Skutskär

Singapore 11 och 12 mars
torsdag 12 mars 2015 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Vi kom fram igår. Hotellrummet är rent men litet c:à 9 kvadratmeter, toan och duschen är tre kvadrat. Det finns inget fönster men luftkonditionerings - maskin som vi styr själva. Här slänger man ingenting sympatiskt tycker jag för det mesta. Plastlocket till to'an har en fantastisk patina,

Snart bär det iväg
måndag 9 mars 2015 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Nu har Berit snart packat färdigt. Hasse och jag tränar teknik. Nu ska vi försöka få till en bild. 7.00 imorgon lyfter planet.

Test
lördag 7 mars 2015 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

packar
lördag 7 mars 2015 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Hej detta är ett test

Förberedelser
fredag 29 mars 2013 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Halloj! Som överskriften säger så är jag mitt uppe i förberedelserna inför resan. Igår förnyade jag våra ESTA-ansökningar, skrev ut resebokningen, bokade vagnväska på airshells.se samt kollade tågtider. Det är såna där grejer jag gått och skjutit på då det känts som att jag

Tillbaka till verkligheten
söndag 23 september 2012 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Så var vi hemma igen, och allt var sig likt. Resan hem gick bra men det är allt lite drygt innan man är tillbaka i bostaden, ändå hade vi tur, vi behövde bara vänta på Arlanda ca 30 min innan tåget gick. Vi lämnade hotellet ca 8 på morgonen och kom till Skutskär 17.25. Nu har vi en

MitaoGille i Turkiet, Side
Väskorna packade
torsdag 13 september 2012 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Hejsan govänner! Nu är väskorna packade och i morgon em/kväll drar vi till Arlanda för en natt på Rest and Fly. På lördag morgon drar vi till Turkiet och det ska bli intressant efter som det är första resan dit både för mig och Gille. Vi hör av oss här när vi har någonting att dela

MitaoGille i Turkiet, Side
Senast aktiv - från Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige
Hemma igen och solen skiner även här
lördag 10 september 2011 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Hej! Här kommer ett sista avslutande inlägg på den här resan. Vi lyckades faktiskt njuta av gårdagen trots att vi visste att det var dags att resa hem. Resan hem gick bara bra och planet lyfte ca 30 minuter innan planerad avgång. Vi hade tur och fick sitta vid nödutgången, på planet igår,

Hemma igen!
tisdag 21 juni 2011 - Kolarvägen 15, Skutskär, Uppsala län, Sverige

Ganska precis tre veckor efter avfärden är vi på hemmaplan igen efter 16 timmars resa från vårt sista stopp på semestern, Lübeck (det inlägget överlåter jag åt de andra två), via Köpenhamn och Stockholm. Hemresan flöt på ganska bra. Enda problemet var tågbytet i Stockholm, från

Hemma!

Nu är vi hemma igen och jag kan ju säga som så att jag gärna skulle tagit med mig lite av Texas-värmen hem hit om jag kunnat. Vet ju att ni haft det varmt och skönt här hemma i ett par dagar, men nu blåser det fan isvindar och både igår och idag har det snöat. Inget som ligger kvar dock,

Martina Östlund

Vi åker bort tillsammans

USA no.4 (Nora-Mys!)

USA no.4 (Nora-Mys!)

4 april 2013 - 15 april 2013

I december blev jag moster till en helt fantastiskt söt liten Nora. Skype är jättebra för att hålla kontakt med sina nära och kära som bor långt bort, men när det kommer en ny liten människa blir man ibland lite ledsen av att inte kunna mysa och snuffa i håret PÅ RIKTIGT. Just precis därför blir denna resa av just precis nu! Jag tar med mig vår yngsta tjej på 10 månader, åsså min mamma =) Så välkomna att återigen följa med på ett hörn till Houston, TX =) Kan man börja kalla det mitt andra hem. Njo...vi kör på det! ;)

Turkiet, Side

Turkiet, Side

15 september 2012 - 22 september 2012

Hej! Vi blir tidigare och tidigare med att boka våra höstresor mao är 2012 bokad. :-) Det blir första resan till Turkiet för vår del och vi hoppas att detta kommer att bli bra: http://www.apollo.se/SE/vart-vill-du-resa/Europa/Turkiet/Side/Accomodations/Pages/TurquoiseResortHotelampSpa.aspx /Marita och Gilberth

Tågluff genom Europa

Tågluff genom Europa

30 maj 2011 - 24 juni 2011

Dags för mitt livs första "egentliga" utomlandsresa. Jag och två kompisar, Joakim (Thardar) och Sandra (Sagi) åker på måndag och blir borta i tre-fyra veckor. Vi börjar med Köpenhamn där vi är framme på tisdag morgon och därefter seglar vi vidare på rälsen söderut mot Tyskland. Därefter får vi se var vi hamnar. Vi har åtminstone några hållpunkter inplanerade: Grekland, Venedig, Rom och Skottland. Ska bli så roligt! :)

Kreta-Chania/Kalamaki

Kreta-Chania/Kalamaki

2 september 2011 - 9 september 2011

Hej på er! Nu är höstens Greklandsresa bokad i ovanligt god tid. Det passade bra att boka resan idag när vi satt här och suktade över att vi för ett år sedan satt på planet på väg till Thailand. Hälsningar Marita o Gille

USA no.3

USA no.3

14 april 2011 - 28 april 2011

Återigen styr vi mot Houston och min kära syster som är bosatt där sedan runt 10 år tillbaka. Denna gång följer familjens småttingar med, Hillevi 3½ år och Othilia 1 år, samt min rara mor. Planerna är att ta dagen som den kommer. En Dallas-trip hade varit kanon och likaså ett besök på Barnens museum som jag hört har rustats rejält! I skrivandets stund är det fyra månader kvar tills vi åker. Känns som en evighet men snart hoppar vi över på nästa år och då känns det helt plötsligt inte så långt bort... =0) Välkommen att återigen följa med oss när vi är ute och far å flyger! =0) /Martina

Vresros reser på kombinerat träningsläger och vilohem

Vresros reser på kombinerat träningsläger och vilohem

14 september 2010 - 9 oktober 2010

I dag sitter jag vid min egen dator hemma i arbetsrummet i Fleräng, Skutskär, Sweden. Imorgon vid den här tiden sitter jag i luften i ett Span Airplan på väg till Teneriffa. På väg till mitt årliga träningsläger på Vintersol. I år känns det mer nödvändigt än nånsin. Jag är trött, har ont och är sliten. Det ska göra så gott att få en sjukgymnast och träning i värme och varmvattensbassängen på Vintersol. På resan ner får jag sällskap av Lotta. Hon kommer att vara där nere med mig den första veckan, sen blir det två veckor på egen hand innan Thomas kommer ner den sista veckan. En härlig mix av sällskap och egen tid. Så om du vill; HÄNG MED MIG PÅ RESAN! Eva Jo förresten; jag älskar att få post när jag är på Teneriffa, så skicka ett brev eller ett kort till Eva Stibe Clinica Vintersol, Calle Nordica1 836 50 Los Cristianos Tenerife - Spain

Malaysia

Malaysia

25 mars 2010 - 6 maj 2010

Dax för nya äventyr ovan och under ytan! För första gången besöker vi Malaysia. Vi börjar med ett par dagar i huvudstaden Kuala Lumpur och beger oss sedan mot Perenthian islands.... vad som händer sen har vi inte en aning om men det är det som är lite av tjusningen...

159
159