Östhammar Ö

Öregrund
tisdag 17 juli 2012 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Måndag: Distans: 0 M, Vind Växlande, FÖG: 0 kn. Efter en veckas segling tog vi en välbehövlig vilodag i Grisslehamn till skeppshundens stora lycka. Robert och Selma kunde inte sova lika länge som Sofie ville så det blev uppstigning vanlig tid i alla fall. Efter frukost och övriga

Plan
torsdag 8 december 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Planeringen klar

Hagmarkens skola
onsdag 19 oktober 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Hagmarken is a school in Bälinge, outside Uppsala (Sweden). They have been talking about the world and sent me out on a trip around the world. I´m so glad they did that - I love to travel and meet new people.

Kathmandu igen
söndag 6 november 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Far nog gora en liten revidering angaende Kathmandu. Min beskrivning av staden i gardagen inlagg var nog i negativaste laget. Idag har vi varit pa en lang spannande rundvandring enligt beskrivning i Lonely Planet och sett massor av gamla statyer, tempel och gud vete allt. Nu ska vi straxt fa

Nepals huvudstad Kathmandu
lördag 5 november 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Anlande hit igar efter en lang bussresa igen :) Vagarna har ar inte precis battre an i Indien. I Nepal finns bara en stor vagkorsning - tar man till vanster hamnar man i Pokhara och vagen till hoger leder till den myntomspunna staden Kathmandu. Vagarna har i stort sett obefintliga racken, men

Pokhara i Nepal
torsdag 3 november 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Denna fantastiska resa är nu inne på andra halvlek och lite till. Det har varit lite trassel med att komma ut i cyberrymden, men ska försöka göra en liten resumée över de dagar som passerat. Khajuraho 24-25 Denna by är berömd för tempel byggda under medeltiden som är dekorerade med

Senast aktiv - från Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige
Varanasi, Indiens heligaste och äldsta stad.
onsdag 26 oktober 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Anlände hit idag och just nu tar vi det lite lugnt på hotellet efter många timmars bussåkande. Vi har inte färdats så jättemånga mil, men Indiens vägar är mycket fjärran från våra så det tar tid... Sedan den fantastiska upplevelsen i djungeln så åkte vi samma väg tillbaka denna

Tigerjakt
fredag 21 oktober 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

Vackning 05:00. Forvantan och spanning ar hog nar vi satter oss i de stora jeeparna. Rathambhores tigerreservat ar valdigt stort och indelat i fyra zoner. Har finns 35 tigrar, ca 50 leoparder och en mangd andra djur... Vi aker in i zon 1 och dar pa den radbruna sanden ser vi spar av

Mot tigerreservat
fredag 21 oktober 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

En aventyrlig resa pa 22 mil genom Indiens landsbygd, dar ca 10 mil av vagen bestod av grus/sand. Fardades genom sma och stora byar. Kossarna strosade runt eller lag langst vagen ibland mitt pa. Grisar bokade runt i sophogar. Familjer skotte sin dagliga hygien vid en vattenpump. En kavalkad av

Jaipur
fredag 21 oktober 2011 - Östhammar Ö, Uppsala län, Sverige

2011-10-18 Lamnar den myllrande och fascinerande staden Delhi. Resan gar mot Jaipur, den rosa staden. Nastan hela vagen pagar byggandet av en ny modern vag. Vi besoker Amber fort, Vindarnas palats (byggdes for att kvinnorna skulle fa en glimt av varlden utanfor) och the City palace. Det ar

Harmony mot Luleå

Harmony mot Luleå

9 juli 2012 - 5 augusti 2012

Vi seglar hem vår nyinköpta segelbåt, en Monsun 31. Resan startar i Oxelösund och ny hemmahamn kommer att bli Luleå. Vi seglar inomskärs längs Svenska ostkusten. Besättningen består av: - Selma (Skeppshund) - Sofie - Robert

Vietnam årskiftet 2011-2012

Vietnam årskiftet 2011-2012

19 december 2011 - 23 januari 2012

19/12 15:30 Start (bil)Öregrund - Arlanda 18:55 Flyg Arlanda till Warszawa 22:40 Flyg Warszawa till Hanoi 20/12 18:10 Flyg Hanoi till Nha Trang 20:15 Transfer till Hotell 21:00 Checkar förhoppningsvis in på Yasaka Saigon Resort Hotel & Spa [4*], 23,5 timmar efter att vi lämnade Öregrund. Här tänker vi stanna 1 vecka och bara slappa och surfa. 28/12 Tar vi Taxi till Da lat där vi stannar i 4 dagar 1/1 Tar vi taxi till Saigon där vi stannar i 6 dagar 6/1 Flyger vi från Saigon till den sydligaste ön Phu Quoc (endast 30 mil från Malaysia). 11/1 Flyger vi från Ön via Hanoi till Hai Pong sedan med bil till Ha long bay (endast 15 mil syd Kinesiska gränsen)där vi stannar 1 vecka, för att sedan ta taxi till Hanoi där vi stannar ett par dygn. 23/1 00:10 Påbörjar vi hemresan och hoppas att vi når Arlanda redan 09:50 [tidskillnad 6 timmar] efter att ha upplevt förhoppningsvis väldigt mycket !!

Round-the-world-trip

Round-the-world-trip

19 oktober 2011 - 31 december 2015

Follow Nalle around the world.

Indien-Nepal

Indien-Nepal

14 oktober 2011 - 15 november 2011

Fjärran lockar... Abu Dhabi

Fjärran lockar... Abu Dhabi

1 november 2011 - 1 november 2012

Ett år i AD med familjen

Australien, Sydkorea och Sydostasien

Australien, Sydkorea och Sydostasien

5 september 2011 - 29 februari 2012

Reser till Australien med Caroline och Sofia T för att eventuellt volontärarbeta på olika farmar i ca två månader via organisationen WWOOF. Därefter blir det Sydkorea för att träffa vänner från det senaste äventyret i Israel. Efter att har frusit i Sydkorea bär det av mot Vietnam där också en annan tjej vid namn Sara hakar på. Sedan är tanken att vi ska backpacka oss igenom de flesta länderna i Sydostasien. Blir borta i sex månader denna gång!

Näske - Göteborg med båt

Näske - Göteborg med båt

15 juli 2011 - 14 augusti 2011

Vi ska inte jorden runt, men vi tänkte åka båt till Göteborg. Det blir säkert några naturhamnar, men vi trivs även bra när det är lite mer civiliserat med bra sanitets möjligheter samt någon restaurang, krog eller pub. Resan ner till Göteborg är planerad att göras i två etapper, Näske – Nyköping med större delen av resan i Stockholms skärgård och Nyköping – Göteborg via Göta och Trollhätte kanal.

Ecuador

Ecuador

1 mars 2011 - 18 mars 2011

åker ner för att se oss omkring. tar gärna emot tips och råd om Quito och Ecuador. fler som befinner sig här och vill ses för gemensamma äventyr?

Jungfruturen med Nord West 420  MY5

Jungfruturen med Nord West 420 MY5

23 juni 2010 - 29 juli 2010

Fläskiga Helga on Tour 2010

Fläskiga Helga on Tour 2010

18 juni 2010 - 25 juli 2010

Segling via Väddö kanal till Öregrund, Åland Kökar och ?

Nils Erik Lundberg
NickeLu