Enköping S

Packning pågår...
söndag 6 februari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

Äntligen! 5 dagar kvar sedan bär det av. Resväskor är framtagna, sommarkläder dammas av och tvättmaskinen jobbar för fullt.

F'orsta etappen avklarad!
fredag 28 januari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

Första etappen är avklarad! Tidigt i morse tråfades Mats och jag vid incheckningsdiskarna 18-21 på terminal 2 på Arlanda. Något sömndruckna kramade vi om varandra och konstaterade att det nu äntligen var dags för det stora äventyret!!! Men så insåag dtckars Mats att Tina tänkte öppna

Förberedelser!
torsdag 27 januari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

Var på ett lokalt gym här i Knivsta under kvällen. Gick med kängor och 20 kilo på ryggen på gymets löpband. Fick en och annan undrande blick, va tusan gör han.... Kände bara att jag ville testa att gå uppför under en timme med full packning. Det är ändå så dagarna kommer att se ut

Flipp eller flopp att hitta flip-flop
tisdag 25 januari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

... det är inte så lätt att hitta flip-flops i januari, inte här i Svea rike i alla fall. Antar att det mesta som vi kommer att behöva finns att köpa på Bali till ett säkert mycket förmånligare pris. Ska kanske vara lite "wild and crazy" och bege mig ut på resa utan att vara så himla

Inser att resan är nära
måndag 24 januari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

Hoppsan vad tiden går fort... inser nu att det är dags att börja förbereda. Pass ska ordnas, valuta fixas, sommarkläder ska fram osv, osv...

Senast aktiv - från Enköping S, Uppsala län, Sverige
Drömmen om att bestiga Killimanjaro, Afrikas tak.
tisdag 18 januari 2011 - Enköping S, Uppsala län, Sverige

Det börjar inte bra! Här har jag suttit och gnetat med höger pekfinger och med mitt vänstra pekfinger i nästan 2 timmar. Fått till en helt ok presentation av hela historien och bakgrunden till hela resan. Bara för att kort därefter konstatera att HELA skiten är som bortblåst, finns inte

Expedition Killimanjaro

Expedition Killimanjaro

28 januari 2011 - 12 februari 2011

Expeditionens syfte är att vi alla, 4 personer ifrån Sverige och 3 ifrån England. Lyckas med att bestiga Killimanjaro, Afrikas tak, 5892 möh. Med livet och alla lemmar i behåll. Att vi alla kommer att komma ihåg resan som en fantastisk, och med massor av positiva minnen ifrån äventyret. Efter allas psykiska och fysiska förberedelser inför resan och med en utrustning som är den bästa man kan köpa för pengar. Ser det mycket ljust ut för en lyckad och framgångsrik expedition. Jag önskar oss, LYCKA TILL!

Indonesien, Bali

Indonesien, Bali

11 februari 2011 - 26 februari 2011

Semesterresa till Bali med hela familjen.

Git Karlsson
Snalkarring