Uppsala län

Gränby c
fredag 20 juli 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemifrån till Uppsala, gränby centrum  att vara exakt. Sladda in på Forex precis innan stängning för att växla till sig lite Kroatisk valuta. Sen köpa korsordtidningar...

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Dagen före dopparedagen...
fredag 11 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Redan tidigt i vintras kom erbjudandet att åka till Kina med en bunt geocachare. Efter att Mona (Ragnaz) pratat ihop oss, bookade vi och avresa var ett faktum! Sedan dess har vi hunnit planera, fundera, åka till Stockholm för att fixa visum och flrberett lite med...  Så i morgon är det

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Startat upp dagboken
söndag 18 mars 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Denna resedagbok har jag Marie startat för min jobbarkompis Ann och mig. Nu hoppas vi på många härliga stunder framöver och vi startar i maj 2018 med en bussresa till Paris.

My trip to South Africa
måndag 5 mars 2018 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Hello guys! We just came back from our 7-day trip to South Africa. We had a lot of fun and thankfully we had a lot of luck with the weather there was a lot of sunny days. First we went to the airport in Stockholm to begin our trip to Johannesburg. We had to stop in Dubai to change flights and then

Sa17A
SA17A i South Africa
Senast aktiv - från Australien
Packa, packa, packa
onsdag 27 december 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Planet till Indien går 19:50 ikväll. Efter dagar av packning så ska det bli ruskigt skönt att sätta sig på Arlanda och konstatera att det inte går att göra mer nu.

On the road again
tisdag 7 november 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Tisdag morgon 7/11. Jag lämnade Karlstad busstation kl 03 som planerat, för första etappen på resan. Nu är klockan 07.05 och jag skulle ha varit på Arlanda om fem minuter, men det är stopp på E18, vid Ekolsundsbron och även dit är det en bit kvar. Flyget går kl 09.40 så vi får se om

Per-Inge Bergh
aipi i Claviers
Senast aktiv - från Claviers, Provence-Alpes-Côte d'Azur, Frankrike
Hur mycket väger väskan?
söndag 22 oktober 2017 - Uppsalahem AB, Uppsala län, Sverige

Packa ner, packa upp, röra om lite i väskorna, packa ner! Nu får det vara nog! Väskan är proppfull och ändå är jag osäker på om allt är med! Nu tar vi kväll och försöker somna i god tid! Ahmed skjutsar oss till Arlanda i morgon!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Förberedelser inför resa.
söndag 8 oktober 2017 - Knutby, Uppsala län, Sverige

Nu har jag börjat packa. Och ska prova att dela vår resa genom resdagboken. Spännande o se om jag får det att funka.

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA