runt, medurs.

29 maj 2011 - 15 augusti 2011

En segling Östersjön runt sommaren 2011.

Birka-kryssning, Visby-Bornholm

Birka-kryssning, Visby-Bornholm

15 juli 2011 - 18 juli 2011

Kryssning till Bornholm, Visby o Åland tillsammans med min tvillingbror o svägerska.

Kryssning i Östersjön med Royal Caribbien

Kryssning i Östersjön med Royal Caribbien

10 juli 2010 - 19 juli 2010

Först så blir det bilkörning till Sthlm, för att där boarda Vision of the Seas. Sedan så blir det färd till Helsinki, S:t Petersburg, Riga, Gdansk, Visby och retur till Shlm. Efter det så blir det bilfärd till Kalmar för revyn Spanska flugan och sedan hemfärd.