Uppsala

resdagbokensupport i testresa
Senast aktiv - från Taleigao, Goa, Indien
Nedräkningen har börjat
måndag 20 februari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nedräkningen har börjat för min avfärd till Burma på lördagmorgon den 25 febr.  Jag har  nu lagt upp min resa på den nya versionen av Resdagboken och vill testa om det fungerar, som det ska. Var snäll och meddela mig innan fredag, om ni nås av detta inlägg, så jag vet att dagboken

Kerstin Hjelm-Karlsson
Faludalkullan i Vägen till Mandalay, Burma
I morgon bär det iväg
onsdag 18 januari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Packningen börjar blir klar. Så himla svårt att packa för tre veckors bortovaro! Imorgon startar vi kl 12 härifrån, 14.40 går flyget till Frankfurt, några timmars paus där  och vid 21-tiden åker vi vidare. När vi kommer fram till Johannesburg efter 12 timmars flygning, ska vi direkt ut

Gunilla
GunillaOson i Stora Sydafrikaresan 2017
Senast aktiv - från Centurion, Gauteng, Sydafrika
Det närmar sej.
lördag 14 januari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Vi lägger fram och tar bort. Det är ju sommar och varmt så man behöver nog mindre kläder än man tror. Jag vill gärna resa med lätt bagage och hellre tvätta påvägen.Vaccinationer? Nja, vi har ju Havrix.Sololja, solglasögon, bredbrättad solhatt och myggmedel, visst. Lite div. mediciner

Vad behöver man ta med?
onsdag 4 januari 2017 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Ännu har vi inte tagit fram kappsäckarna men funderar var sandalerna finns så här mitt i vintern. Tunna byxor och skjortor.Vaccinationer?Kikare för "The big five", solhatt (tropikhjälm vore nog att göra bort sej), solglasögon, pannlampa (den tropiska natten är svart).PPP så klart (Pass,

What a beautiful dog!
onsdag 21 september 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Det var den vanligaste kommentaren vi hörde denna resa. Vi tycker ju att vår lilla tjej är jätte vacker men det gör väl alla hussar och mattar. Att höra det från så många främlingar gjorde oss mycket glada och stolta. Vi har haft många härliga och intressanta möten med människor och

Gunilla Gustafsson
GunLei i Höstresa med Nikki
Final countdown!
torsdag 30 juni 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Nu är det semeeeeeeesteeeer :) Efter att jag har gått och småirriterat mina kollegor hela veckan med att räkna ned timmarna (nu är det 18 arbetstimmar kvar, 12, 6, 5 minuter kvar!) så gjorde jag idag min sista arbetsdag innan semestern. Jag t.o.m. gjorde en liten semesterdans, egen koregrafi,

Erika Johansson
ErikaJ87 i England by train
På väg
söndag 3 januari 2016 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Då var man påväg! Jag slapp jobba över nyår som det var tänkt från början. Så istället kunde jag starta resan lite tidigare och for till svanstein på nyårsafton. Det var roligt! Fint att basta och hänga med vänner och sen få sova i sitt älskade taktält. Åkte vidare på

Mats Anderman
fresurf i Arbetsfri!
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Nästan packad och enbart glad..bara en vecka kvar!
måndag 21 december 2015 - Uppsala, Uppsala län, Sverige

Ska bli spännande att möta ett gammalt önskeresemål!

Anders Örtegren
Oertis i Sri Lanka o Maldiverna