Västerbottens län

Bokningar
torsdag 7 mars 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

2-5 juli hotell i TokyoShinkansen till Sapporo5-8 juli vandrarhem i SapporoTåg och kort bussresa till Sounkyo Olsen i norra delen av Daisetsuzan nationalpark.8-11 juli hotell i SounkyoInte bokat: 11 juli Tågresa söderut med övernattning på vägen.12-14 boende i Tokyo

KarinErik i Japan 2019
Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Vi satsar därför att spendera den mesta tiden i

KarinErik i Japan 2019
Roadtrip inledd
onsdag 9 januari 2019 - Vilhelmina, Västerbottens län, Sverige

Ännu ett tysk-språkigt äventyr. Mest som föräldralediga tillsammans till fina berg. Jag googlade lagom stora städer nära alperna och Schwarzwaldskogen. Hittade Kempten, och det fick det bli! Hittade även ett avloppsreningsverk där Dr Z kommer bli min chef. Johan och Svante är med.Johan

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Tyskland
Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Kontakt med Phia.
tisdag 4 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag har jag varit i kontakt med Phia, hon som har bolaget som tar hand om vårt hus.Hon svarade snabbt, som vanligtBörjar närma sig avresa, känns bra med tanke på snö och kyla.De "gröna rosorna" på fotot har vi fått av vår städerska.Har köpt presenter till henne på H&M Home.

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

Visum, check. Försäkring, check.
fredag 9 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har vi visum för 60 dagar.Använde oss av allavisum.se.Bra service. Skickade onsdag 31 oktober, igår 8 oktober fick vi passen åter.Då ska vi tänka på att det numera tar 2 dagar till Stockholm och 2 dagar från Stockholm.Skickas rekommenderat.Förlängd försäkring är också ordnad med

Äntligen!
fredag 2 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Plötsligt händer det. Nedräkningen går från dagar till timmar. Igår torsdag hade vi ett litet familje sail away party. Då vi kört kyskåpsrensning hela veckan blev det pizza till middag, lite chips, bubblor i form av Bollinger 👍 o liten plocktallrik. Mellan tuggorna och bubblorna såg

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Naples, Florida, USA
Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele, igen.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Japan 2019

Japan 2019

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan.

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 14 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Lycksele, igen.

Lycksele, igen.

29 september 2018 - 29 september 2018

Dags igen för en dagstripp till Lycksele. Tåg och marknad.

Höstresa till Göteborg.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Sommarweekend Stockholm

Sommarweekend Stockholm

3 augusti 2018 - 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Elin Dufweke
elinltd