Västerbottens län

Ett halvår senare
onsdag 17 juli 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

För ett halvår sen körde vi ut ur Sverige och in i Danmark. Nu rullade vi av färjan från Vasa i Finland, till hamnen och industriområdet utanför Umeå. P3 spelas på radion. Något jetlaggade efter Estland- och Finlandstiden och tycker atr det är en timme senare. Sverige. Skönt. På väg

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
En vecka till avfärd
söndag 23 juni 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är det bara en vecka tills vi far iväg! - Railpassen har kommit.- Beställt pocket Wifi från Japan Wireless som levereras till hotellet första dan och sen återlämnas i brevlåda på flygplatsen innan hemfärd. - Bokat bord på Pokemon café i Tokyo. - Hämtat ut lite yen om det skulle

Så börjar resan
fredag 31 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Liam 9 årLeo 7 årHedvig 3 årHelge 7 månadertåg nordmaling - arlanda

Förberedelser
måndag 27 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Att resa till Indien var ju inte så lätt som jag hade trott. Att boka en flygbiljett till Indien var lätt, de var som gjort på en impuls nästan. Men sen då, sen börja ju det svåra. Skaffa visum, pass, vaccinationer som skulle göras och mycket mycket mer. Att lyckas rodda ihop så att alla

Bokningar
torsdag 7 mars 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

2-5 juli hotell i Tokyo Tåg (Shinkansen) till Sapporo5-8 juli vandrarhem i SapporoTåg och kort bussresa till Sounkyo Onsen i norra delen av Daisetsuzan nationalpark.8-11 juli hotell i SounkyoTågresa söderut till Morioka (blev för mastigt att fara hela vägen till Tokyo i ett svep).11 juli

Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Det är inte heller lika varmt. Vi satsar därför

Roadtrip inledd
onsdag 9 januari 2019 - Vilhelmina, Västerbottens län, Sverige

Ännu ett tysk-språkigt äventyr. Mest som föräldralediga tillsammans till fina berg. Jag googlade lagom stora städer nära alperna och Schwarzwaldskogen. Hittade Kempten, och det fick det bli! Hittade även ett avloppsreningsverk där Dr Z kommer bli min chef. Johan och Svante är med.Johan

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Kontakt med Phia.
tisdag 4 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag har jag varit i kontakt med Phia, hon som har bolaget som tar hand om vårt hus.Hon svarade snabbt, som vanligtBörjar närma sig avresa, känns bra med tanke på snö och kyla.De "gröna rosorna" på fotot har vi fått av vår städerska.Har köpt presenter till henne på H&M Home.

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Japan 2019 med railpass

Japan 2019 med railpass

1 juli 2019 - 14 juli 2019

I sommar blir det 2 veckor i Japan. Sonen får fira sin nionde födelsedag där. Tanken är att vi spenderar mesta tiden i Hokkaido eftersom det inte är regnsäsong i de norra delarna. Det var också Hokkaido vi kände att vi missade förra resan. Vi åker såklart med tåg!

Föräldralediga tillsammans

Föräldralediga tillsammans

9 januari 2019 - 31 juli 2019

Jag, Johan och Svante ska på äventyr till Kempten i södra Tyskland. Vi ska mest vara föräldralediga tillsammans och leka i berg. Jag ska även smyg-jobba lite på ett reningsverk. De på reningsverket och jag ser det som en gemensam utmaning att vi inte riktigt har ett helt gemensamt språk, men vi tar det på tyska!

Amalias 30års crusing

Amalias 30års crusing

2 november 2018 - 2 december 2018

En månads semester med start i Rom. Kryssning till San Juan (Puerto Rico) och en vecka till på samma fartyg, i Karibien. Barbados, Grenada, Dominica mfl. Ja, Amalia fyller ju 30 på resan. Hennes dag firar vi på Barbados. Skepp ohoj va skoj vi ska ha 🥂💜🌺💃🏼🎉☀️🛳

Lycksele, igen.

Lycksele, igen.

29 september 2018 - 29 september 2018

Dags igen för en dagstripp till Lycksele. Tåg och marknad.

Höstresa till Göteborg.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Sommarweekend Stockholm

Sommarweekend Stockholm

3 augusti 2018 - 5 augusti 2018

En sväng till Stockholm i sommarvärmen.

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Anneli Persson
Mercyships-anneli