Knivsta

Hemma...
tisdag 18 januari 2011 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

... sedan två veckor tillbaka. Och nu har jag laddat upp massor med bilder! Kolla gärna i fotoalbumet, nu ska de vara i lite ordning också. Det känns nästan overkligt att titta på bilderna så här i efterhand - alla häftiga saker vi sett och gjort och alla mysiga, lata stunder. Tjejerna

Reseplanering och bokningar
lördag 25 december 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Efter många veckors funderande och planerande besökte vi den 26 oktober 2010 Camilla på Resia i Uppsala. Med stort tålamod med våra ändringar hit och dit bokades slutligen de huvudsakliga flygresorna. Nu hade vi en ram att jobba vidare utifrån och både Nettan och jag har tillbringat många

Birgitta Lindekrans
badisarna i jordenruntresan
Packa, fixa och vänta..
fredag 29 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Hejsan. Detta blir vårat första inlägg i dagoken för våran efterlängtade resa till Thailand. Vi gick upp klocka 8.30 för att äta frukost och vakna till och börja packa. När detta var gjort, hyfsat smärtfritt + att Therese passade på att kasta lite gamla kläder, började vi

Therese Bergström
ThereseBergstroem i Thailand
Vietnam
onsdag 20 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

For tillfaller befinner vi oss nu i Vietnam i staden Ho Chi Minh. Planen va att harifran aka vidare langs kusten o upp till Hanoi. Dock fick vi igar av en ren slump veta att de inte gar nara bussar norrut for tillfallet eftersom de e stora oversvammningar i ovre delen av landet (dock saljer de

Ylva-Lina Berghlund
Symbios i Asien
Senast aktiv - från Knivsta, Uppsala län, Sverige
närmare kan man inte komma
söndag 17 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Nu, NU är den tiden som var väldigt långt bort förut, alledes precis nu..med enklare mening så berättade jag precis att dagen idag kändes vääldigt långt borta då vi bokade för ca 6 månader sedan, typ. Vi åker den 18e oktober, det är den 17 going on 18e om exakt 1h.. Vi ska ju bort,

Starten pa var resa
torsdag 7 oktober 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Hejsan hoppsan! Vi lever an friska och glada! Flyget gick forvanansvart bra. Mellanlandningen i Doha pa 13 timmar spenderades till storsta delen i ett tyst vilorum dar vi lyckades sova nagra timmar. Det var intressant att se deras kultur och vi hade garna spenderat nagra dagar dar. Vi hamnade

Ylva-Lina Berghlund
Symbios i Asien
Normal resfeber?
onsdag 15 september 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Här sitter man äntligen. Efter dagar som blev till veckor som förvandlades till månader och år. Äntligen har jag agerat och bokat den här resan som jag drömt så om. Slutsnackat, nu är det bara handling som gäller! Ett steg närmare mitt mål om att kunna fem språk "flytande". Allt är

Elin Carlsson
minielin i det spanska äventyret
Att komma hem
måndag 26 juli 2010 - Knivsta, Uppsala län, Sverige

Konstigt att komma hem till sitt första hem igen. Inte ha någon aning om vilka av ens grejer mamma har slängt. Inte fatta hur mycket som ändrats när man var borta. Få sin kopp som man drejat själv med posten från England- sönderslagen under frakten. Men ändå vara välkommen hem. Ändå

Karolin Joelsson
KarolinJ i Volontärår i England