Västerbottens län

Visum, check. Försäkring, check.
fredag 9 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Så har vi visum för 60 dagar.Använde oss av allavisum.se.Bra service. Skickade onsdag 31 oktober, igår 8 oktober fick vi passen åter.Då ska vi tänka på att det numera tar 2 dagar till Stockholm och 2 dagar från Stockholm.Skickas rekommenderat.Förlängd försäkring är också ordnad med

Äntligen!
fredag 2 november 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Plötsligt händer det. Nedräkningen går från dagar till timmar. Igår torsdag hade vi ett litet familje sail away party. Då vi kört kyskåpsrensning hela veckan blev det pizza till middag, lite chips, bubblor i form av Bollinger 👍 o liten plocktallrik. Mellan tuggorna och bubblorna såg

Annika Bergström
Bubbel i Amalias 30års crusing
Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Lycksele, tåg och marknad.
fredag 19 oktober 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Dags för Lycksele igen.Jeff åker dit tidigt vid 07.00.Titti buss 10.40.Mer passagerare än förra året.Sol ett tag men sedan mulet.Lycksele vid 12.30.Vilken tur, slipper regn.Tja marknaden är väl inte så intressant.För mycket "tingel-tangel" som munkar, godis och kläder från

Elisabet Trigwell
chortipvilla i Lycksele, igen.
Senast aktiv - från Huai Yang, Prachuap Khirikhan, Thailand
Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Lördag, bl.a. shopping, sol och lite blåst
torsdag 20 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter frukost vid 09.30, den är ok.Ganska mycket folk.Jeff går ut ett tag före mig.Tror jag beger mig iväg vid 11-tiden.Soligt väder men ganska blåsigt.Kanske lite "underklädd" , barbent och sandaletter.Börjar i Nordstan och sedan en del andra butiker.Lyssnar på en norsk blåsorkester vid

Foton fredagen.
onsdag 19 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande foton från fredagen.

Ankomstdagen/fredag.
tisdag 18 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Oj väckarklockan ringer redan 03.15, fast jag var vaken innan!Ville inte stressa, klara i god tid innan taxin kom strax före 05.15.Avgång med SAS 06.30. Taxade ut lite före.Väntan på Arlanda i 2 timmar, blir lite "segt".Faktiskt nickade jag till några gånger där vi satt vid gaten!Såg

Västra Frölunda.
söndag 16 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Åter i Umeå efter en trevlig helg på bästkusten.Idag besökte vi Västra Frölunda på f.m.Mer om det och övriga vistelsen kommer.....På bilden, spårvagn till Västra Frölunda.

Saleng bokad.
torsdag 13 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

För ett tag sedan var jag i kontakt med Noo och bokade saleng/tre-hjuling.Bäst göra det i tid för under högsäsongen är de "hårdvaluta."Bilden där jag sitter i salengen är från vårt allra första besök i Huay Yang, augusti 2012.Då hade vi tänkt cykla men gav snabbt upp den tanken när