Umeå

Resdagen mot Sverige/Umeå.
onsdag 13 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Onsdag 6 juni, NationaldagenKlockan ringde 05.50.Några timmars sömn blev det.En fin morgon, när det ljusnar.Frukost på rummet.Te/kaffe. Yoghurt och bröd med smör o marmelad.Packar ihop det sista.Betalade gjorde vi igår.Tackar trevliga paret som driver hotellet.Hans pappa äger det.Förut

Nerja igen.
tisdag 12 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Tisdag 5 juniFrukoststället har stängt.Hör till ett litet hotell, Carvansar.Vi går dit och frågar, säger att det lever om för mycket från vägarbetet för att de ska vilja ha öppet.Går ner till torget.Där finns några ställen.Sätter oss på Plaza 45.Jeff english breakfast, enorm

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Måndag på dagen, i Frigiliana.
söndag 10 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Måndag 4 juniFrukost på samma ställe som igår.Idag är vi ensamma.Jeff english breakfast.Titti naturell yoghurt med banan, musli, valnötter,russin och honung.Gott. Dricker cappucino, Jeff te.En mjuk kakbit får vi också.Idag är det riktigt varmt, drygt 25 grader.Åter hotellet ett tag.Vi

Nerja bl.a.
lördag 9 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Igår, lördag, såg vi ett café helt nära oss efter gatan.Café Carvansar.Jättefint och bra meny.Vi tar engelsk frukost, dock en lite mindre modell.Mycket gott.Är enda gästerna men efter en stund kommer ett gäng spanjorer och fyller uppresten av stället.Oj det blir högljutt.Skönt väder ,

Senast aktiv - från Umeå, Västerbottens län, Sverige
Första dagen i Frigiliana.
fredag 8 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Lördag 2 juniSkönt sova och vakna upp till fina utsikten.Nu svalt i rummet.Hade dörren till balkongen lite öppen.Jalusierna inte helt neddragna.Väldigt tyst, minimalt med biltrafik.Enkel frukost på rummet.Te/kaffe och Vasa knäcke som vi hade med oss.Beger oss inte ut förrän vid 11.30.Till

Resan till Spanien/Frigiliana
torsdag 7 juni 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Fredag 1 juniKlockan ringer 03.30.Lite sömn blev det.Äter frukost, Titti även havregyrnsgröt.Ingen stress!Taxin kommer 05.45.En hel del folk på Umeå City Airport.Vårt flyg är fullbokat.Checkat in via datorn igår hela vägen till Malaga.Avgång i tid 07.00.Mellan inrikes och utrikes åker

Packning pågår.
torsdag 31 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här packas det för fullt.Vill ha allt iklart ikväll för klockan kommer att ringa 03.30 imorgon!!Har fått sms från taxibolaget i Nerja att vår taxi är scheduled.Nu precis ett mail också, även med chaufförens telefonnummer.Bra service.Kommer inte att skriva långa inlägg under denna resa,

Snart dags för Spanien.
söndag 27 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

På fredag 1 juni bär det av söderut mot Spanien/Malaga/Frigiliana.07.00 Umeå-Arlanda12.20 Arlanda -MalagaTaxi de  ca 7 milen till vackra bergsbyn Frigiliana. Förbokat.Kostar lika mycket som taxi 32 mil Bangkok-Huay Yang!Frigiliana ligger ca 7 kilometer upp mot bergen från Nerja.Bor 4 nätter

Hemresedagen till Umeå.
torsdag 24 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Söndag 13 majÄter frukost tillsammans och som tidigare mornar sitter vi baren vid receptionen.Ett minus är att det hela tiden tar slut på tallrikar och bestick.Detta varje morgon.Likadant vid middagen!?Packar ihop.Får ha kvar rummet till 14.00 som vi är silvermedlemmar.Bestämmer oss för att

Lördag och sommarvärme.
onsdag 23 maj 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Lördag 12 maj.Frukost som igår.Tänker inviga nyinköpta klänningen från Odd Molly.Que! Den känns trång.....kollar jo jag har köpt samma storlek som den jag provadepå Åhléns. Mycket konstigt. Felmärkt.Bestämmer mig för att lämna tillbaka den.Affären öppnar inte förrän 11.00 så

(j)Ebay Piteå

(j)Ebay Piteå

11 maj 2018 - 21 maj 2018

Kina - kultur, natur och stad Xi'an - Zhangjiajie - Peking

Spanien/Frigiliana

Spanien/Frigiliana

1 juni 2018 - 6 juni 2018

Vad kul. Ett besök i Frigiliana.

Vårresa till Stockholm

Vårresa till Stockholm

9 maj 2018 - 15 maj 2018

Dags för en tripp till Stockholm

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

Thailand/Huay Yang dec-feb , 2018-2019

16 december 2018 - 13 februari 2019

Så blir det en längre resa igen, över jul-nyår och viss del av vintern.

Ecuador och Peru

Ecuador och Peru

14 december 2017 - 3 januari 2018

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Gambia 2017/2018

Gambia 2017/2018

12 december 2017 - 18 januari 2018

Florida 2017

Florida 2017

19 december 2017 - 19 december 2017

En resa till Miami vidare till Orlando därefter ner till Marco Island innan vi reser hem från Miami

Bil och tältsemester 2017

Bil och tältsemester 2017

31 juli 2017 - 7 augusti 2017

En bilsemester som innehåller tält och 3 hundar. Kan gå hur som helst. Hoppas på sol och värme. Åker mot Jämtland, Härjedalen, Hälsingland, Dalarna och Värmland. Har ett antal ställen vi ska besöka men utan tidsschema och press. Några ishallar ingår i resan 👍 Ska försöka vara tillbaka till måndag 14 augusti 🤣🤣

Resan till Skottland

Resan till Skottland