Uppsala län

Gränby c
fredag 20 juli 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemifrån till Uppsala, gränby centrum  att vara exakt. Sladda in på Forex precis innan stängning för att växla till sig lite Kroatisk valuta. Sen köpa korsordtidningar...

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Dagen före dopparedagen...
fredag 11 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Redan tidigt i vintras kom erbjudandet att åka till Kina med en bunt geocachare. Efter att Mona (Ragnaz) pratat ihop oss, bookade vi och avresa var ett faktum! Sedan dess har vi hunnit planera, fundera, åka till Stockholm för att fixa visum och flrberett lite med...  Så i morgon är det

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Startat upp dagboken
söndag 18 mars 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Denna resedagbok har jag Marie startat för min jobbarkompis Ann och mig. Nu hoppas vi på många härliga stunder framöver och vi startar i maj 2018 med en bussresa till Paris.

My trip to South Africa
måndag 5 mars 2018 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hello guys! We just came back from our 7-day trip to South Africa. We had a lot of fun and thankfully we had a lot of luck with the weather there was a lot of sunny days. First we went to the airport in Stockholm to begin our trip to Johannesburg. We had to stop in Dubai to change flights and then

Sa17A
SA17A i South Africa
Senast aktiv - från Australien
Packa, packa, packa
onsdag 27 december 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Planet till Indien går 19:50 ikväll. Efter dagar av packning så ska det bli ruskigt skönt att sätta sig på Arlanda och konstatera att det inte går att göra mer nu.

Hemgång!
söndag 19 november 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Vi tog late check out till 1. Därefter hade vi poolhäng fram tills 5-6 då vi duschade och packade om. Halv 8 kom taxin som tog oss till busstation. Därefter samma veva tillbaka. Upptäckte att surfplattan var borta. Så ringde runt och åkte till hotellet för att leta. Inga resultat. Grattis

On the road again
tisdag 7 november 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Tisdag morgon 7/11. Jag lämnade Karlstad busstation kl 03 som planerat, för första etappen på resan. Nu är klockan 07.05 och jag skulle ha varit på Arlanda om fem minuter, men det är stopp på E18, vid Ekolsundsbron och även dit är det en bit kvar. Flyget går kl 09.40 så vi får se om

Per-Inge Bergh
aipi i Claviers
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Hur mycket väger väskan?
söndag 22 oktober 2017 - Uppsalahem AB, Uppsala län, Sverige

Packa ner, packa upp, röra om lite i väskorna, packa ner! Nu får det vara nog! Väskan är proppfull och ändå är jag osäker på om allt är med! Nu tar vi kväll och försöker somna i god tid! Ahmed skjutsar oss till Arlanda i morgon!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Förberedelser inför resa.
söndag 8 oktober 2017 - Knutby, Uppsala län, Sverige

Nu har jag börjat packa. Och ska prova att dela vår resa genom resdagboken. Spännande o se om jag får det att funka.

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Manhattan, New York, USA
Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Paris

Paris

4 maj 2018 - 4 maj 2018

Anns första bussresa och Maries tredje. Nu börjar en fantastisk tid tillsammans och vi hoppas att den ska ge mersmak.

South Africa

South Africa

5 mars 2018 - 11 mars 2018

Travel diary to South Africa

Indien

Indien

27 december 2017 - 1 juni 2019

Familjen Odén till Indien

När en resa till Alanya inte räcker....

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Claviers

Claviers

7 november 2017 - 15 november 2017

En resa för att besöka vänner i byn Claviers, i bergen några mil väster om Nice. Jag hoppas få vara med om olivskörden och att få göra några cykelturer till byarna i omgivningarna.

Hurtigrutten

Hurtigrutten

23 oktober 2017 - 29 oktober 2017

Världens vackraste sjöresa enl resebyrån! Vi åker med Ms Polarlys från Bergen till Kirkenes!

Åhströms resa till USA

Åhströms resa till USA

12 oktober 2017 - 29 oktober 2017

En resa till Lindsborg för fira Sverige festivalen. och se den plats vår anfader Nils Åhström slog sig ned vid runt 1868. När han kom till America så tog han namnet Leonard N Holmberg då åäö inte fanns där och hans lillebror Sven hade redan tagit Holmberg. Vi flyger till Wichita och bilar där ifrån. Efter våra 3 dagar i Lindsborg ska vi bila till New York. vår livs resa, då även vår son lider av obotlig epilepsi så vi kommer få spänning. Erica Magnus Niklas

Volontär

Volontär

9 december 2017 - 4 februari 2018

Sjukvårdsarbete, landsbygden i Filippinerna.

Ann-Sofie Perlinger
Perlinger