Karlstad

Pack-tajm.
lördag 2 november 2019 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hallå Dagboken.Sitter hemma i Karlstad, två dagar till avresedag. Jag har precis kånkat ned allt jag tror mig behöva från vinden.Det är alltid så svårt att veta vad jag kommer behöva när jag ska iväg en längre tid. Vad kommer jag sakna och vad kunde jag lika gärna lämnat hemma?Den

Rikardreser i USA-CANADA-MADNESS
Bilutflykt
torsdag 3 augusti 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Vaknar och inser att det är grannen jag hör snarka, alltså i tältet bredvid 🤣🤣 Tunna väggar här.Många av besökarna till Motorveckan i Rättvik verkar bo på denna camping. Finns en och annan raggarbil här. Märktes i morse också då många gjorde sig klar för avfärd ganska tidigt.

Annika Bergström
Bubbel i Bil och tältsemester 2017
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Starta paniken. 4279 kvar.
söndag 2 april 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hallå igen.Det här är sista inlägget innan vi kommer iväg. Allt är packat, jag har sagt hejdå till nästan alla. Och säkert glömt nån.Jag har i veckan varit superförkyld och ändå jobbat rätt mycket så jag har inte haft någon extra energi att lägga på mitt vanliga liv. Men eftersom

Provpackning och snöproblem. 4279 kvar
tisdag 7 mars 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej igen.Det är många på jobbet som har antingen mailat något uppiggande, eller kommit förbi mitt kontor och berättat rövarhistorier och lyckönskat. Tack för det. :)Jag har idag provpackat 50-litersryggsäcken med all utrustning för första gången. Det som inte är i väskan nu är saker

Senast aktiv - från Springdale, Utah, Utah, USA
ÄÄÄNNNTLIGEN! Som Gert Fylking sa. 4279 kvar.
torsdag 2 mars 2017 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej.Hur börjar man? Jag har tänkt vandra 500 mil. Där satt den, ingressen.500 mil är ett så stort nummer, och så långt att det är liksom abstrakt att tänka sig. Det är helt enkelt ruskigt långt, det är så jag angriper det. Jag har mätt min vandringshastighet med GPS-klocka, räknat

Äntligen på väg!
måndag 24 oktober 2016 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Tidig morgon gav vi oss iväg från Blekinge för vår resa till Värmland. Vi åkte norröver och strax före Jönköping stannade vi för en fikapaus och bensträckare. Efter detta var det dags för slutprovet på kursen; hur mycket kommer du ihåg om Värmland??! Många kom ihåg mycket och

Resa skapad!
fredag 4 mars 2016 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Hej! Här kan ni följa med oss när vi är i staterna och åker runt. Vi kommer uppdatera då och då så att ni vet var vi är och vad vi gör. Happy trails! :) // Sanna & Marcus

Marcus Hjorth
marcushjorth i USA 2016
flyget
söndag 3 januari 2016 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

Flög i 8:45 timmar för att komma till Peking. Skrikande barn och en man som drog in hela ansiktet i näsan istället för att snyta sig har underhållit denna trip. Gammalt plan utan USB (ilandsproblem) så har 15% batteri i telefonen och efter att ha tittat på kinesisk underhållning som jag

Flygningen till nya zealand
söndag 3 januari 2016 - Karlstad, Värmlands län, Sverige

USA-CANADA-MADNESS

USA-CANADA-MADNESS

2 november 2019 - 1 mars 2020

Jag är och äventyrar i mitt favoritland. Först blir det road trip genom nationalparker med vandring, cykling, kanske lite klättring, paddla, vem vet... och sen nyår på Hawaii följt av fem-sex veckors skidåkning i världens bästa berg.

The Global Cycling 1719

The Global Cycling 1719

1 april 2017 - 31 december 2019

En global cykeltur från Ö-vik den 1 April 2017. Resan går genom Sverige & östra Europa till Turkiet. Följer sedan sidenvägen över Central Asien & Pamir genom Turkmenistan, Tadjikistan, Kyrgyzstan & in i Kina. Över tibetanska platån genom Yunnan dalen & Vietnam, Laos, Thailand till Singapore. Flyg till Borneo & en lång cykleltrip till ett Orangutang Rehahcenter där jag tänker stanna några veckor. Tvärs över Borneo till Balikpapan. Nytt flyg till Darwin. Korsar Australiens outback till Melbourne & ett nytt flyg till Nya Zeeland. Båda öarna till Aukland. Nytt flyg till Ushuaia, världens sydligaste stad. Vidare norrut genom Syd & Centralamerika in i USA till L.A. Följer den mytomspunna Route 66 via Grand Canyon till Chicago. Några mil till, flyg från Washington till Portugal och Algarve sen resten på sadeln hem till Övik JOIN ME AND MY FIGHT for Save the Orangutan Logga in till min blogg http://theglobalcycling.com för mer info Ha det bra för det tänker jag försöka ha. P-G (The Global Cyclist)

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Pacific Crest Trail

Pacific Crest Trail

1 oktober 2017 - 1 oktober 2017

Jag vandrar, äter, sover och vandrar lite mer. Mexico till Canada på gissningsvis 150 dagar.

Resa i Sverige - Värmland!

Resa i Sverige - Värmland!

23 oktober 2016 - 27 oktober 2016

Höstens resekurs handlar om Värmland! Alsters herrgård med Gustav Fröding, Alfred Nobel, Tage Erlander, Klössbol, Långban, Monica Zetterlund, Rottneros Park mm. Vi läser om Värmland och v 43 upplever vi Värmland! Följ oss här på vår resa!

USA 2016

USA 2016

27 juni 2016 - 2 augusti 2016

Vi ska åka till USA för att fira en massa olika saker, men mest för att det verkar som en väldigt kul resa. Stay tuned och häng med på resan! // Marcus & Sanna

Nya Zeeland Australien och Kina på 27 dagar!

Nya Zeeland Australien och Kina på 27 dagar!

5 januari 2016 - 1 februari 2016

Vi ska ta oss från Arlanda till Auckland, Nya Zeeland för att sen åka vidare till Wellington och sen vidare mot Brisbane Sydney och Melbourne, Australien och till sist mot Peking, Kina. Allt detta på 27 dagar. Följ med oss på denna innehållsrika resa till andra sidan jorden. Välkomna!

Oslo med Maja

Oslo med Maja

29 oktober 2015 - 31 oktober 2015

Som en liten 15-årspresent åker Maja och jag till Oslo. Vi skall bara vara och rå om varandra. Och titta lite på Vikingaskepp :-)

Honeymoon

Honeymoon