Storuman

Storuman
onsdag 18 juli 2012 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Onsdag 18 juli Vi övernattade på Nya Pensionatet som ligger nära stationen. Ett pensionat långt borta men ändå med härlig hemkänsla. Efter en stadig frukost tackade vi för oss och lämnade in bagaget i stationshuset. Nu var det dags ”att göra staden” Först besöker vi Storkyrkan som

Marita Lind
marital i Inlandsbanan
Senast aktiv - från Palermo, Sicilien, Italien
Myggor i tusental.
lördag 30 juni 2012 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Dag 15 Vi lämnade lägerplatsen vid 11 tiden och for ner mot Arjeplog och senare var var vi i Sorsele och där fick vi se inlandsbanans tåg ha ett möte och det gillade Simon att se. Vi passade på att äta lite och efteråt så hade vi en pratstund med lokalbefolkningen, trevligt folk . Det

Jag mot lukten ......
tisdag 16 augusti 2011 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

....av surströmming? efter som regnet verkar ihärdigt det närmsta dygnet, siktar jag på Norrfällsvikens campingstuga direkt! och hämtar Lotta i Sollefteå imorgon kväll' sedan skall jag inte göra någonting förrän efter YCCs årsmöte - och dra mot Göteborg i sakta mak..... kanske följa

Christer Holst
okenpiraten i Lofoten på G
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
....i Storuman
måndag 15 augusti 2011 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

tänkte, att de återstående 18 milen från Tärnaby till Storuman inte skulle innebära några problem! om det inte hade varit för en vägsträcka på flera kilometer besytod av spårig mackadam ......för det skulle bli en bra väg! högst 30 km/tim imorgon blir det sightseeing förmodligen

Christer Holst
okenpiraten i Lofoten på G
Senast aktiv - från Limhamn, Malmö, Skåne län, Sverige
Dan före...
tisdag 15 februari 2011 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Packar för fullt, men kan inte bestämma mig så en hel del åker upp igen från väskan. Har massor att göra ikväll så det blandas packning, städning, jobb och mys... Barnen lämnades hos mormor & morfar ikväll så det är så tomt här hemma... känns konstigt... aldrig förr har jag varit

Lovisa Bjuhr
Bjuhrs i Vietnam 2011
Vad Skottar har under kilten eller, En gång var vi aldrig i Stirling
fredag 20 augusti 2010 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Måste väl knyta ihop den här säcken så att ni inte undrar över vad som har hänt oss. Vi var efter några timmar framme i Oban och hann inte gå runt där så mycket tyvär. Väldigt mysig stad verkar det vara. Efter lite väntan så tog en färja med oss ut på Isle of Mull där vi skulle bo

Peter Rönnholm
PeterRonnholm i WhiskyÖn
Äntligen på väg
lördag 27 mars 2010 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Nu har vi kört 110 mil och träsmaken börjar göra sig påmind... Vår sportnörd till son har förhört oss om vilka hockeylag som spelar i elitserien och Lasse o jag kunde till hans stora förvåning rabbla upp flera stycken, när vi gick över till allsvenska fotbollslag gick det

ÄNTLIGEN HEMMA! (som i "tigerjakten")
fredag 2 oktober 2009 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

Torsdag fick vi lite mer sovmorgon, var inne och busade med Daniel och Evelina en stund sen skulle ju världens bästa morbror visa de stora grävmakinerna som håller till på gatan utanför- vilket så klart var populärt! Sen bjöds det på korv och makaroner-gott, gott!!! Omtyckt av oss alla 4.

söndag v4
söndag 27 september 2009 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

verkar som om de av någon konstig anledning bara blir uppdaterat här på söndagarna...detta är inte en medveten handling, det bara blir så. veckan som gått har varit lite blandad...varit på mottagningen och hjälpt till med provtagningar och assisterat läkarna om de har behövts...ibland

Erika M Gällerstedt
erikami i storuman primärvård
Senast aktiv - från Falmouth, Trelawny, Jamaica
söndag v3
söndag 20 september 2009 - Storuman, Västerbottens län, Sverige

nu börjar den första praktikperioden närma sig slutet. jag har ca 1,5 vecka kvar här nu i Storuman. Tiden har verkligen gåttt jätte snabbt, även om helgerna har varit lite smått sega. Har ambulanslarmet i helgen också men de har varit en ganska lugn helg, två uttryckningar än så

Erika M Gällerstedt

Norrländsk nostalgitripp

Nord-Norge 2012

Nord-Norge 2012

15 juni 2012 - 5 juli 2012

Jag och min lilla grabb Simon tänkte åka upp till Lofoten på mc och njuta av Midnattssolen och bla åka ut på Valsafari. Vi kommer hålla oss till Lofoten med omnejd och campa ute i naturen och på campingplatser. Ha en trevlig sommar för det ska vi ha :)

Lofoten på G

Lofoten på G

7 augusti 2011 - 24 augusti 2011

Efter månader av planering, så sprack redan avresedagen ........ Vi kom från YCC Själlands 10-årsjubileum och inväntade minsta möjliga regn, innan vi kunde köra till Maglarp. Har det regnat i sommar? Vi hade inte festat hårt, men andra mindre hänsynsfulla individer störde och förstörde nattsömnen - därför väljer jag, att sova ut i egen säng innan en maratonresa tidigt måndag morgon! Bara vädret håller sig i schack! Första förmodade stopp och övernattning kan bli mellan Örebro och Borlänge. Vi får se ... Som tur är, vann vi en ny regnrock - till motorcykeln ;-)

Vietnam 2011

Vietnam 2011

16 februari 2011 - 6 mars 2011

På väg mot nya äventyr... En resa med ett STORT mål... Att bara "vara" & njuta av varandra ;)

WhiskyÖn

WhiskyÖn

23 juli 2010 - 15 augusti 2010

Jag och Mia drar ut på ön till havs och kollar läget

Linnér på Europatur 2010

Linnér på Europatur 2010

24 mars 2010 - 10 augusti 2010

Familjen Linnér (Annelie, Lasse, Simon och Svante) åker på turne´ Vi startar i slutet på mars och åker först norrut. Upp till Hemavan för att jobba åt STF som stugvärdar. Därefter far vi ut i Europa. Svante har siktet inställt på Liverpool och Beatlesmuseet. Simon vill "kryssa" så många länder som möjligt och jag vill åka till Krakow. Vi får se vart vi hamnar. Följ vår resa här på resedagboken! Hälsningar Familjen Linnér

Drömresan till Slovkien

Drömresan till Slovkien

6 september 2009 - 1 oktober 2009

Resa till Kosice för att hämta hem våra efterlängtade två prinsar.

storuman primärvård

storuman primärvård

31 augusti 2009 - 1 oktober 2009

jag åker till storuman för att göra min primärvårdsplacering sista terminen på sjuksköterskeutb.

Roadtrip i Nordnorge och norra norrland

Roadtrip i Nordnorge och norra norrland

13 augusti 2009 - 17 augusti 2009

Vi beger oss ut på en roadtrip för att spana in vackra nordnorge och norra norrland

Töreboda-Malå 102mil

Töreboda-Malå 102mil

31 juli 2009 - 8 augusti 2009

En äventyrsresa på cykel.

Peter Rönnholm
PeterRonnholm