Uppsala län

Packa, packa, packa
onsdag 27 december 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Planet till Indien går 19:50 ikväll. Efter dagar av packning så ska det bli ruskigt skönt att sätta sig på Arlanda och konstatera att det inte går att göra mer nu.

On the road again
tisdag 7 november 2017 - Enköping, Uppsala län, Sverige

Tisdag morgon 7/11. Jag lämnade Karlstad busstation kl 03 som planerat, för första etappen på resan. Nu är klockan 07.05 och jag skulle ha varit på Arlanda om fem minuter, men det är stopp på E18, vid Ekolsundsbron och även dit är det en bit kvar. Flyget går kl 09.40 så vi får se om

Per-Inge Bergh
aipi i Claviers
Senast aktiv - från Molkom, Värmlands län, Sverige
Hur mycket väger väskan?
söndag 22 oktober 2017 - Uppsalahem AB, Uppsala län, Sverige

Packa ner, packa upp, röra om lite i väskorna, packa ner! Nu får det vara nog! Väskan är proppfull och ändå är jag osäker på om allt är med! Nu tar vi kväll och försöker somna i god tid! Ahmed skjutsar oss till Arlanda i morgon!

Annemarie Westblom
RianochLunkan i Hurtigrutten
Senast aktiv - från Trondheim, Sør-Trøndelag, Norge
Förberedelser inför resa.
söndag 8 oktober 2017 - Knutby, Uppsala län, Sverige

Nu har jag börjat packa. Och ska prova att dela vår resa genom resdagboken. Spännande o se om jag får det att funka.

Erica Åhström
Levalivetsresa i Åhströms resa till USA
Senast aktiv - från Lindsborg, Kansas, USA
Förberedelser
lördag 7 oktober 2017 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

63 dagar kvar tills flyget går mot Filippinerna och volontärarbetet. Ska bli så berikande att få arbeta med sjukvård i ett annat land. Hoppas jag kan bidra med mycket till många med min lilla yrkesroll som undersköterska. Det är en hel del som ska ordnas innan. Flygresan är bokad och jag

Tillbaka från flygplatsen
lördag 9 september 2017 - Bålsta, Uppsala län, Sverige

Nu har vi kommit hem från flygplatsen och efter en lekstund i trädgården och lite lunch tar vi och vilar lite.

Åter hemma efter en extra kryddad avslutning
lördag 29 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Dag 14: Hemfärd Efter frukosten åkte vi 08.15 ut till flygplatsen för och påbörjar vår resa hem. När vi kom fram såg vi att planet skulle avgå 2 h senare än beräknat. Det var ju ingen bra början, resan är ändå tillräcklig lång (11,5 h) och den blev ytterligare förlängd p gr a

Snart dags att ge mig ut på nya äventyr
söndag 9 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är det inte många dagar kvar tills jag ger mig ut på nya äventyr. Den här gången till Mongoliet. Jag vet inte hur stor kontakt jag kommer att kunna ha med omvärlden, eftersom jag kommer att befinna mig långt från civilisationen och i stort sett ett väglöst land (endst 90 mils vägnät

Resans avslutning
tisdag 20 juni 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur. Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in. Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök

Gunilla Gustafsson
GunLei i Utforska nya länder