Östhammar

forts Jamaica maj 2012
onsdag 6 juni 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

tillbaka till stan till kvallen eftersom det skulle vara dans intill marknaden. Vi satt vid Biz och jag drack nagra muggar fisksoppa och smakade pa grot, det ska jag ata ikvall igen det var jattegott jordnots honumgsgrot. Jag brukar ata en kottpatties pa verandan till typ Mc Donalds intill

Jamaica maj 2012
onsdag 6 juni 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Checkat in på Arlanda Rest and fly, efter att ha växlat till Jamaicadollar på Forex, har bäddat sängen och hoppas det blir lugn natt fick rummet närmast receptionen. Flyger imorron 7.20 till Jamaica och landar efter 19 timmar och mellanlandning i London och Miami, klockan är 20.15 när jag

Jamaica torsdag 17 maj
torsdag 17 maj 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

har inte varit till internet sa manga ggr har sa har inte tid skriva har utan det far bli i facebook bara. de flesta har har val facebook ocksa. Om inte gar det nog soka mej under Ingrid Johansson och kolla fotona efter mej om det finns manga, och lasa dar istallet.

Foton fr reggaekryssningen
lördag 5 maj 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Nu finns foton inlagda

IJ i Reggaekryssning
lördag 5 maj 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Reste till Monica i Rinkeby lördag och båtkryssningen var två dygn fr söndag em till tisdag fm Några utdrag från facebook Sitter pa Romantica/baten i Riga Estland, pa reggaekryssning, soligt och varmt pa soldack I lordagskvall var Monica o jag pa forkvallsreggae vid Fridhemsplan klockan blev

IJ i Reggaekryssning
Foton från Gambiaresan klara
fredag 13 april 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Nu finns fotona klara på resedagboken, dröjer lite innan de kommer till facebook. Hittade ju en fin Bob Marley-rastaklänning till lilla Ma 3 år i höst så då blev hon lika klädd som mormor

Senast aktiv - från Malung, Dalarnas län, Sverige
Hemma igen och lite tillägg
tisdag 10 april 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Blev inte så mycket dagbok skriven denna resan, internet var otroligt långsam nu och elen ofta borta. Lustigt hur många gånger då jag skulle hem till Cape Point från Bakau, som Bob Marley-tuktuken dök upp just precis i rätt sekund då jag kom från ngn tanka el taxi så kom just den med

onsdag 4 april
onsdag 4 april 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Har packat det mesta efter frukost idag innan lunchen hos Fatou. Glomde skriva igar att till slut verkade det fungera mwed min bunt adresslappar istallet for pass eller idkort men sa hittade de ju min registrering tva ggr forresten i mars i ar. Brukar ju spara Oumie till sista dagarna och de tva

tisdag 3 april
tisdag 3 april 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Har idag varit till Aficell for tredje gangen alltid lika omstandigt, fast idag blev det bara tre diskar. Men de ville sanda hem mej fran de tva forsta efter pass eller id. Jag skulle bara betala 100 D for att behalla numret ett ar, 50 D ar 6 manader och jag har ju tre veckor mer hemma. Men jag sa

Tempel
söndag 1 april 2012 - Östhammar, Uppsala län, Sverige

Helgens program har varit späckat med sight- seeing.. Har varit på säkert 5-6 stycken olika tempel, fantastiska... PÅ ett provade vi även att be till gudarna, God of Fortune... Hoppas det funkar ;) Vi har även hunnit med att varit på glassfabrik och pappersparaplytillverkning. Vi fick även

Jamaica

Jamaica

7 maj 2012 - 30 maj 2012

Till Jamaica för första gången, inbjuden av reggaesångare

29 april 2012 - 1 maj 2012

Reggaekryssning One Love Sound

Taiwan

Taiwan

29 mars 2012 - 20 april 2012

Studieresa till Kaoshiung i Taiwan med kursen Global farmaci. Vi är 9 farmaceutstudenter vid Uppsala universitet som tillsammans med våra kursledare kommer besöka Taiwans läkemedelsverk, läkemedelsföretag, sjukhus och universitet bl.a. Målet med resan är att jämföra Taiwan och Sverige ur en farmaceuts perspektiv. Jag och tre till kommer stanna en vecka utöver studieresan för att utforska ön ur en turists perspektiv... Välkommen att följa min resa..

Gambia 38 ggn på 36 år

Gambia 38 ggn på 36 år

7 mars 2012 - 6 april 2012

Till Gambia 8 mars 4 veckor, 38e gången på 36 år, men tråkigt att Fatous rum som brann ner helt, ett år sen i dag på Valentine natt, fortfarande inte är uppbyggt, då hon inte haft någon annan hjälp än från mej, så nu är väggarna yttertaket och fönstren klara, men inget har ju hänt sen jag reste hem slutet av november och byggde färdigt gaveltrekanterna upp till plåttaket med 92 cementblock, så nu saknas innertak, dörrar och golv, få se om jag får ngt över när jag ska resa hem nu, de sover fortf 5 pers i moderns rum-säng som blivit klart nyligen, förut i broderns rum alla, först på madrass bara. Så om någon kan hjälpa till med något litet bidrag vore tacksamt, om det någonsin ska bli klart

Tanzania

Tanzania

17 september 2011 - 10 november 2011

Familjen Nordgren i Thailand 2011

Familjen Nordgren i Thailand 2011

10 mars 2011 - 28 mars 2011

Den 10/3 drar vi till Thailand för att besöka Bangkok - Koh Samet - Koh Chang och sen avsluta med shoppingdagar i Bangkok.

Bröllopsresa SydAfrika

Bröllopsresa SydAfrika

12 februari 2011 - 4 mars 2011

Vi kommer att landa i Johannesburg, därefter åker vi på safari i Kruger Parken i 4 dagar. Sen flyger vi vidare ner till Port Elizabeth där vi hämtar upp vår hyrbild och tar oss längst kusten til kapstaden under 2,5 v tid :)

Jorden runt i 4 länder

Jorden runt i 4 länder

16 januari 2011 - 22 februari 2011

Då var de dax igen att bege sig ut i vida världen. Denna gång ska Tokyo, Nya Zeeland, Tahiti, Bora Bora, och Kalifornien besökas. Följ med mig och Danne runt. Vi ska försöka uppdatera här och på våran blogg: http://twocratesofsoda.blogspot.com/ så ofta vi kan. Kramar på er alla vi är snart tillbaka

En galen resa

En galen resa

13 januari 2011 - 12 mars 2011

Thailand över jul och nyår

Thailand över jul och nyår

21 december 2010 - 11 januari 2011

Vi flyger till Bangkok och stannar där i minst 2 nätter, sen får ve se :)

Karl Karlsson
Krangel