Uppsala län

Förberedelser
lördag 7 oktober 2017 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

63 dagar kvar tills flyget går mot Filippinerna och volontärarbetet. Ska bli så berikande att få arbeta med sjukvård i ett annat land. Hoppas jag kan bidra med mycket till många med min lilla yrkesroll som undersköterska. Det är en hel del som ska ordnas innan. Flygresan är bokad och jag

Tillbaka från flygplatsen
lördag 9 september 2017 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

Nu har vi kommit hem från flygplatsen och efter en lekstund i trädgården och lite lunch tar vi och vilar lite.

Åter hemma efter en extra kryddad avslutning
lördag 29 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Dag 14: Hemfärd Efter frukosten åkte vi 08.15 ut till flygplatsen för och påbörjar vår resa hem. När vi kom fram såg vi att planet skulle avgå 2 h senare än beräknat. Det var ju ingen bra början, resan är ändå tillräcklig lång (11,5 h) och den blev ytterligare förlängd p gr a

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Snart dags att ge mig ut på nya äventyr
söndag 9 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är det inte många dagar kvar tills jag ger mig ut på nya äventyr. Den här gången till Mongoliet. Jag vet inte hur stor kontakt jag kommer att kunna ha med omvärlden, eftersom jag kommer att befinna mig långt från civilisationen och i stort sett ett väglöst land (endst 90 mils vägnät

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Resans avslutning
tisdag 20 juni 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur. Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in. Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök

Gunilla Gustafsson

resdagbokensupport i testresa
Senast aktiv - från Taleigao, Goa, Indien
2 dgr till värmen
söndag 26 mars 2017 - Uppsala län, Sverige

2 dgr till avfärd mot värmen igen. Uppsala jättefint. Varit en tur p centrum med långpromenad hem. Mycket vila ..man är tydl trött. Ser fram emot värme o bad glada människor ..god mat . 🌴🌴🌴🌴🌴🌞🌞🌞

Kristina  Mendy
sigrid 43 i Gambia 21 ggr
Senast aktiv - från Uppsala län, Sverige
Nedräkningen har börjat
måndag 20 februari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nedräkningen har börjat för min avfärd till Burma på lördagmorgon den 25 febr.  Jag har  nu lagt upp min resa på den nya versionen av Resdagboken och vill testa om det fungerar, som det ska. Var snäll och meddela mig innan fredag, om ni nås av detta inlägg, så jag vet att dagboken

Faludalkullan i Vägen till Mandalay, Burma
I morgon bär det iväg
onsdag 18 januari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Packningen börjar blir klar. Så himla svårt att packa för tre veckors bortovaro! Imorgon startar vi kl 12 härifrån, 14.40 går flyget till Frankfurt, några timmars paus där  och vid 21-tiden åker vi vidare. När vi kommer fram till Johannesburg efter 12 timmars flygning, ska vi direkt ut

Gunilla
GunillaOson i Stora Sydafrikaresan 2017
Senast aktiv - från Centurion, Gauteng, Sydafrika
Det närmar sej.
lördag 14 januari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Vi lägger fram och tar bort. Det är ju sommar och varmt så man behöver nog mindre kläder än man tror. Jag vill gärna resa med lätt bagage och hellre tvätta påvägen.Vaccinationer? Nja, vi har ju Havrix.Sololja, solglasögon, bredbrättad solhatt och myggmedel, visst. Lite div. mediciner