Storuman V

RideTheCow, Hemavan - En Helg med mycket brant inlärningskurva
söndag 21 april 2013 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

En hel helg där vi ska hålla samma tempo som 60 ungdomar 18-25 år, Vi hade i ett svagt ögoblick lovat vår dotter att ställa upp i RideTheCow i Hemavan, en freeridetävling för alla hängivna skidåkare som gillar att klättra i fjällen och hoppa utför klippor. En intensiv helg med 60

I LOVE IT
tisdag 4 december 2012 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Nu sitter vi inne och väntar på att vår tvätt ska bli klar, så duktiga vi är ;) I veckan har vi inte gjort så mycket, ströjobbat lite och åkt bräda :) lite ömma i kroppen är vi, men det är bara till att försöka igen :D När vi har jobbat har vi mest fått städa rum och kolla hur

Kämpa,kämpa!
torsdag 29 november 2012 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Hallå i stugan! Idag har soffsan och jag hunnit med en hel del, om man jämför med vad vi brukar ägna dagarna åt..(dvs.läsa, sitta framför brasan,glo serier och käka mat) men idag har vi alltså varit aktiva genom att ge oss ut i backen med hjälp av en snowboardlärare. I början hade vi

JOBBAT - CHECK!
lördag 24 november 2012 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

ÅHÅÅÅ vad lugnt vi har tagit det nu i dagarna! Läst väldigt mycket Fifty Shades och bara legat inne hehe :) det har tyvärr regnat lite nu i dagarna så marken tittade fram lite här och var :( det blev då väldigt halt så vi kunde knappt gå någonstans haha, måste se väldigt kul ut när

Tjäänare!
onsdag 21 november 2012 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Jullan här! Just nu sitter vi och myser på värdshuset med lite soft musik i bakgrunden och fjällvärlden utanför fönstret. Det händer ju inte allt för mycket här i trakten men igår hade vi en väldigt trevlig middag med dom vi ska jobba med och deras kompisar. Käkade god mat, drack och

Back in Sweden!
söndag 8 juli 2012 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Så då är vi tillbaka i Sverige och framme i Tärnaby, där vi fortsätter vår resa att bo över på mer eller mindre övergiva ställen. Tog ett rum på Fjällhotellet som kanske inte riktigt lever upp till sina förväntningar och kanske inte borde kräva så mycket för en natt när det inte

Thomas Renlund
thsred i Roadtrip till Norrbotten
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
söndag 31 juli 2011 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

SONDAG 31 juli Frukostintag därefter gasar vi norrut på Silvervägen. Något duggregn vissa stunder ymnigt. Temperaturen har pendlad mellan 23-9,5 på sträckan. Dimman lättar över norska fjällen och här kommer kameran fram. Vilka vyer. Vilket vatten. Från kristallklart till möjlkturkos

Marita Lind

marital i Norrland 2011
Senast aktiv - från Palermo, Sicilien, Italien
Dag 15
måndag 11 juli 2011 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Målet för dagen var Stenmarkland - Tärnaby. Vi kom redan under förmiddagen och hann därför med att vandra en tur på Kungsleden. Här såg vi blåhake och Ljunpipare. Vi njöt av att röra lite på oss igen efter två dagar i bilen. Vi bor på vandrahem Åkerlundska gården, ett gammalt hus

Ann-Charlott Svensson
crilleolotta i crilleolotta
Senast aktiv - från Karlshamn S, Blekinge län, Sverige
Husvagns-semester-2011
söndag 12 juni 2011 - Storuman V, Västerbottens län, Sverige

Fauske var ingen plats att stanna kvar på, utan vi körde E-6:an ner till Mo I Rama sedan E-12:an till Tärnaby. Det var ännu en fin naturväg.Vi ligger på Tärnaby Camping med Umeå-älven som forsar utanför. Det är lite mulet ikväll så kanske kör vi vidare imorgon.

2013 RideTheCow -Hemavan

2013 RideTheCow -Hemavan

20 april 2013 - 21 april 2013

En helg med mycket brant inlärningskurva....... En helg med vår dotter uppe i Hemavan vi hade i ett svagt ögoblick lovat att också ställa upp i RideTheCow, en freeridetävling för alla hängivna skidåkare som gillar att klättra i fjällen och hoppa utför klippor. Om ni orkar läsa så kommer här dagboksanteckningar från en intensiv helg med 60 stycken 18-25-åringar, jag och Kerstin var dom enda föräldrarna.

Rocking Hemavan!

Rocking Hemavan!

17 november 2012 - 10 maj 2013

säsongsarbete i Hemavan.

Roadtrip till Norrbotten

Roadtrip till Norrbotten

6 juli 2012 - 15 juli 2012

Rundtur i nordvästra Norrland och en liten sväng in i Norge längst kustriksveien, samt ett stopp hos familjen

25 juli 2011 - 7 augusti 2011

Norrtälje via Norge åter Norrtälje

crilleolotta

crilleolotta

27 juni 2011 - 17 juli 2011

Vår tur går från Mörrum i söder till Kebnekaise, Treriksröset och Lofoten om allt går som vi önskar, hoppas och tror. Vägen hem går via Blå vägen och Tärnaby, hur vi sedan åker vidare genom Sverige återstår att se.

Husvagns-Semester-2011

1 november 2010 - 15 juli 2011

Semestern 2010

Semestern 2010

19 juli 2010 - 2 augusti 2010

Husbilssemester 2010 vi följer E4 till Norrbotten, sedan lite Finland och lite Norge innan det blir "Vildmarksvägen".

Linnér på Europatur 2010

Linnér på Europatur 2010

24 mars 2010 - 10 augusti 2010

Familjen Linnér (Annelie, Lasse, Simon och Svante) åker på turne´ Vi startar i slutet på mars och åker först norrut. Upp till Hemavan för att jobba åt STF som stugvärdar. Därefter far vi ut i Europa. Svante har siktet inställt på Liverpool och Beatlesmuseet. Simon vill "kryssa" så många länder som möjligt och jag vill åka till Krakow. Vi får se vart vi hamnar. Följ vår resa här på resedagboken! Hälsningar Familjen Linnér

Hemavan 2010

Hemavan 2010

11 februari 2010 - 15 februari 2010

Årlig gubbresa till fjälls med deltagare från framförallt Husumbor allt relatives

Jessica Bergfors
ElliJess