Nordmaling

fredag 31 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Liam 9 årLeo 7 årHedvig 3 årHelge 7 månadertåg nordmaling - arlanda

Förberedelser
måndag 27 maj 2019 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Att resa till Indien var ju inte så lätt som jag hade trott. Att boka en flygbiljett till Indien var lätt, de var som gjort på en impuls nästan. Men sen då, sen börja ju det svåra. Skaffa visum, pass, vaccinationer som skulle göras och mycket mycket mer. Att lyckas rodda ihop så att alla

Prov
torsdag 9 mars 2017 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

hej på erHoppas ni ser mina inlägg

Rigmor
Riggans i Birkaresan
Strömsör - Örnsköldsvik
onsdag 24 juli 2013 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Dagsetapp: 104 km Totalsträcka: 1212 km Började dagen med frukost med Mika, Markus och Rafiki. Tackade sedan för oss och cyklade vidare. Blev ett stopp redan i närmsta byn Nordmaling för kall dricka och glass. När vi strax därefter kom till Olofsfors bruk blev det därför inte att vi

Malin Johansson
malin44 i Cykla genom Sverige
Senast aktiv - från Varberg, Hallands län, Sverige
The review
tisdag 19 juli 2011 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Då vare dags för semester och en härlig spontan sista minuten till värmen. Efter mycket om o men så bestämde vi oss för soliga Bulgarien. Som vanligt brukar det inte gå enkelt och smärtfritt för oss när vi reser men denna gång började det redan innan resan. Klockan var sex kvällen

Maria Abrahamsson
MaryPoppins i Bulgarien
Hemma
onsdag 5 maj 2010 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Det har varit mycket svårt att lägga in nya reseberättelser, verkar vara en dålig hemsida. Nu är vi hemma efter ett avslut i Karon. Jag skrev 3 st inlägg på Karon då vi bodde på Phuket Island View. Inget inlägg kom in. Nu är vi i alla fall hemma och resan gick bara bra. Nu är denna

Hej igen!
fredag 3 juli 2009 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

He allihopa!! Jag försökte just lägga in bilder men man kan inte stoppa in minneskort här så jag berättar lite som har hänt i stället. Igår var vi osm sagt var i Valetta och jag lyckades försova mig trots att jag ställt två klockor och sagt till alla jag bor med att jag skulle vara på

Amanda Eriksson
Amanda.Eriksson i Språkresa
Senast aktiv - från Piteå, Norrbottens län, Sverige
Väl mött.
torsdag 18 juni 2009 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Så...då var resan påbörjad! Det började bra...vi åkte i hyfsad tid, ca 16. Efter vägen kändes det som om det var ngt viktigt vi glömt, så i Rasmyran fick vi vända och åka tillbaka för att hämta två stjortor som hängde kvar i källaren. Sedan var det bara att börja om resan

Susanne Johansson
Tantnemi i VW-buss i Svea rike.
Senast aktiv - från Boden, Norrbottens län, Sverige
En tillbakablick med fötterna på svensk mark
lördag 9 maj 2009 - Nordmaling, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi hemma på svensk mark igen, efter vår långa resa. Vi kämpar hårt med att skriva med svenska tecken, hålla oss på rätt sida av vägen och att sova när det är meningen att man ska sova. Resan från Kuala Lumpur gick alldeles utmärkt, inga förseningar alls. Det enda dryga var att

magnusn
MagnusN i Kiwiland and Down Under
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
6455 kilometer hemifrån!

6455 kilometer hemifrån!

30 maj 2019 - 12 juni 2019

Jag, Sofie blev 1991 adopterad från Pune i Indien. Idag 28 år senare tar jag min familj, sambo Jonas och barnen Liam 9 år, Leo 7 år, Hedvig 3 år och Helge 7 månader på denna 6455 kilometers långa resa från Nordmaling Sverige tillbaka till Pune Indien.

Birkaresan

Birkaresan

28 mars 2017 - 29 mars 2017

Snart åker vi iväg på en kryssning med Birkabåten Hoppas nu på bra väder

Cykla genom Sverige

Cykla genom Sverige

10 juli 2013 - 11 augusti 2013

Ett cykeläventyr genom Sverige är tanken. Vi flyger till Tromsö ihop med våra nya fina cyklar, sedan buss till Kilpisjärvi där själva cykelturen startar. Allt som allt beräknas det bli cirka 276 mil från Kilpisjärvi till Smygehuk. Tanken är att cykla hela sträckan, men skulle det inte bli så är vi nöjda ändå! =)

Bulgarien

Bulgarien

11 juli 2011 - 18 juli 2011

Spontan sista minuten

Bevakningen av resan är gjord.... och nu...

Bevakningen av resan är gjord.... och nu...

5 april 2010 - 5 maj 2010

Jaha...och vi som inte skulle åka iväg detta år...men det har varit så mycket omkring oss nu så......och så har Mr Leck bevakat en resa till oss och då.... Alva däremot fyller ju år den dag vi sitter på planet ned...hhmmmm ..vi får ta det tidigare och sen har hon ju Tindra i Gävle att se fram emot, och inte bara hon...även vi får ju träffa goa vänner en stund innan det är dags för oss att dra vidare!!!

Språkresa

Språkresa

28 juni 2009 - 19 juli 2009

Jag ska spendera tre veckor av min sommar på denna underbara medelhavs ö. Helt underbart helt enkelt :D

VW-buss i Svea rike.

VW-buss i Svea rike.

17 juni 2009 - 20 juli 2009

Vi kuskar runt i bussen och tar dagen som den kommer. Vi får se vad för äventyr som väntar efter vägarna.

Kiwiland and Down Under

Kiwiland and Down Under

12 september 2008 - 7 maj 2009

Varför stanna i kalla mörka Sverige och jobba hela vintern när vi kan resa till Malaysia, Australien och Nya Zeeland? I brytpunkten mellan studier och yrkesliv tar vi det gyllene tillfället att med ryggsäck på ryggen se mer av världen.

Rigmor
Riggans