Uppsala NNV

Hemma igen, till Sixten och Gary
torsdag 26 juni 2014 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

Som Gandalf Grå uttryckte sig; "Man har ju längtat efter både Sixten (katten) och att gå ut och gå med Gary (åkgräsklipparen)". Nu är vi hemma och båda önskningarna har uppfyllts! Norwegians Dreamline-flyg var i tid på hemresan och man måste ju medge att de är väldigt bekväma. Nu

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Florida 2014
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Hemma igen 06,30
onsdag 1 februari 2012 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

Yo, åter på Lilla Råsunda och två trötta resenärer är tillbaka i arbete och vardagen. Resan hem var 3 timmar sen med anledning av besättningsmiss av Primera och trött Omansk flygplatspersonal. Hem tar det lite längre 4,5 timme ggr 2 med Larnaca som stop mitt i natten. Hela planet sov

Ann-Louise Blomberg
Sixtensvassaklor i Oman, Salalah
Senast aktiv - från Bålsta, Uppsala län, Sverige
Kanske dags att börja packa?
söndag 6 mars 2011 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

שלום (Hej) Jaha, då var det snart dags att dra iväg på nästa äventyr. Denna gång far jag till Israel med Caroline för att jobba på en Kibbutz i tre månader. För er som inte vet vad en Kibbutz är för något så kan ni spana in denna länk--->

Ellen Eriksson
EllenPi i KibbutZ i IsraeL!
Senast aktiv - från Taitung, Taiwan Province, Taiwan
Tur i oturen...
söndag 6 mars 2011 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

Puh, vi är alla trötta efter dålig sömn. Ida fick natten mellan onsdag - torsdag feber och sen kom hosta och snuva. Fredagnatt skrämde hon mig och Björnen rejält när hon gallskrek otröstlig. Vi turades om att sova sittandes i soffan med Ida på bröstet. I går/lördag packade och donade

Tur i oturen...

En vecka kvar...
söndag 27 februari 2011 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

Nu är det en vecka! Helt overkligt ännu. Idag har vi städat bilarna. Björnes nya arbetskamrat skall ha hans jobb-bil under tiden vi är borta, så en rensning och städning var på sin plats... Jag har hämtat in resväskor och diverse annat som låg i förrådet. Till veckan blir inhandling

swedish lifestyle
lördag 20 mars 2010 - Uppsala NNV, Uppsala län, Sverige

Meine Lieben! Stockholm war wirklich schön. Heute bin ich morgens wieder zu meiner Farm zurückgekommen. Die letzten Tage bin ich viel in Stockholms Altstadt herumgelaufen, sehr sehr schön, sehr viele kleine gemütlich Cafés und tausende Souvenirshops mit kleinen Stoffelchen mit blau-gelben

Mira Fey
mirafey i WWOOF i Sverige
Senast aktiv - från London, England, Storbritannien
Florida 2014

Florida 2014

8 juni 2014 - 26 juni 2014

Med familjen "Pepperoni" på rundresa i Florida. Fokus på sol & bad på Floridas västkust, berg- och dalbanor i norr och softande i Key West.

Oman, Salalah

Oman, Salalah

24 januari 2012 - 31 januari 2012

Sol & Bad

KibbutZ i IsraeL!

KibbutZ i IsraeL!

8 mars 2011 - 8 juni 2011

Tre manaders aventyr i Israel. Mestadels pa Kibbutz Bar'am i norra Israel, 200 meter fran Libanon. ENJOY!

Långresa i Thailand 2011

Långresa i Thailand 2011

7 mars 2011 - 5 april 2011

En efterlängtad långresa till Thailand. Härliga 4 veckor, då vi bara skall göra det vi för dagen vill. Vårt enda mål... att vara tillsammans!

WWOOF i Sverige

WWOOF i Sverige

28 februari 2010 - 13 april 2010

WWOOF = Willing Workers on Organic Farms Farmarbeit in Schweden gegen Verpflegung + Unterkunft und die Möglichkeit, Schwedisch und die schwedische Lebensart kennenzulernen

Margaretha Wirman
maggan54