Tierp N

Hemma igen
måndag 21 mars 2011 - Tierp N, Uppsala län, Sverige

Hej alla Jaha, då sitter vi på Heatrow och klockan är 08.00. Vi har haft ett litet jobbigt dygn, vi lämnade Koh Lak kl. 12.00 i går den 20/3, kl. 01.00 startade vi från Bangkok. Natten har gått ganska bra, vi har nog sovit 3-4 timmar, det är inte illa. Så nu har vi bara den lilla

San Francisco
måndag 17 januari 2011 - Tierp N, Uppsala län, Sverige

Hej alla Efter en jäktig start, flyget5 var försenat i Stockholm vilket innebar att vi fick springa mellan terminalerna på Heathrow för att hinna med planet över pölen , men det gick bra.Kom till SFO i går kväll ca:18:30 lite3 försenade. Imigrationsdelen tog ca 2 timmar !!!!!. När vi kom

Jorden runt

Jorden runt

16 januari 2011 - 21 mars 2011

Vi började vår planering i Augusti genom att vi var för sig skrev ner 10 länder som vi ville besöka. Sedan pusslade vi ihop dessa två listor till en.Vi kontaktade Ticket i Gävle där vi fick mycket professionell hjälp av två underbara tjejer, Bettina och Alexandra. De fixade flygbiljetter och bokade hotel de två första dygnen på varje resmål. De kom åxå med bra tips angående valutor, visum och andra bra att ha grejor. Om nu allt fungerar så lyfter vi från Arlanda till London för vidare befordran till San Francisco i USA den 16 Januari. Därefter åker vi ner och bilar runt i Florida. Sedan drar vi vidare till Fiji öarna - Nya Zeeland - Australien - Bali - Malaysia - sen vilar vi upp oss i Thailand innan vi åker mot kalla norden igen runt den 21 Mars någon gång. Vi ska försöka lämna lite kontinuerliga rapporter på resedagboken så att ni kan följa oss lite på resan och se vad vi gör och finns. Tills nästa rapport kommer, sköt om er. Kram. Kjell och Ulla

Bosse Petterson
Pettschon