Knivsta

checklista
onsdag 12 december 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

T - 1 dag. Checklista: Jobbat färdigt - check Sparat pengar - check fått en lagom dos vinter - check Sparat fram hår för semestertoffs - Inte check lurat fram alla dryga papper - check? känslan att pysa ifrån alla dryga polare - Bra Känslan att resa iväg med den drygaste av dem -

mindre än två veckor kvar.
söndag 9 december 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Jösses! Nu är det bara 11 dagar kvar. Vi har löst det första problemet. Det här med resväskor. Vi hade jättetur. Handlade på Coop Forum och såg att de hade utförsäljning. Vi köpte två gigantiska. Sen ska vi låna en av Kickis mamma också. Betalningen av huset är klar. Hyrbil med

pema01 i Florida
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
mindre än två veckor kvar.
söndag 9 december 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

pema01 i Florida
Vänta vänta
onsdag 21 mars 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Nu har vi packat klart och väntar på att Alex och Emelie ska komma, sen en tidig kväll för imorgon häntar taxin kl 05.00. usch så tidigt, det blir frukost på Arlanda. Vi får hoppas att vi hittar en dator där långt borta. Vi hörs

Packning
onsdag 21 mars 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Som vanligt min noja för att packa för mycket, för lite, för tungt mm. Nu verkar det i alla fall som om det blir någorlunda rätt, men man kan ju alltid shoppa.

En natt i Patong
lördag 11 februari 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Andra kvallen i Thailand spenderades i Patong. Vi bodde som sagt pa ett hotell som en bekant till Bella agde super fint! Vi at en god middag och gick sedan en svang och gick forbi alla transvestiter och prostituerade pa patongs bargata. Vi har aldrig sett nagot liknande! Just nu befinner vi oss pa

josefinsundh i Thailand och Australien
Dagen med stort D
onsdag 8 februari 2012 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Nu är dagen äntligen här! Trodde ett tag att den aldrig skulle komma. Men det gjorde den ;) Planet går ikväll kl 18.50 så nu är dom sista förbredelserna igång. Allt är fixat så nu är det bara att packa ner allt i ryggsäcken. Vi har en lång resa framför oss vi kommer komma fram till

josefinsundh i Thailand och Australien
Sihanoukville
söndag 20 november 2011 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Heej yaa ! Nu har vi antligen fatt kommit till stranden sa vi har fatt sola och badat, RIKTIIGT SKONT! Staden heter Sihanoukville, ett valdigt fint stalle med mycket harligt folk! Vi tog ju nattbuss hit och da hade vi fatt en ankomst tid pa kl 6 pa morgonen men bussen stannade vid 5 men da var ju

Livet utan en biltuta
söndag 13 november 2011 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Heeeej alla suecos :) I torsdags landade vi pa bangkoks flygplats och nej det var ingen oversvamning dar sa vi hade kunnat stanna men ist drog vi vidare direkt till Kambodja. Men for att ta oss dit var vi ju tvungna att hitta bussen dit, sa vi borja fraga runt hur vi kom till en busstationen dar

Packningspanik, stress, ångest och längtan!!
måndag 7 februari 2011 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Jag tänkte att ni där hemma som vill kan kika här på resdagboken om vårt äventyr i Thailand, kommer skriva dagbok och lägga upp bilder! Nyss var det över 400 dagar kvar och nu bara tre, vart tog tiden vägen??? Visserligen har Tuva gjort att tiden bara rasat iväg och nu är det äntligen

Sofia Boman
familjenboman i Föräldraledighet i Kamala
Senast aktiv - från Phuket, Phuket, Thailand
"det här är början, på det stora äventyret"

"det här är början, på det stora äventyret"

13 december 2012 - 18 mars 2013

För att hedra en mycket stor och en gång i tiden framgångsrik man, har jag döpt min resa efter (kokain)Ola Lindholms catchfrase från Wild Kids. Ta hand om dig Ola.

Florida

Florida

20 december 2012 - 5 januari 2013

Mexico - sol,bad,delfiner och pyramider

Mexico - sol,bad,delfiner och pyramider

22 mars 2012 - 6 april 2012

Nu åker vi till varmare land för att bada, sola, simma med delfiner och titta pyramider

Thailand och Australien

Thailand och Australien

8 februari 2012 - 10 april 2012

2stegfrånparadise (ASIEN)

2stegfrånparadise (ASIEN)

10 november 2011 - 31 mars 2012

Hola! Nu bär det av till Asien, än sålänge har vi Thailand, Laos, Malaysia och Indonesien inbokat och så kommer vi köra igenom ländernas bästa platser! Jag åker med två super söta tjejer som jag träffat i Oslo, Lisa och Jenny. Ni kommer även kunna följa oss på vår blogg www.2stegfranparadise.spotlife.se Kommer ni på några fina tips eller platser ni vet är kul att besöka så är vi super glada för det! Puss & Kram / Julia :)

Föräldraledighet i Kamala

Föräldraledighet i Kamala

10 februari 2011 - 4 mars 2011

Jag, min man och vår lilla tjej ska avnjuta tre härliga veckor i Kamala, Thailand!!

jordenruntresan

jordenruntresan

11 februari 2011 - 14 april 2011

Resan går från Arlanda via Bangkok till Singapore. Därifrån fortsätter vi till Australien med Sydney som första anhalt. Vi reser vidare till Blue Mountains, Surfers Paradise vid Guldkusten, Ammamoor utanför Gympie. Från Brisbane flyger vi sedan till Cairns och sedan tillbaka till Brisbane och vidare till Fiji. Efter 17 nätter på Fiji bär det av tillbaka till Brisbane för vidare befordran till Auckland, Nya Zeeland där vi hoppas se så mycket som möjligt av Nordön på 10 dagar. Från Auckland blir det sedan en 12-timmarsflygning till San Fransisco där vi stannar några nätter. New York blir nästa stopp och vi flyger hem med SAS därifrån och hoppas att våren har kommit till gamla Svedala då.

Asien

19 september 2010 - 5 mars 2011

Thailand

Thailand

29 oktober 2010 - 20 november 2010

Åka runt i Thailand med Daniel. Vi åker först till Phuket för att sedan resa vidare.

Linda, Jonas Och Astrid
Utflykter