Sverige

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Coronacykling Karlshamn-Urshult

Coronacykling Karlshamn-Urshult

24 april 2020 - 25 april 2020

Tack Corona för att vi kommer ut i den svenska våren! Har Ni någonsin varit i URSHULT i södra Småland. Vi kallar detta Hemsetra. Vi tar tåget till Karlshamn och cyklar sedan Sydostleden norrut. Sydostleden går mellan Växjö och Simrishamn. Vi cyklar större delen på en nedlagd järnvägsbank Karlshamn-Vislanda.

Albanien

Albanien

19 mars 2020 - 19 mars 2020

Vi ska med cykel ta oss hela vägen från Gällivare till Albanien!

ThungKhamin

ThungKhamin

14 mars 2020 - 3 april 2020

Äntligen på väg. Vi började redan igår med en massa ärenden, tvätta bilen, tvätta mig 😉 Sen åkte vi ut till Arlanda och checkade in på Comfort hotel AirPort. Det var skönt för att slippa gå upp ännu tidigare. Kl 5.00 ca var vi nere i restaurangen för frukost. När det, morgontoaletten samt utcheckningen var avklarad gick vi till incheckningen för bag-drop online. Sedan äntligen...lyfte vi i ett nästan folktomt plan, ja hela Arlanda utrikes var rätt öde. Jag frös som attan hela resan till Doha. Hade tre filtar, en om benen, en om överkroppen och mot flygplansväggen en kudde och filt som isolering. Frös ändå, men inte likamycket. Vid 16:15 lokal tid landade vi i Doha och 4 1/2 timme senare lyfte vi mot Phuket. Det var sommarvärme i Doha men inomhus var det rätt kyligt. Även denna flight frös jag, men inte lika mycket då vi satt i mittenraden. Det ska bli såå skönt med sol & värme. Hakuna Matata

Australien

Australien

12 mars 2020 - 2 april 2020

Florida/Karibien 2020

Florida/Karibien 2020

2 mars 2020 - 23 mars 2020

Vår resa som kommer vara i 11 nätter i Florida och 10 nätters kryssning till södra Karibien. Mikael o jag kommer vara själva de första 7 dagarna sedan ansluter våra vänner, Panda, Bempa, Ulf, Madde, Håkan och Per. De bokade sin resa redan i maj förra året och vi kastade oss med dem i september men utökade 1 extravecka där vi kommer resa runt själva och bl.a spela golf.

Mauritius

Mauritius

8 februari 2020 - 23 februari 2020

Sol, bad och avkoppling

Vandringar, Boule och Canasta i Alanyaområdet, Turkiet i 40 dagar. Men CORONAN satte stop för resan!

28 mars 2020 - 8 maj 2020

Vårt härliga reseliv fortsätter. Vi avser att möta våren-försommaren i Alanyaområdet. Vandringar, Boule och Canasta och härliga möten med glada människor står högt på vår önskelista. Speciellt genom vandringarna blir det bra möten att träffa gamla och nya vänner, i en fantastisk natur. Taurus-bergen bjuder på varierande svårigheter. Vi hoppas oxå på några bad på Kleopatrastranden. Välkomna ombord! Trodde vi, men ack så blev det inte. Vi fick försöka och ställa om till vandringar och cykelturer i södra Sverige istället. Vädret har så långt varit mycket bra. Mycket sol och vindigt och lite svalare än i Alanya, men häng med om Ni vill!

Bali 2020  INSTÄLLD!!!!!!!!

Bali 2020 INSTÄLLD!!!!!!!!

15 mars 2020 - 4 april 2020

Dags för en ny dykresa till Indonesien. Den här gången ska vi stanna på Bali hela tiden. Efter en övernattning i Kuta nära flygplatsen, väntar 2 veckor i Tulamben som ligger några timmars bilresa norrut från Kuta. Vi har blivit rekommenderade denna dykresort, 12 dagars dykning är bokade. Efter Tulamben väntar några dagar i Ubud som ligger rakt norr om Kuta, uppe i bergen. Pga av corona viruset stoppade Turkiet alla flyg till och från bl.a. Sverige. Eftersom vi hade bokat flyg med Turkish Airlines, blev hela flygresan inställd. Efter att ha funderat under dagen, har vi beslutat oss för att stanna hemma.

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

Warszawa och sen snabb tur ned till Madrid

29 februari 2020 - 9 mars 2020

Stad och flyg som vanligt. Ny stad och land... kul