Uppsala

Gränby c
fredag 20 juli 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hemifrån till Uppsala, gränby centrum  att vara exakt. Sladda in på Forex precis innan stängning för att växla till sig lite Kroatisk valuta. Sen köpa korsordtidningar...

Jenny Lundgren
Moneypenny i Semester 2018
Senast aktiv - från Berlin, Tyskland
Borta bra men....
måndag 21 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det blev en tidig start idag och förstås traditionsenlig telefonväckning (man kan undra om guiden normalt har väldigt morgontrötta grupper och inte morgonpigga geocachare?). Vi hann med ett litet snabbevent (tyvärr utan gästcachare) innan bussen avgick för sista gången med oss mot

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Dagen före dopparedagen...
fredag 11 maj 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Redan tidigt i vintras kom erbjudandet att åka till Kina med en bunt geocachare. Efter att Mona (Ragnaz) pratat ihop oss, bookade vi och avresa var ett faktum! Sedan dess har vi hunnit planera, fundera, åka till Stockholm för att fixa visum och flrberett lite med...  Så i morgon är det

Anna-Maria Sjölund
Pi i Geocaching och upplevelse i Kina
Startat upp dagboken
söndag 18 mars 2018 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Hej! Denna resedagbok har jag Marie startat för min jobbarkompis Ann och mig. Nu hoppas vi på många härliga stunder framöver och vi startar i maj 2018 med en bussresa till Paris.

Hemgång!
söndag 19 november 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Vi tog late check out till 1. Därefter hade vi poolhäng fram tills 5-6 då vi duschade och packade om. Halv 8 kom taxin som tog oss till busstation. Därefter samma veva tillbaka. Upptäckte att surfplattan var borta. Så ringde runt och åkte till hotellet för att leta. Inga resultat. Grattis

Åter hemma efter en extra kryddad avslutning
lördag 29 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Dag 14: Hemfärd Efter frukosten åkte vi 08.15 ut till flygplatsen för och påbörjar vår resa hem. När vi kom fram såg vi att planet skulle avgå 2 h senare än beräknat. Det var ju ingen bra början, resan är ändå tillräcklig lång (11,5 h) och den blev ytterligare förlängd p gr a

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Senast aktiv - från Hatgal, Chövsgöl, Mongoliet
Snart dags att ge mig ut på nya äventyr
söndag 9 juli 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är det inte många dagar kvar tills jag ger mig ut på nya äventyr. Den här gången till Mongoliet. Jag vet inte hur stor kontakt jag kommer att kunna ha med omvärlden, eftersom jag kommer att befinna mig långt från civilisationen och i stort sett ett väglöst land (endst 90 mils vägnät

Faludalkullan i Äventyrsresa i Mongoliet
Resans avslutning
tisdag 20 juni 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Lämnar Medelhavet kör genom Kroatiens och Sloveniens storslagna och vackra natur. Första övernattning i Malta Österrike en god middag på värdshuset innan vi knoppar in. Nästa dag styr vi mot Berchtesgaden och Alpstrasse. Skymtar Hitlers Örnnäste på bergstoppen, vi gör inget besök

Gunilla Gustafsson

resdagbokensupport i testresa
Senast aktiv - från Taleigao, Goa, Indien
Nedräkningen har börjat
måndag 20 februari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nedräkningen har börjat för min avfärd till Burma på lördagmorgon den 25 febr.  Jag har  nu lagt upp min resa på den nya versionen av Resdagboken och vill testa om det fungerar, som det ska. Var snäll och meddela mig innan fredag, om ni nås av detta inlägg, så jag vet att dagboken

Faludalkullan i Vägen till Mandalay, Burma
Semester 2018

Semester 2018

20 juli 2018 - 12 augusti 2018

Familjen Lundgren, två vuxna och fem barn, siktar på att komma till Kroatien. Var vi sen hamnar är en helt annan sak..

Geocaching och upplevelse i Kina

Geocaching och upplevelse i Kina

11 maj 2018 - 21 maj 2018

En arrangerad tur tillsammans med 22 andra galningar till Xian, Zhangjiajie och förstås Peking. Geocaching varvat med kultur och upplevelser!

Paris

Paris

4 maj 2018 - 4 maj 2018

Anns första bussresa och Maries tredje. Nu börjar en fantastisk tid tillsammans och vi hoppas att den ska ge mersmak.

När en resa till Alanya inte räcker....

När en resa till Alanya inte räcker....

2 november 2017 - 11 november 2017

Ett tredje besök i Dubban och ett första i Dabbi.

Äventyrsresa i Mongoliet

Äventyrsresa i Mongoliet

14 juli 2017 - 28 juli 2017

Dag 1. Resdag Flyg från Stockholm-Istanbul-Bishkek (Kirgizistan)- Dag 2. Landar under fm i Ulaabaatar (Mongoliet). Efter lunch upptäcka huvudstaden. Dag 3. Flyg Ulaabaatar- Mörön. Därefter jeep till Hatgat Village o båt på Lake Hövsgöl (systersjö till Baikalsjön) till halvön Ardavhar. Övernattning i "Jurtor". Dag 4. Vandring i omgivningen Dag 5. Vandring över bergen till Havsgöls kanjon Dag 6-7. Vandring o flodäventyr Dag 8. Jeep tillbaka till Mörön. Flyg till Ulaabaatar. Dag 9. Fortsätter att upptäcka huvudstaden Dag 10. Heldagsfärd med tåg på sträckan Ulaabaatar-Shiveegobi på transibiriska järnvägen. Därefter jeep till Red Rock Ger Camp i östra Gobiöknen Dag 11-12. Vandring i öken- o stepplandskapet Dag 13. Bil Ikh Nart-Ulaanbaartar Dag 14. Återfärd till Arlanda, samma rutt som jag kom.

Utforska nya länder

Utforska nya länder

19 maj 2017 - 18 juni 2017

Naturupplevelser, lata dagar, god mat och mycket vin

Vägen till Mandalay, Burma

Vägen till Mandalay, Burma

25 februari 2017 - 11 mars 2017

Dag 1. Resdag: Stockholm - Doha (Qatar) - Yangon, Burma Dag 2. Yangon Dag 3. Yangon-Golden Rock (buss) Dag 4. Golden Rock-Bagon-Yangon (buss) Dag 5. Yangon (flyg)-Loikaw-PanPae-Loikaw (buss) Dag 6. Loikaw-Damdamagyi-Loikaw (buss) Dag 7. Loikaw-Sagar-Inlesjön (buss+båttur) Dag 8 Båttur på Inlesjön Dag 9. Inlesjön (buss)-Heho (flyg)-Mandalay-U Bein Dag 10. Mandalay-Mingun (båtfärd)-Mandalay Dag 11. Mandalay- Bagan (båtfärd) Dag 12. Bagan Dag 13. Bagan Dag 14. Bagan-Yangon (Flyg) Dag 15. Resdag: Yangon, Burma - Doha, Qatar - Stockholm

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017