Västerbottens län

Reseplanering
måndag 25 februari 2019 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi bokar flygresa ToR Tokyo. Vi flyger via Helsingfors. I sommar funderade vi antingen på tågluff eller resa till Japan och valet föll på det senare till slut. Sommaren är regnperiod i stora delar av Japan men inte i norra delarna. Det är inte heller lika varmt. Vi satsar därför

Karin Dahlin Erik Lehto

stelow i Testresa
Senast aktiv - från Saxnäs, Västerbottens län, Sverige
Roadtrip inledd
onsdag 9 januari 2019 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Ännu ett tysk-språkigt äventyr. Mest som föräldralediga tillsammans till fina berg. Jag googlade lagom stora städer nära alperna och Schwarzwaldskogen. Hittade Kempten, och det fick det bli! Hittade även ett avloppsreningsverk där Dr Z kommer bli min chef. Johan och Svante är med.Johan

Eva Westin
Evaaaaa i Föräldralediga tillsammans
Senast aktiv - från Luleå, Norrbottens län, Sverige
Snart på väg.
lördag 15 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Nu är vi snart på väg.Väskorna är nästan färdigpackade.Kilon tillgodo!Ikväll firat nyår och igår jul.Imorgon kommer taxin 10.15.Avfärd mot Helsingfors 12.00.Sedan Hong Kong/Bangkok.Hörs från Thailand nästa gång.

Kontakt med Phia.
tisdag 4 december 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Idag har jag varit i kontakt med Phia, hon som har bolaget som tar hand om vårt hus.Hon svarade snabbt, som vanligtBörjar närma sig avresa, känns bra med tanke på snö och kyla.De "gröna rosorna" på fotot har vi fått av vår städerska.Har köpt presenter till henne på H&M Home.

Tågbiljetter, check.
måndag 19 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

"Hängde på låset" när biljetterna 1 månad fram släpptes.Nu har vi 2 platser Bangkok-Huay Yang.Ska bli spännande att testa.Avresa 08.05 från Hua Lampong train station.Ankomst Huay Yang 12.45.Kan bli senare, beror lite om det blir några oplanerade stopp på vägen.

Visum, check. Försäkring, check.
fredag 9 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har vi visum för 60 dagar.Använde oss av allavisum.se.Bra service. Skickade onsdag 31 oktober, igår 8 oktober fick vi passen åter.Då ska vi tänka på att det numera tar 2 dagar till Stockholm och 2 dagar från Stockholm.Skickas rekommenderat.Förlängd försäkring är också ordnad med

Äntligen!
fredag 2 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Plötsligt händer det. Nedräkningen går från dagar till timmar. Igår torsdag hade vi ett litet familje sail away party. Då vi kört kyskåpsrensning hela veckan blev det pizza till middag, lite chips, bubblor i form av Bollinger 👍 o liten plocktallrik. Mellan tuggorna och bubblorna såg

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele, igen.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad