Uppsala län

Skatter och skatter
tisdag 15 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

En dag fylld av historiska skatter!En del av dem upplevde vi i skattkammare, och domkyrka, andra på bibliotek/utställning och några ute i vår omgivning!Morgonens första besök var i Uppsala domkyrka. Halva gruppen började i skattkammaren i norra tornet. Där fanns något så otroligt som

En härlig dag bland högar och stenar!
måndag 14 oktober 2019 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Tidig morgon påbörjade vi resan genom Blekinge och när alla kommit på bussen styrde vi norrut. Efter fikapaus utanför Lammhult och lunchpaus i Vadstena började vi närma oss äventyret! Vi rivstartade efter lunch med frågesport/slutprov på Mälardalskunskaper. När vi konstaterat att alla

South Afrika
måndag 14 januari 2019 - Enköping, Uppsala län, Sverige

the firs Day we arrived se were pretty tired so wejust checked inte the hotel and after that we took a little walk around our neighborhood to get to know it a bit and feel the spirit of Afrika. When we cam from to the hotel we realised that we ohly hav 3 bags whit os but when we started the trip

Jesper Sand
Jespersandroden i JSR ND PR
Senast aktiv - från Grillby, Uppsala län, Sverige
Gränby c
fredag 20 juli 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemifrån till Uppsala, gränby centrum  att vara exakt. Sladda in på Forex precis innan stängning för att växla till sig lite Kroatisk valuta. Sen köpa korsordtidningar...

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Dagen före dopparedagen...
fredag 11 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Redan tidigt i vintras kom erbjudandet att åka till Kina med en bunt geocachare. Efter att Mona (Ragnaz) pratat ihop oss, bookade vi och avresa var ett faktum! Sedan dess har vi hunnit planera, fundera, åka till Stockholm för att fixa visum och flrberett lite med...  Så i morgon är det

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Startat upp dagboken
söndag 18 mars 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Denna resedagbok har jag Marie startat för min jobbarkompis Ann och mig. Nu hoppas vi på många härliga stunder framöver och vi startar i maj 2018 med en bussresa till Paris.

My trip to South Africa
måndag 5 mars 2018 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hello guys! We just came back from our 7-day trip to South Africa. We had a lot of fun and thankfully we had a lot of luck with the weather there was a lot of sunny days. First we went to the airport in Stockholm to begin our trip to Johannesburg. We had to stop in Dubai to change flights and then

Sa17A
SA17A i South Africa
Senast aktiv - från Australien
Packa, packa, packa
onsdag 27 december 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Planet till Indien går 19:50 ikväll. Efter dagar av packning så ska det bli ruskigt skönt att sätta sig på Arlanda och konstatera att det inte går att göra mer nu.

Resa i Sverige; Mälardalen

Resa i Sverige; Mälardalen

14 oktober 2019 - 17 oktober 2019

Hösttermin innebär en resa i vårt vackra land! Västergötland, Värmland, Gotland, Småland, skånska slott , Stockholm och Göteborg...nu drar vi snar till Mälardalen! Följ oss på vår resa!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

Till Östern med Resten, Konnichiwa, Japan!

6 maj 2019 - 18 maj 2019

Hit och dit i Japan

JSR ND PR

JSR ND PR

14 januari 2019 - 28 januari 2019

Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Paris

Paris

4 maj 2018 - 4 maj 2018

Anns första bussresa och Maries tredje. Nu börjar en fantastisk tid tillsammans och vi hoppas att den ska ge mersmak.

South Africa

Familjen Odén till Indien

Claviers

Claviers

7 november 2017 - 15 november 2017

En resa för att besöka vänner i byn Claviers, i bergen några mil väster om Nice. Jag hoppas få vara med om olivskörden och att få göra några cykelturer till byarna i omgivningarna.

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor